PREZYDENT MIASTA OPOLA
ogłasza II przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż lokalu mieszkalnego (wymagającego przeprowadzenia remontu) składającego się z 3 pokoi, kuchni, przedpokoju, łazienki, wc i 2 spiżarek o łącznej pow. 84,77m2 zlokalizowanego na II piętrze w 4-kondygnacyjnym budynku położonym w Opolu przy ul. Kołłątaja 3/5 wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste ułamkowej części gruntu obejmującej dz. nr 39/9 z km 49 o pow. 0,0266 ha, obręb Opole, KW OP1O/00072233/2 niezbędnego do racjonalnego korzystania z lokalu.
Lokal wyposażony jest w instalacje: en.elektr., wodną, kanalizacyjną, gaz, ogrzewanie piecowe.
Przedmiotowa nieruchomość nie jest obciążona ograniczonymi prawami rzeczowymi i nie ma przeszkód prawnych w rozporządzaniu nią.
Teren, na którym zlokalizowana jest ww. nieruchomość objęty jest miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „ Śródmieście III” , i oznaczony jest na rysunku mapy symbolem 18MW/U- teren zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej wraz z usługami.
Cena wywoławcza nieruchomości wynosi: 238.506,30 zł; w tym cena lokalu: 231.659,10 zł., cena gruntu w udziale procentowym (11,44%): 6.847,20 zł.
Ww. lokal zostanie udostępniony do oglądania, po uprzednim uzgodnieniu terminu z Wydziałem Zarządzania Zasobami Komunalnymi UM Opola, ul. Ozimska 19, VIIIp., pok. 830, tel.774435730(31).
Przetarg odbędzie się w dniu 14 lutego 2012 r. o godz. 9.00 w Urzędzie Miasta Opola – sala konferencyjna, III p. 2 klatka schodowa, Pl. Wolności 7/8.
Na 03.11.2011r. wyznaczono termin I przetargu zakończonego wynikiem negatywnym.
Przystępujący do przetargu zobowiązani są do:
1. Złożenia do dnia 10 lutego 2012 r.-Urząd Miasta Opola, Wydział Inwestycji Miejskich, pok. 115 pisemnego oświadczenia o zapoznaniu się z warunkami i przepisami prawnymi dotyczącymi przetargu ( formularz oświadczenia, przepisy prawne w tut. Wydziale ).
2. Dokonania w ww. terminie wniesienia wadium w kwocie 23.000,00 zł. na konto bankowe Urzędu Miasta Opola PKO Bank Polski Nr 74102036680000510201597731 i przedłożenie potwierdzenia jego wpłaty w ww. miejscu.
Za zachowanie terminu wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków pieniężnych na ww. rachunek bankowy.
Wpłacone wadium ulega przepadkowi wyłącznie w razie uchylenia się uczestnika, który przetarg wygra, od zawarcia umowy notarialnej. Wadium wpłacone przez pozostałych uczestników przetargu podlega zwrotowi.
Wygrywający przetarg zobowiązany jest do dokonania wpłaty wylicytowanej ceny lokalu i I opłatę za użytkowanie wieczyste gruntu w wysokości 15% wylicytowanej ceny gruntu przed zawarciem umowy notarialnej, której termin ustalony zostanie w ciągu 21 dni licząc od dnia przetargu. Natomiast następne opłaty roczne z tytułu użytkowania wieczystego w wysokości 1% tej ceny płatne są w terminie do 31 marca każdego roku z góry za dany rok kalendarzowy. Wysokość opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej może być aktualizowana, nie częściej niż raz w roku, jeżeli wartość tej nieruchomości ulegnie zmianie.
Informacje dodatkowe: Urząd Miasta Opola ( Plac Wolności 7-8) Wydział Inwestycji Miejskich, pok. 115, tel. 7745-11-841, kom. 785001861 w dniach pracy Urzędu w godz. 7.30-15.30.
PREZYDENT MIASTA OPOLA zastrzega sobie prawo odwołania przetargu z uzasadnionej przyczyny.