logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


 

ZARZĄDZENIE NR OR.I – 0152 -53/2005

PREZYDENTA MIASTA OPOLA

z dnia 12 sierpnia 2005 r.


w sprawie wprowadzenia procedury postępowania przy egzekucji prowadzonej na zasadach postępowania egzekucyjnego w administracji przez Referat Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości Urzędu Miasta Opola.


Na podstawie § 5 pkt. 7 Regulaminu Organizacyjnego stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr OR.I. – 0152 – 13 /2005 Prezydenta Miasta Opola z dnia29 marca 2005 roku, w sprawie przyjęcia tekstu jednolitego Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola, zmienionego zarządzeniem Nr OR. I. – 0152 – 30 /2005 Prezydenta Miasta Opola z dnia 23 maja 2005 roku.



zarządzam:


§ 1


Wprowadzenie procedury postępowania przy egzekucji prowadzonej na zasadach postępowania egzekucyjnego w administracji przez Referat Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia.



§ 2


Wykonanie zarządzenia powierzam Kierownikowi Referatu Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości.


§ 3


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Z up. Prezydenta Miasta
Stanisław Ciepły
Z-ca Prezydenta Miasta




Załącznik do Zarządzenia

Nr OR.I.-0152- 53 / 2005

Prezydenta Miasta Opola

Z dnia 12 sierpnia 2005r.



Procedura postępowania przy egzekucji prowadzonej na zasadach postępowania egzekucyjnego w administracji przez Referat Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości Urzędu Miasta Opola.



  1. Cel zastosowania procedury:


Wprowadzenie procedury ma na celu ustalenie trybu postępowania przy egzekucji prowadzonej przez Referat Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości.



II. Podstawa prawna wprowadzenia procedury:


  1. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa ( Dz. U. Nr 137, poz. 926, z późniejszymi zmianami ).

  2. Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 roku o postępowaniu egzekucyjnym w administracji ( tekst jednolity z 2002 roku , Dz. U. Nr 110 poz. 968, z późniejszymi zmianami).



III. Tryb postępowania:


  1. Wpływ tytułu wykonawczego (w dwóch egzemplarzach) z wydziału merytorycznego ( Wydziału Lokalowego, Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa, Wydziału Oświaty, Referatu Księgowości Podatkowej Wydziału Finansowo – Księgowego, Miejskiego Zarządu Dróg) do Referatu Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości

  2. Sprawdzenie przez Kierownika Referatu kompletności i poprawności sporządzenia tytułu wykonawczego (wszystkich zapisów, podpisów i pieczęci), podpisanie tytułu z upoważnienia Prezydenta Miasta Opola kierujące go do egzekucji, przybicie imiennej pieczęci i potwierdzenie na zestawieniu (jeden egzemplarz zwracany jest do wydziału merytorycznego) faktu jego otrzymania i przyjęcia do realizacji poprzez podpisanie i przybicie pieczęci imiennej.

  3. Zarejestrowanie otrzymanych tytułów wykonawczych w rejestrze oraz nadanie im wewnętrznych numerów ewidencyjnych.

  4. Przydział tytułu wykonawczego poborcy do realizacji, poprzez wpisane jego nazwiska w rubryce uwagi zestawienia otrzymanych tytułów wykonawczych przez Kierownika Referatu Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości lub upoważnionego przez niego pracownika Referatu Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości.

  5. Doręczenie przez poborcę tytułu wykonawczego zobowiązanemu, który fakt jego otrzymania kwituje na egzemplarzu tytułu wykonawczego należącym do poborcy, a w przypadku doręczenia poprzez pocztę, na zwrotnym potwierdzeniu odbioru.

  6. Żądanie przez poborcę niezwłocznego uregulowania należności przez zobowiązanego. W razie uzyskania wpłaty, poborca odnotowuje ten fakt w tytule wykonawczym oraz wystawia zobowiązanemu pokwitowanie otrzymanej wpłaty. Pokwitowanie stanowi podstawę dokonania przez poborcę wpłaty do kasy Urzędu Miasta lub Miejskiego Zarządu Dróg. Czynność tą dokonuje następnego dnia po pobraniu pieniędzy.

