Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 10
im. Henryka Sienkiewicza
w Opolu
Informacja o jednostce:
– nazwa szkoły: Publiczna Szkoła Podstawowa nr 10
im. Henryka Sienkiewicza
– adres: ul. Walerego Wróblewskiego 7 45-760 Opole
– nr telefonu: /077/ 4744080
– fax: /077 / 4744080
– e-mail: psp10@poczta.onet.pl
– adres strony: www.psp10.opole.pl
– dyrektor: mgr Maria Bitka - Urbanek
– główny księgowy: mgr Krystyna Kaczmarek
– inne stanowiska kierownicze wraz z nazwiskami osób zajmujących je:
a) kierownik gospodarczy: mgr inż. Ewa Augustyniok
b) sekretarz szkoły: Beata Simińska
– podmiot udostępniający dane; Publiczna Szkoła Podstawowa nr 10
im. Henryka Sienkiewicza w Opolu
– odpowiedzialny za treść: nazwisko dyrektora jednostki: mgr Maria Bitka - Urbanek
Majątek:
Lp.
|
Nazwa
|
Grupa
|
Wartość brutto
|
1.
|
Budynek szkolny
Budynek szkolny
Sala gimnastyczna
Ogrodzenie
|
Grupa 1
|
639.328,00 zł
37.537,00 zł
187.534,00 zł
28.722,00 zł
|
2.
|
Środki trwałe - Maszyny i urządzenia
|
Grupa4
|
19.682,00 zł
|
3.
|
Wartości niematerialne i prawne - programy komputerowe
|
Konto 020
|
12.900,81 zł
|
Razem wartość brutto: 925.708,06 zł
Wartość netto majątku trwałego wynosi 18.504,83 zł
Umorzenie środków trwałych ogółem wynosi 907.203,23 zł
Przedmioty o charakterze wyposażeniowym 171.692,86 zł
oraz zbiory biblioteczne 16.181,11 zł
Budżet:
Dochody i wydatki:
I. Dochody:
Plan na wynagrodzenia i pochodne oraz wydatki rzeczowe wynoszą ogółem:
dział 80101 - 927.500,00 zł
dział 85401 - 44.900,00 zł
Razem: 972.400,00 zł
II Wydatki:
Plan na wynagrodzenia i pochodne oraz na wydatki rzeczowe wynoszą:
dział 80101 - 927.500,00 zł w/g poszczególnych § wynoszą:
3020 – 1.000 zł
4010 -575.100 zł
4040 - 46.400 zł
4110 -110.700 zł
4120 - 16.000 zł
4170 - 1.800 zł
4210 - 21.000 zł
4240 - 3.300 zł
4260 - 71.700 zł
4270 – 18.000 zł
4300 – 15.500 zł
4350 - 1.00 zł
4370 - 4.200 zł
4410 - 500 zł
4430 - 2.000 zł
4440 - 33.200 zł
4700 - 1.000 zł
4740 - 2.100 zł
4750 - 2.000 zł
dział 85401 - 44.900,00 zł w/g poszczególnych § wynoszą:
3020 - 100 zł
4010 - 29.500 zł
4040 - 2.500 zł
4110 - 5.600 zł
4120 - 800 zł
4210 - 1.200 zł
4240 - 700 zł
4260 – 2.000 zł
4440 – 2.500 zł
Wykaz regulaminów :
1) Regulamin pracy
2) Regulamin premiowania
3) Regulamin naboru do pracy w PSP Nr 10 w Opolu
4) Regulamin przeprowadzania przetargów
5) Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w PSP-10 w Opolu
6) Regulamin udzielania zapomóg zdrowotnych dla nauczycieli.
7) Regulamin Rady Pedagogicznej
8) Regulamin Rady Rodziców
9) Regulamin nauczyciela dyżurującego
10) Regulamin sali gimnastycznej
11) Regulamin świetlicy szkolnej
12) Regulamin Samorządu Uczniowskiego PSP-10 w Opolu
13) Regulamin kontroli wewnętrznej
14) Instrukcja porządkowa
15) Instrukcja kancelaryjna
16) Instrukcja obiegu i kontroli dokumentów księgowych, Plan Kont
17) Instrukcja przeciwpożarowa
18) Instrukcja inwentaryzacyjna
19) Zakładowy plan kont
20) Regulamin biblioteki oraz korzystania z Centrum Multimedialnego
21) Regulamin organizacji wycieczek
22) Regulamin oceny pracy zawodowej nauczycieli
23) Instrukcja druków ścisłego zarachowania
24) Instrukcja archiwizacyjna
25) Instrukcja ochrony danych osobowych
26) Procedury kontroli dokonywanych zakupów
27) Procedury postępowania w trakcie wypadku ucznia
28) Procedury kontroli finansowej.
