PREZYDENT MIASTA OPOLA
ogłasza II przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż niezabudowanej nieruchomości gruntowej położonej w centrum miasta Opola przy ul. 1 Maja obejmującej działki nrnr 13/30 i 13/31 o pow. 0,2655 ha z km 53, obręb Opole, KW OP1O/00005323/0.
Cena wywoławcza nieruchomości ustalona została na kwotę 1.229.975,00 zł. + 22% VAT.
Wyposażenie w urządzenia komunalne: en. elektr., wodociąg, kanalizacja, gaz.
Ww. nieruchomość znajduje się w obszarze, dla którego brak miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego – działalność inwestycyjna może być prowadzona po uzyskaniu decyzji o warunkach zabudowy.
Przeznaczenie: f. mieszkaniowo- usługowa - wymagana budowa hotelu.
Termin zagospodarowania nieruchomości: rozpoczęcie zabudowy: tj. wybudowanie fundamentów – 2 lata, od dnia nabycia nieruchomości; zakończenie zabudowy, tj. wybudowanie budynku w stanie surowym- 4 lata, licząc od daty nabycia.
Przetarg odbędzie się w dniu 9 listopada 2009 godz. 900 w Urzędzie Miasta Opola - Pl. Wolności 7/8, sala konferencyjna III p., 2 klatka schodowa.
Na dzień 07.08.2009r. wyznaczono termin I przetargu, który zakończył się wynikiem negatywnym.
Przystępujący do przetargu zobowiązani są do:
1. złożenia do dnia 6 listopada 2009 r. w Urzędzie Miasta Opola – Wydział Inwestycji Miejskich-Referat Przetargów i Zamówień Publicznych, Pl. Wolności 7 / 8, p.115 pisemnego oświadczenia o zapoznaniu się z przepisami prawnymi i warunkami przetargu ( formularz oświadczenia, przepisy prawne oraz warunki w tut. Wydziale ).
W oświadczeniu przystępujący do przetargu winien złożyć m.in. zobowiązanie, iż po wygraniu przetargu, w razie nie wywiązania się z przyczyn leżących po jego stronie, z obowiązków w zakresie zabudowy w wyznaczonym terminie nieruchomości w sposób wymagany przez Gminę Opole, tj. wybudowanie hotelu – zobowiązany będzie zapłacić Gminie Opole kary umowne w wysokości 700.000,00 zł. i podda się egzekucji zgodnie z art. 777 § 1 pkt. 5 k.p.c.
Osoby prowadzące działalność gosp. winny przedłożyć oryginał zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej; osoby prawne - oryginał odpisu z właściwego dla siedziby oferenta rejestru lub inny dokument urzędowy, z którego wynika jego status prawny, sposób reprezentacji, a także imiona i nazwiska osób uprawnionych do reprezentacji oraz zaciągania zobowiązań. Ww. dokumenty winny być aktualne ( z ostatnich 6 m-cy).
Nie złożenie w ww. terminie wymaganych dokumentów będzie skutkowało nie dopuszczeniem do udziału w przetargu.
2. Wniesienia do dnia 6 listopada 2009 r. wadium w wysokości 100.000,00 zł. na konto bankowe Urzędu Miasta Opola PKO Bank Polski Nr 74102036680000510201597731.
Za zachowanie terminu wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków pieniężnych na ww. rachunek bankowy.
Wniesione wadium ulega przepadkowi wyłącznie w razie uchylenia się uczestnika, który przetarg wygra, od zawarcia umowy notarialnej. Wadium wniesione przez pozostałych uczestników przetargu podlega zwrotowi.
Wygrywający przetarg zobowiązany jest do dokonania pełnej wpłaty kwoty osiągniętej w przetargu ( do ceny wylicytowanej należy doliczyć 22 % podatku Vat) przed zawarciem umowy notarialnej, której termin zostanie ustalony w ciągu 21 dni, licząc od dnia przetargu oraz wszelkich innych opłat i podatków związanych z nabyciem ww. nieruchomości na własność.
INFORMACJE DODATKOWE: Urząd Miasta Opola ( Pl. Wolności 7/8) Wydział Inwestycji Miejskich- Referat Przetargów i Zamówień Publicznych, p. 115, tel. 0-77 45-11–841 w dniach pracy Urzędu w godz. 730 - 1530. Ogłoszenia o przetargach i rokowaniach są dostępne na stronie internetowej Urzędu Miasta Opola : www.opole.pl lub www.bip.um.opole.pl
PREZYDENT MIASTA OPOLA zastrzega sobie prawo odwołania przetargu.