  7. W razie wystąpienia trudności w bezpośrednim wyegzekwowaniu wpłaty należności przez zobowiązanego, poborca, któremu przydzielono tytuł wykonawczy do realizacji, podejmuje następujące działania:

  • występuje do Wydziału Spraw Obywatelskich z wnioskiem o udostępnienie danych osobowych zobowiązanego. Wniosek w dwóch egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron, podpisuje z upoważnienia Prezydenta Miasta Opola – Kierownik Referatu Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości lub Skarbnik Miasta Opole albo upoważniony przez niego pracownik oraz przykłada imienną pieczątkę,

  • występuje z wnioskiem do Urzędu Skarbowego, w celu ustalenia miejsca zatrudnienia i ewentualnego numeru rachunku bankowego zobowiązanego. Wniosek w dwóch egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron, podpisuje z upoważnienia Prezydenta Miasta Opola – Kierownik Referatu Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości lub Skarbnik Miasta Opole albo upoważniony przez niego pracownik oraz przykłada imienna pieczątkę,

  • zwraca się z wnioskiem do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o informację, czy zobowiązany pobiera jakiekolwiek świadczenie wypłacane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, bądź czy opłaca składki z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. Wniosek w dwóch egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron podpisuje z upoważnienia Prezydenta Miasta Opola – Kierownik Referatu Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości lub Skarbnik Miasta Opole albo upoważniony przez niego pracownik oraz przykłada imienną pieczątkę.

  1. W trakcie realizacji zagadnień ujętych w pkt. 7, poborca, któremu przydzielono tytuł wykonawczy do realizacji, czyni starania mające na celu wyegzekwowanie należności bezpośrednio od zobowiązanego.

  2. W przypadku uzyskania informacji, że zobowiązany nie posiada żadnego źródła dochodu lub takie, które uniemożliwiają skuteczną egzekucje, a posiadane ruchomości nie przedstawiają większej wartości – poborca sporządza protokół o stanie majątkowym zobowiązanego. Protokół sporządza się w jednym egzemplarzu i dołącza do akt sprawy. Protokół może stanowić podstawę do wydania postanowienia o umorzeniu postępowania egzekucyjnego. Postanowienie z upoważnienia Prezydenta Miasta Opola podpisuje Kierownik Referatu Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości lub Skarbnik Miasta Opole albo upoważniony przez niego pracownik i przykłada imienną pieczątkę. Postanowienie wydaje się w dwóch egzemplarzach, z których jeden dołącza się do akt sprawy, a drugi przekazuje się do Referatu Księgowości Podatkowej Wydziału Finansowo – Księgowego.

  3. W przypadku uzyskania informacji o miejscu zatrudnienia zobowiązanego, poborca prowadzący postępowanie egzekucyjne, dokonuje zajęcia prawa majątkowego stanowiącego jego wynagrodzenie za pracę. Zawiadomienie o zajęciu prawa majątkowego stanowiącego wynagrodzenie sporządza się w czterech egzemplarzach. Jeden dołącza się do akt sprawy, drugi przekazuje się zobowiązanemu, trzeci wysyła do pracodawcy zobowiązanego, a czwarty przekazuje się do Referatu Księgowości Podatkowej Wydziału Finansowo – Księgowego. Zawiadomienia z upoważnienia Prezydenta Miasta Opola podpisuje Kierownik Referatu Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości lub Skarbnik Miasta Opole albo upoważniony przez niego pracownik oraz przykłada imienną pieczęć.

  4. W sytuacji, gdy Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformuje organ egzekucyjny o pobieraniu przez zobowiązanego świadczenia wypłacanego przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, poborca prowadzący postępowanie dokonuje zajęcia prawa majątkowego stanowiącego świadczenie z zaopatrzenia emerytalnego oraz ubezpieczenia społecznego. Zawiadomienie sporządza się w czterech egzemplarzach. Jeden dołącza się do akt sprawy, drugi przekazuje się zobowiązanemu, trzeci przesyła do właściwego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, a czwarty przekazuje się do Referatu Księgowości Podatkowej Wydziału Finansowo – Księgowego. Zawiadomienie z upoważnienia Prezydenta Miasta Opola podpisuje Kierownik Referatu Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości lub Skarbnik Miasta Opole albo upoważniony przez niego pracownik oraz przykłada imienną pieczątkę.