Powyższe regulaminy znajdują się w się w sekretariacie szkoły
Rejestry, ewidencje, archiwa :
-
Jednolity rzeczowy wykaz akt dla szkół i placówek oświatowych miasta Opola – zatwierdzony przez Archiwum Państwowe w Opolu dnia 9 marca 2001r.
-
Rejestr Uchwał Samorządu Gminnego
-
Rejestr Uchwał Rady Pedagogicznej
-
Rejestr zatrudnionych nauczycieli i pracowników
-
Rejestr odzieży ochronnej
-
Rejestr faktur
-
Księga korespondencji
-
Rejestr wypadków
-
Rejestr druków ścisłego zarachowania
-
Rejestr wydanych legitymacji
-
Rejestr wydanych kart rowerowych
-
Inne rejestry i ewidencje bieżące:
-
ewidencja pieczątek i pieczęci
-
rejestr rozmów telefonicznych
-
rejestr wydanych upoważnień i pełnomocnictw
-
rejestr zarządzeń dyrektora
-
rejestr skarg i wniosków
-
rejestr najmu sali gimnastycznej, pomieszczeń i inne.
Ewidencje:
-
Księga ewidencji dzieci
-
Księga uczniów
-
Ewidencja emerytów i rencistów
-
Ewidencja akt osobowych
-
Ewidencja wyposażenia i środków trwałych
-
Karty ewidencji czasu pracy
-
Ewidencja wyjść poza placówkę
-
Ewidencja stosowanych systemów i programów
-
Ewidencja zużycia znaczków pocztowych
-
Ewidencja wydanych biletó MPK.
Archiwa:
W archiwum PSP-10 w Opolu przechowywane są akta:
Oznaczenie kategorii archiwalnej akt jest zgodny z jednolitym wykazem.
Zamówienia publiczne:
W chwili obecnej jednostka nie prowadzi postępowania o zamówieniach publicznych.
Kontrole:
Termin kontroli
|
Instytucja kontrolująca
|
Cel kontroli
|
30.01.2006
|
Magdalena Hytry - Inspektor d/s BHP
|
Kontrola placówki po przerwie w działalności oświatowej
|
06.03.2006
|
PHT SUPON
|
Protokół techniczny sprzętu i urządzeń pożarniczych
|
23.03.2006
|
Zakład Usług Technicznych "TERMA"
|
Przegląd i sprawdzenie szczelności instalacji gazowej
|
07.04.2006
|
Powiatowa Stacja Sanitaro-Epidemiologiczna w Opolu
|
Kontrola bieżącego stanu sanitarnego
|
08.05.2006
|
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu
|
Kontrola posiłków finansowanych przez MOPR
|
01.09.2006
|
Magdalena Hytry - Inspektor d/s BHP
|
Kontrola placówki po przerwie w działalności oświatowej
|
11.09.2006
|
PHT SUPON
|
Protokół techniczny sprzętu i urządzeń pożarniczych
|
18.09.2006
|
Zakład Usług Technicznych "TERMA"
|
Przegląd i sprawdzenie szczelności instalacji gazowej
|
28.09.-05.10.2006
|
Wydział Kontroli Wewnętrznej i Audytu
|
Prawidłowość prowadzenia ksiąg rachunkowych
|
29.09.2006
|
Zakład Kominiarski Jan Świerczyński
|
Okresowa kontrola przewodów kominowych
|
05.10.2006
|
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu
|
Kontrola posiłków finansowanych przez MOPR
|
10.10.2006
|
PINB w Opolu
|
Kontrola stanu technicznego obiektu
|
25.10.2006
|
UM Opola
|
Kontrola prowadzenia księgowości i ZPR
|
05.11.2006
|
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu
|
Kontrola posiłków finansowanych przez MOPR
|
09.11.2006
|
ZUS
|
Kontrola dokumentów przekazywanych do ZUS
|
20.11.2006
|
Powiatowa Stacja Sanitaro-Epidemiologiczna w Opolu
|
Badanie natężenia oświatlenia we wszystkich salach lekcyjnych
|
07.12.2006
|
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu
|
Kontrola posiłków finansowanych przez MOPR
|
11.12.2006
|
Rzeczoznawca Wojewody mgr inż. E.Skorupiński
|
Okresowa roczna kontrola stanu technicznego obiektu
|
03.01.2007
|
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu
|
Kontrola posiłków finansowanych przez MOPR
|
26-29.01.2007
|
Państwowa Inspekcja Pracy
|
Kontrola dokumentacji kadrowo - płacowej
|
08.02.2007
|
Andrzej Strzelczyk Inspektor d/s BHP
|
Kontrola placówki po przerwie w działalności oświatowej
|
02.03.2007
|
PHT SUPON
|
Protokół techniczny sprzętu i urządzeń pożarniczych
|
06.03.2007
|
Powiatowa Stacja Sanitaro-Epidemiologiczna w Opolu
|
Kontrola bieżącego stanu sanitarnego
|
24.04.2007
|
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu
|
Kontrola posiłków finansowanych przez MOPR
|
Protokoły kontroli znajdują się w sekretariacie szkoły oraz protokoły techniczne u kierownika gospodarczego.
