|
OŚR.6341.28.2015.KWS
Opole, dnia 25.08.2015 r.
INFORMACJA DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI
Na podstawie art. 10 i 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 267
z późn. zm.) oraz art. 127 ust. 6 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (tekst jednolity Dz.U.2015.469) Prezydent Miasta Opola zawiadamia,
iż na wniosek nr HP/Wróblin/18/2015 z dnia 29.04.2015 r. (data wpływu do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego 05.05.2015 r.) Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu z siedzibą przy ul. C.K.Norwida 34, działającego poprzez pełnomocnika Pana Pawła Wójcika, przekazany tut. Organowi przez Marszałka Województwa Opolskiego pismem nr DOŚ.III.7322.40.2015.AK z dnia 17.06.2015 r. (data wpływu do tut. Organu 17.06.2015 r.), uzupełniony w dniach: 29.07.2015 r., 06.08.2015 r., 13.08.2015 r. i 25.08.2015 r. , w sprawie udzielenia pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie urządzeń wodnych i obiektów budowlanych oraz robót modernizacyjno-remontowych realizowanych w ramach zadania inwestycyjnego dotyczącego przebudowy modernizacyjnej jazu sektorowego Wróblin wraz z budową przepławki dla ryb oraz obiektami towarzyszącymi, realizowanych w ramach inwestycji pn.: „Modernizacja jazów odrzańskich na odcinku w zarządzie RZGW Wrocław, województwo opolskie”, zostało wszczęte postępowanie w sprawie udzielenia pozwolenia wodnoprawnego:
- na wykonanie urządzeń wodnych i obiektów budowlanych oraz robót modernizacyjno-remontowych, realizowanych w ramach zadania inwestycyjnego dotyczącego przebudowy modernizacyjnej jazu sektorowego Wróblin, realizowanych w ramach inwestycji pn.: „Modernizacja jazów odrzańskich na odcinku w zarządzie RZGW Wrocław, województwo opolskie”, polegających m. in. na:
- przebudowie modernizacyjnej jazu sektorowego Wróblin na jaz klapowy wraz z niezbędną infrastrukturą: mechaniczną, elektryczną oraz instalacyjną – przede wszystkim wymianę wyeksploatowanych i charakteryzujących się częstą awaryjnością zamknięć sektorowych jazu
na zamknięcia klapowe, a także przebudowie sterowni jazu zlokalizowanej na prawym przyczółku oraz wykonaniu nadbudówek maszynowni na filarach i przyczółku lewym (w celu uzyskania pomieszczeń dla nowoczesnego wyposażenia technologicznego), remoncie istniejącej przepławki dla ryb, remoncie i podwyższeniu kładki jazowej z przebudową obarierowań i wymianą przykrycia, wykonaniu poszuru jazowego w dostosowaniu do nowych zamknięć;
- wykonaniu (budowie) nowej przepławki dla ryb przy przyczółku lewym jazu wraz z niezbędną infrastrukturą: mechaniczną, elektryczną
i instalacyjną oraz przebudowie ujścia rowu melioracyjnego – Kanału Półwieś, a także zagospodarowaniem terenu wokół przyczółka;
- wykonaniu dodatkowej kładki lądowej łączącej jaz z osiedlem przystopniowym, umożliwiającej dojście do jazu w czasie powodzi;
- remoncie nabrzeża przeładunkowego zlokalizowanego w dolnym awanporcie śluzy;
- wykonaniu remontu pochylni zjazdowej zlokalizowanej w awanporcie górnym śluzy żeglugowej;
- remoncie odtworzeniowym przyczółków i filarów starego jazu kozłowo-iglicowego;
- udrożnieniu koryta rzeki Odry w górnym stanowisku jazu;
- konserwacji ubezpieczeń brzegowych na skarpach brzegu lewego i prawego, powyżej i poniżej stopnia oraz uzupełnieniu ubytków
w ubezpieczeniach, porządkowaniu międzywala na lewym brzegu, wykonaniu uzupełniających ubezpieczeń brzegowych od strony wody górnej;
- remoncie tamy rozdzielczej od strony wody górnej i wody dolnej;
- modernizacji przyłącza energetycznego wraz z wykonaniem nowego wyposażenia elektroenergetycznego jazu i wykonaniem oświetlenia obiektu;
- wykonaniu przyłącza teletechnicznego łączącego sterownię jazu i śluzy oraz budynek administracyjny wraz z innymi systemami zabezpieczeń;
- wykonaniu tymczasowych przyłączy dla zasilania jazu w okresie budowy oraz placu i zaplecza budowy na prawym i lewym brzegu wraz
z przebudową wału przeciwpowodziowego (wykonaniem przejścia przez wał przeciwpowodziowy kablem energetycznym);
- przygotowaniu terenów dla tymczasowych zapleczy budowy oraz innych obiektów niezbędnych dla realizacji inwestycji i ich likwidacja
po zakończeniu modernizacji jazu.