  5. W przypadku ustalenia numeru rachunku bankowego zobowiązanego, poborca prowadzący postępowanie dokonuje zajęcia prawa majątkowego stanowiącego wierzytelność z rachunku bankowego u dłużnika zajętej wierzytelności, będącego bankiem. Zawiadomienie o zajęciu sporządza się w czterech egzemplarzach. Jeden dołącza się do akt sprawy, drugi przekazuje się zobowiązanemu, trzeci przesyła się do banku, w którym zobowiązany posiada rachunek, a czwarty przekazuje się do Referatu Księgowości Podatkowej Wydziału Finansowo – Księgowego. Zawiadomienie z upoważnienia Prezydenta Miasta Opola podpisuje Kierownik Referatu Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości lub Skarbnik Miasta Opole albo upoważniony przez niego pracownik oraz przykłada imienną pieczątkę.

  6. Po wyczerpaniu wszystkich wcześniej wymienionych środków egzekucyjnych, poborca prowadzący postępowanie (o ile istnieje taka możliwość), kieruje do sądu wniosek o dokonanie wpisu hipoteki przymusowej w księdze wieczystej, co stanowi zabezpieczenie nie zapłaconych przez zobowiązanego należności. Wniosek sporządza się w trzech egzemplarzach. Jeden dołącza się do akt sprawy, drugi przesyła się do sądu, trzeci przekazuje się do Referatu Księgowości Podatkowej Wydziału Finansowo – Księgowego. Wniosek z upoważnienia Prezydenta Miasta Opola podpisuje Kierownik Referatu Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości lub Skarbnik Miasta Opole albo upoważniony przez niego pracownik oraz przykłada imienna pieczątkę. Na podstawie złożonego wniosku sąd wydaje zawiadomienie o dokonaniu wpisu hipoteki przymusowej w księdze wieczystej, które przesyła do organu egzekucyjnego w jednym egzemplarzu i jest ono dołączane do akt sprawy.

  7. Każdego dnia poborcy egzekucyjni wykonują zestawienie, stanowiące rozliczenie ich czasu pracy i dokonanych czynności w terenie. Następnego dnia zestawienie weryfikowane jest i podpisywane przez Kierownika Referatu Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości lub upoważnionego przez niego pracownika który przykłada również na nim pieczątkę imienną.

  8. W razie niemożności dokonania czynności egzekucyjnych u zobowiązanego, poborca każdorazowo sporządza raport na okoliczność tej sytuacji, z którym zapoznaje Kierownika Referatu Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości. Zobowiązanemu pozostawia wezwanie do uregulowania zadłużenia, bądź wyjaśnienia sprawy.

  9. W przypadku dokonania przez zobowiązanego wpłaty do kasy Urzędu Miasta Opola lub na jego rachunek bankowy, Referat Księgowości Podatkowej Wydziału Finansowo – Księgowego sporządza zawiadomienie o zmianie stanu zaległości, które zadekretowane przez Kierownika Referatu Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości lub upoważnionego przez niego pracownika, przekazywane jest poborcy prowadzącemu sprawę i dołączane do jej akt. Drugi egzemplarz zawiadomienia po zadekretowaniu zwracany jest do Referatu Księgowości Podatkowej Wydziału Finansowo –Księgowego.

  10. Po zakończeniu postępowania egzekucyjnego, poborca uzgadnia ten fakt z Referatem Księgowości Podatkowej Wydziału Finansowo – Księgowego i przekazuje tytuł do archiwizacji. Przekazanie dokumentacji do archiwum zakładowego odbywa się w okresach rocznych.

Nazwa dokumentu: z dnia 12 sierpnia 2005 r.
Skrócony opis: w sprawie wprowadzenia procedury postępowania przy egzekucji prowadzonej na zasadach postępowania egzekucyjnego w administracji przez Referat Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości Urzędu M
Podmiot udostępniający: Referat Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości
Osoba, która wprowadzała dane: Magdalena Guła
Data wytworzenia informacji: 2005-08-10 15:07:35
Data udostępnienia informacji: 2005-08-10 15:07:35
Data ostatniej aktualizacji: 2006-09-11 10:31:42

Wersja do wydruku...

corner   corner