PREZYDENT MIASTA OPOLA
ogłasza II przetarg ustny ograniczony do właścicieli lokali zlokalizowanych w budynku przy ul. Krawieckiej 5 na sprzedaż pomieszczenia gospodarczego (pokój i wc) nr 4 o pow. użytkowej 8,96m2 zlokalizowanego na III piętrze (poddasze) w budynku położonym w Opolu przy ul. Krawieckej 5 wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste ułamkowej części gruntu obejmującego dz. nr 67/5 o pow. 0,0082ha z km. 44, obręb Opole, KW OP1O/00080355/2 niezbędnego do racjonalnego korzystania z ww. pomieszczenia.
Przedmiotowa nieruchomość nie jest obciążona ograniczonymi prawami rzeczowymi i nie ma przeszkód prawnych w rozporządzaniu nią.
Cena wywoławcza nieruchomości wynosi: 16.200,00 zł; w tym cena pom. gosp.: 13.931,10 zł, cena gruntu w udziale procentowym (9,57%): 2.268,90 zł; wadium: 1.800,00 zł.
Przetarg jest ograniczony do ww. podmiotów z uwagi na fakt, iż przedmiotowe pomieszczenie gospodarcze nie jest lokalem samodzielnym.
Uwaga: Wyłoniony w drodze przetargu przyszły nabywca lokalu przed zawarciem aktu notarialnego zobowiązany będzie przedłożyć zaświadczenie o samodzielności lokalu.
Przedmiotowa nieruchomość zlokalizowana jest na terenie objętym jest miejscowym Planem zagospodarowania przestrzennego „ Śródmieście II- centrum i przeznaczonym pod zabudowę mieszkaniową wielorodzinną wraz z usługami.
Przetarg odbędzie się w dniu 20 października 2017r. o godz. 9.00 w Urzędzie Miasta Opola – sala konferencyjna, III p. 2 klatka schodowa, Pl. Wolności 7/8.
Na 14.09.2017r wyznaczono termin I przetargu, który zakończył się wynikiem negatywnym.
Przystępujący do przetargu zobowiązani są do:
1. Złożenia do dnia 17 października 2017r. – Urząd Miasta Opola, plac Wolności 7 – 8, Wydział Gospodarki Nieruchomościami, pok. 129 pisemnego oświadczenia o zapoznaniu się z warunkami i przepisami prawnymi dotyczącymi przetargu ( formularz oświadczenia, przepisy prawne w tut. Wydziale ).
2. Dokonania w ww. terminie wniesienia wadium w wyżej podanej wysokości na konto bankowe Urzędu Miasta Opola Bank Millenium S.A. Nr 47116022020000000215153330.
Za zachowanie terminu wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków pieniężnych na ww. rachunek bankowy.
Wpłacone wadium ulega przepadkowi wyłącznie w razie uchylenia się uczestnika, który przetarg wygra, od zawarcia umowy notarialnej. Wadium wpłacone przez pozostałych uczestników przetargu podlega zwrotowi.
Wygrywający przetarg zobowiązany jest do dokonania wpłaty wylicytowanej ceny lokalu i I opłatę za użytkowanie wieczyste gruntu w wysokości 15% wartości udziału gruntu + 23% VAT przed zawarciem umowy notarialnej, której termin ustalony zostanie w ciągu 21 dni licząc od dnia przetargu oraz wszelkich innych opłat związanych z nabyciem ww. nieruchomości na własność.
Następne opłaty roczne z tytułu użytkowania wieczystego w wysokości 1% (+23% VAT) wartości udziału w gruncie płatne są w terminie do 31 marca każdego roku z góry za dany rok kalendarzowy. Wysokość opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej może być aktualizowana, nie częściej niż raz na 3 lata, jeżeli wartość tej nieruchomości ulegnie zmianie.
INFORMACJE DODATKOWE: Urząd Miasta Opola (pl. Wolności 7/8), Wydział Gospodarki Nieruchomościami, pok. 129, tel. 77/4511841, 77/4511843 lub kom. 785001861 w dniach pracy Urzędu w godz. 7.30-15.30 (pn.- środa); 7.30-17.00 (czwartek); 7.30-14.00 (piątek).
Ww. lokal zostanie udostępniony do oglądania, po uprzednim uzgodnieniu terminu z Miejskim Zarządem Lokali Komunalnych w Opolu - Referat Czynszów i Windykacji, ul. Ozimska 19 pok. 919, tel. 77 44 35 749.
PREZYDENT MIASTA OPOLA zastrzega sobie prawo odwołania przetargu z uzasadnionej przyczyny.