logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 26

  • Szkoła Podstawowa nr 26 w Opolu jest szkołą publiczną.

  • Siedziba szkoły znajduje się w Opolu przy ulicy Groszowickiej 12.

  • Szkoła nosi imię Książąt Opolskich.

  • Szkoła jest jednostką budżetową.

  • W szkole mogą być tworzone środki specjalne.

  • Organem prowadzącym jest Miasto Opole

  • Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Kuratorium Oświaty w Opolu.

Podstawą organizacji pracy szkoły w danym roku szkolnym stanowią, ustalone przez dyrektora i zaopiniowanie przez Radę Pedagogiczną:

  1. szkolny plan nauczania,

  2. arkusz organizacji Szkoły,

  3. tygodniowy rozkład zajęć.

ORGANIZACJA SZKOŁY

Podstawę organizacji pracy Szkoły w danym roku szkolnym stanowią, ustalone przez Dyrektora i zaopiniowane przez Radę Pedagogiczną:

  1. szkolny plan nauczania,

  2. arkusz organizacji Szkoły,

  3. tygodniowy rozkład zajęć.


Organizację stałych, obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć edukacyjnych określa tygodniowy rozkład zajęć, ustalony na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji Szkoły, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy.

Podstawową jednostką organizacyjną Szkoły jest oddział. Liczbę uczniów w oddziale określają odrębne przepisy.

W wyjątkowych sytuacjach, za zgodą organu prowadzącego Szkołę, możliwe jest tworzenie oddziałów mniej licznych w zależności od warunków demograficznych, środowiskowych i wychowawczych placówki.

Zasady tworzenia i organizacji oddziałów sportowych, oddziałów integracyjnych, oddziałów specjalnych określają odrębne przepisy.

Przedmiot działania i kompetencje.

Cele i zadania Szkoły

Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty oraz w przepisach wykonawczych wydanych na jej podstawie, koncentrując się na prowadzeniu działalności dydaktycznej, wychowawczej oraz opiekuńczej.

Szkoła realizuje swoje zadania poprzez zapewnienie bezpłatnego i obowiązkowego nauczania, w zakresie przyjętych i zatwierdzonych planów nauczania.

Szkoła realizuje ustalone przez Ministerstwo Edukacji Narodowej ramowe plany nauczania,

podstawę programową zajęć edukacyjnych, zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów.

Szkoła stwarza warunki do komplementarnego rozwoju uczniów, uwzględniając ich

indywidualne zainteresowania i potrzeby, a także możliwości psychofizyczne.

Szkoła umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa

ukończenia szkoły podstawowej poprzez:

  1. atrakcyjny i nowatorski proces nauczania i wychowania,

  2. udział w zajęciach pozalekcyjnych.

1. Szkoła poprzez działalność wychowawczo – dydaktyczno i dobrą współpracę z rodzicami oraz środowiskiem lokalnym wspomaga wszechstronny rozwój ucznia poprzez:

  1. rozbudzanie jego ciekawości poznawczej,

  2. inspirowanie do wyrażania własnych uczuć i przeżyć,

  3. uczenie samodzielności w podejmowaniu i rozwiązywaniu zadań,

  4. pobudzanie motywacji do ciągłego uczenia się i samorozwoju,

  5. kształtowanie indywidualnych zdolności twórczych,

  6. uwrażliwienie na piękno, dobro i prawdę,

  7. postępowanie według przyjętych norm i zasad moralnych,

Szkoła zapewnia uczniom mniejszości narodowej podtrzymywanie swojej tożsamości poprzez:

  • naukę języka niemieckiego od klasy pierwszej jako przedmiotu dodatkowego w wymiarze określonym w odrębnych przepisach.

  • pracę nauczycieli obcokrajowców ( Niemcy ),

Szkoła umożliwia rozwijanie zainteresowań uczniów w wybranych dziedzinach poprzez:

  1. organizowanie zajęć pozalekcyjnych,

  2. organizowanie konkursów przedmiotowych i artystycznych,

  3. kierowanie do kół i klubów działających na terenie miasta,

Organy i osoby sprawujące w nich funkcje i ich kompetencje:

W szkole działają organy:

  • Rada Pedagogiczna – przewodniczący dyrektor mgr Eugenia Sak

  • Samorząd Uczniowski (opiekun Grzegorz Tymczyszyn)

  • Rada Rodziców (przew. Beata Dzikowska)

W szkole działa Rada Rodziców, stanowiąca reprezentację rodziców uczniów.

  1. Zasady tworzenia Rady Rodziców uchwala ogół rodziców uczniów Szkoły.

  2. Zasady organizacji i funkcjonowania Rady Rodziców określa Regulamin działalności Rady Rodziców uchwalony przez ogólne zebranie rodziców.

  3. Regulamin, o którym mowa w ust. 3 nie może być sprzeczny ze Statutem.15

  1. Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor Szkoły.

  2. Zasady funkcjonowania Rady Pedagogicznej określa Regulamin działalności uchwalony przez Radę.

  3. Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:

  1. uchwalanie i nowelizacja regulaminu własnej działalności,

  2. zatwierdzanie planów pracy Szkoły,

  3. zatwierdzanie wyników, klasyfikacji i promocji uczniów,

  4. uchwalanie programu wychowawczego Szkoły,

  5. podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w Szkole,

  6. ustalanie organizacji wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli,

  7. podejmowanie uchwał w sprawie przeniesienia ucznia do innej szkoły,

  8. przygotowanie projektu Statutu Szkoły lub jego zmian,

  9. delegowanie dwóch przedstawicieli do składu komisji konkursowej na stanowisko Dyrektora Szkoły,

  10. występowanie z umotywowanym wnioskiem do organu prowadzącego o odwołanie z funkcji dyrektora lub do Dyrektora o odwołanie nauczyciela z funkcji kierowniczej,

Samorząd Uczniowski może przedstawiać Radzie Pedagogicznej oraz Dyrektorowi Szkoły wnioski i opinie we wszystkich sprawach Szkoły, a w szczególności w sprawach dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów, takich jak:

  1. prawo do zapoznania się z programem nauczania i wychowania, jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami,

  2. prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu,

  3. prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiającego zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym i możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań,

  4. prawo do redagowania i wydawania gazety szkolnej,

  5. prawo do organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi Szkoły w porozumieniu z Dyrektorem,

  6. prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna Samorządu Uczniowskiego,

  7. opiniowanie programu wychowawczego Szkoły,

Majątek szkoły:

- grupa I budynki i budowle: 1,222,385,04
- grupa II ogrodzenie i przyłącza 19,008,72
- grupa III piec gazowy 6,846,00
- grupa IV zestaw komputerów 3,981,60
- grupa VII kserokopiarka 2,250,00
środki trwałe 75,927,96

Nazwa dokumentu: Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 26 przy ulicy Groszowickiej 12
Osoba, która wprowadzała dane: Grzegorz Mroczek
Data wytworzenia informacji: 2003-06-27 12:43:31
Data udostępnienia informacji: 2003-06-27 12:43:31

Wersja do wydruku...

corner   corner