Realizacja inwestycji odbywać się będzie na działkach:
- nr 12, 13/1, 13/2, 13/4, 13/5, 41 z k.m. 1, obręb Zakrzów i nr 58, 62, 63, 64, 65 z k.m. 2, obręb Zakrzów – stanowiących własność Skarbu Państwa w trwałym zarządzie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu Inspektoratu w Opolu z siedzibą przy ul. Odrowążów 2;
- nr 92/3 z k.m. 2, obręb Zakrzów - stanowiącej własność TAURON Dystrybucja S.A. z siedzibą w Krakowie przy ul. Jasnogórskiej 11 (adres do korespondencji; Oddział w Opolu, 45-047 Opole, ul. Waryńskiego 1);
- nr 88/1, 88/2, 92/4 z k.m. 2, obręb Zakrzów - stanowiących własność Skarbu Państwa w trwałym zarządzie Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu z siedzibą w Opolu przy ul. Katowickiej 55.
Zasięg oddziaływania planowanych do wykonania urządzeń wodnych określono również w obrębie ww. działek, a także ze względu na wykonanie zjazdów, drogi dojazdowej do zaplecza budowy i istniejącego nabrzeża oraz placu składowego będzie miała wpływ na działkę nr 59 z k.m. 2, obręb Zakrzów – stanowiącą własność Gminy Opole, gdzie organem gospodarującym zasobem nieruchomości jest Prezydent Miasta Opola z siedzibą w Opolu, Rynek-Ratusz.
Jednocześnie informuję, że:
- w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola, Plac Wolności 7-8 (pok. 318), zainteresowane strony mogą składać uwagi i wnioski
w tej sprawie, w terminie 7 dni od dnia ukazania się zawiadomienia, w godzinach pracy Urzędu: poniedziałek-środa 7.30 – 15.30, czwartek: 7.30 – 17.00, piątek: 7.30 – 14.00, po godzinach pracy Urzędu – w formie przesyłki pocztowej, lub drogą elektroniczną na adres e-mail: osr@um.opole.pl,
- zgodnie z art. 35 § 5 ww. ustawy Kpa do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych
od organu,
- zgodnie z art. 41 § 1 ww. ustawy Kpa w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu; natomiast zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
Nazwa dokumentu: | OŚR.634128.2015.KWS - zawiadomienie o wszczęciu postępowiania wodnoprawnego | Podmiot udostępniający: | Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa | Osoba, która wytworzyła informację: | Aneta Witsanko | Osoba, która odpowiada za treść: | Kamila Wnuk-Skóbel | Osoba, która wprowadzała dane: | Aneta Witsanko | Data wytworzenia informacji: | 2015-08-25 13:46:58 | Data udostępnienia informacji: | 2015-08-25 13:46:58 | Data ostatniej aktualizacji: | 2015-08-25 14:01:01 |
Wersja do wydruku...
|