Przyjmowanie i załatwianie spraw:
– dyrektor w sprawie skarg i wniosków: poniedziałki w godz. 14.00 - 16.00
- miejsce przyjmowania interesantów: sekretariat szkoły
– jakich dniach i godzinach: od poniedziałku do piątku 8.00 -15.00
- pedagog: poniedziałki, środy i piątki w godz. 8.30 - 12.45,
wtorki w godz. 12.30 - 16.00
czwartki w godz. 10.00 - 14.00;
- logopeda: poniedziałek - piatek w godz. 10.00 15.00;
- biblioteka: poniedziałki, piątki w godz. 8.00 - 14.00
środy w godz. 12.00 - 14.30;
- świetlica: poniedziałek - piątek w godz. 7.00 - 16.00;
– w jaki sposób odbywa się przyjmowanie i załatwianie spraw
Sekretariat przyjmuje korespondencję, umieszcza pieczątkę wpływu i rejestruje w księdze korespondencji.
Sekretarz szkoły przekazuje dyrektorowi do wglądu całą otrzymaną korespondencję.
Dyrektor obok pieczątki wpływu umieszcza dyspozycję co do osoby, terminu i sposobu załatwienia sprawy.
Sprawy mogą być załatwione w formie ustnej lub pisemnej.
– jaki system kancelaryjny obowiązuje w jednostce
- W Publicznej Szkole Podstawowej Nr 10 w Opolu obowiązuje system kancelaryjny. Wszystkie pisma wpływające rejestrowane są z lewej strony, a pisma wysyłane z prawej dziennika korespondencyjnego.
- W systemie kancelaryjnym dokonuje się tylko jeden raz rejestracji spraw
w spisach dołączonych do teczek aktowych na podstawie pierwszego otrzymanego pisma lub sporządzonego w komórce organizacyjnej. Każde kolejne pismo w sprawie raz zarejestrowane otrzymuje ten sam znak sprawy.
- Jednolity wykaz akt jest to rzeczowy podział akt powstający w toku działalności, zawierający archiwalną klasyfikację akt.
- Jednolity wykaz akt jest oparty na systemie kwalifikacji dziesiętnej.
Z każdym symbolem klasyfikacyjnym związany jest zwięzły opis klasyfikacyjny /hasło/. Symbole klasyfikacyjne podzielone na IV rzędy ważności uzależnione, podporządkowane są hierarchicznie według zasady, symbol klasyfikacyjny /hasło/. Klasy końcowe odpowiadają rzeczowym teczkom aktowym.
- Budowa wykazu akt jest niezależna od struktury organizacyjnej, wskutek tego akta jednorodne tematycznie pochodzące z różnych komórek organizacyjnych, będą posiadały to samo hasło kwalifikacyjne i symbol liczbowy hasła.
- Akta wytworzone i gromadzone w komórkach organizacyjnych ze względu na wartość archiwalną dzielą się na dwie kategorie :
1. materiały archiwalne,
2. dokumentacje niearchiwalną.
– w jaki sposób są załatwiane sprawy pisemne np. w formie odręcznej (skrócona), korespondencyjnej,
1. Zgodnie z K.p.a sprawy można załatwiać ustnie lub pisemnie. W przypadku załatwienia sprawy ustnie, treść i istotne motywy takiego załatwienia sprawy, powinny być odnotowane w aktach i potwierdzone podpisem załatwiającego sprawę.
2. Przy pisemnym załatwieniu sprawy stosuje się następujące formy:
a) odręczną
b) korespondencyjną
c) inną ( np. przy użyciu pieczęci z odpowiednim tekstem, na formularzu itd.)
Przy pisemnym załatwianiu sprawy przestrzegane są następujące zasady:
- każdą sprawę załatwia się odrębnym pismem,
- w odpowiedziach podaje się datę i znak sprawy, której odpowiedź dotyczy,
- adresy należy pisać w pierwszym przypadku,
- tytuł służbowy oraz imię i nazwisko podpisującego się umieszczamy z prawej strony pod treścią pisma.
W zależności od potrzeb pismo może zawierać dodatkowe elementy:
- pod treścią z lewej strony – liczbę przesyłanych załączników,
- gdy treść pisma ma być podana do wiadomości innym zainteresowanym umieszcza się z lewej strony pod treścią zwrot: ?do wiadomości? lub ?otrzymują? i wymienia adresató,.
- przy sporządzaniu kopii pisma lub dokumentu należy umieścić pod tekstem z lewej strony klauzulę – ? Stwierdzam zgodność z oryginałem? , a także datę, podpis i stanowisko służbowe osoby stwierdzającej zgodność treści.
– w jakiej kolejności załatwiane są sprawy:
1. Pracownicy załatwiają sprawy według kolejności ich wpływu i stopnia pilności. Każdą sprawę załatwia się oddzielnym pismem bez łączenia jej z inną sprawą nie mającą z nią bezpośredniego związku.
2. Pismo załatwiające sprawę powinno być pod względem formy zewnętrznej dostosowane do blankietów korespondencyjnych formatu A-4 lub A-5 w układzie pionowym lub poziomym i zawierać:
a) nagłówek – druk lub podłużną pieczeń nagłówkową
b) znak sprawy
c) powołanie się na znak i datę pisma , którego odpowiedź dotyczy
d) datę podpisania pisma przez osobę upoważnioną
e) określenie odbiorcy
f) treść pisma
g) podpis ( imię nazwisko oraz stanowisko służbowe)
3. Kopia pisma załatwiającego powinna zawierać:
a) parafkę osoby i datę sporządzenia pisma
b) termin wznowienia sprawy lub oznaczenie dołączenia jej do akt
4. W razie potrzeby pismo i jego kopia powinny zawierać następujące określenia:
a) pod adresem z prawej strony – wskazówki dotyczące sposobu wysyłania
czystopisu: ?polecony?, ?ekspres?,? za zwrotnym dowodem doręczenia?,?pilne?,
? poufne? itp.
b) pod treścią załatwienia z lewej strony arkusza – liczbę przesyłanych załączników
(zał.....) lub wymienia się je z podaniem liczb porządkowych ;albo na załączniku wpisuje się w prawym górnym rogu kolejny numer załącznika ( zał. nr ... do pisma znak.....)
c) adresy tych instytucji lub osób umieszczone pod treścią pisma z lewej strony pod klauzulą: ? otrzymują do wiadomości?- jeżeli treść pisma ma być poza adresatem podania do wiadomości innym instytucjom lub osobom, przez przesłanie kopii pisma
d) pod treścią pisma z lewej strony – termin wyznaczony do załatwienia sprawy ( termin do dnia ....), określenia tego używa się wyłącznie do jednostek podległych: dla uniknięcia zbędnych ponagleń należy wyznaczyć termin, w którym możliwe jest załatwienie sprawy ; po upływie terminu wyznaczonego do załatwienia sprawy pracownik decyduje o wysłaniu ponaglenia lub przesunięciu terminu i fakt ten odnotowuje w aktach sprawy
e) ewentualne wskazówki dla sekretariatu
5. Przy załatwieniu sprawy należy wykorzystać formularz i druki przewidziane przepisami szczególnymi.
6.Jeżeli załatwienie sprawy w określonym terminie nie jest możliwe:
a) należy postąpić ze sprawą zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi terminów załatwienia , ze szczególnym uwzględnieniem przepisów K.p.a
b) gdy w konkretnej sprawie nie stosuje się przepisów wymienionych w pkt. 1, a sprawa dotyczy organu nadrzędnego , należy zwrócić się do tego organu z wnioskiem o przesunięcie terminu, podając przyczyny uniemożliwiające załatwienie sprawy w wyznaczonym terminie lub zaproponować nowy termin jej załatwienia.