RAPORT z dnia 12 sierpnia 2019 r.
z konsultacji z organizacjami pozarządowymi działającymi w Opolu oraz Opolską Radą Działalności Pożytku Publicznego, a także z mieszkańcami Miasta Opola projektu uchwały:
zmieniającej uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Opola.
Konsultacje odbyły się na podstawie:
- Uchwały nr LXVII/1268/18 Rady Miasta Opola z dnia 30 sierpnia 2018 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z Opolską Radą Działalności Pożytku Publicznego lub z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji (Dz. Urz. Woj. Opol. z 2018 r. poz. 2443).
- Zarządzenia nr OR.I.0050.465.2019r. Prezydenta Miasta Opola z dnia 23.07.2019 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami oraz Opolską Radą Działalności Pożytku Publicznego, projektu uchwały Rady Miasta Opola zmieniającej uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Opola.
- Uchwały nr LXVII/1267/18 Miasta Opola z dnia 30 sierpnia 2018 r. w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Miasta Opola (Dz. Urz. Woj. Opol. z 2018 r. poz. 2442).
- Zarządzenia nr OR-I.0050. 461 prezydenta Miasta Opola z dnia 22.07. 2019 r. w sprawie konsultacji z mieszkańcami Miasta Opola projektu uchwały Rady Miasta Opola zmieniającej uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Opola
Konsultacje poprzedzono akcją informacyjną. W akcji informacyjnej wykorzystano następujące kanały informacyjne:
- Oficjalny serwis internetowy Urzędu Miasta Opola,
- Tablica informacyjna Urzędu Miasta Opola.
Konsultacje z organizacjami pozarządowymi działającymi w Opolu oraz Opolską Radą Działalności Pożytku Publicznego przeprowadzono w dniach od 23 lipca do 9 sierpnia 2019 r. w następujących etapach:
I etap konsultacji z organizacjami pozarządowymi miasta Opola, który trwał od 24 lipca 2019 r. do 01 sierpnia 2019r.
II etap konsultacji z Opolską Radą Działalności Pożytku Publicznego, który trwał do 2 sierpnia 2019 r.
Podczas pierwszego etapu konsultacji z organizacjami oraz ORDPP zgłoszono uwagę dotyczącą zmiany zapisów Regulaminu poprzez poprzez zmianę „miejsc mało uczęszczanych” na „tereny niezabudowane” oraz warunku, że pies ma założony kaganiec, a właściciel/posiadacz ma możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem (Klub Ochrony Środowiska Śląska Opolskiego).
Projekt uchwały dotyczy wprowadzenia obowiązku prowadzenia psów ras uznawanych za agresywne również w kagańcu, o zmianę wnioskowała Straż Miejska z uwagi na zachowanie bezpieczeństwa mieszkańców miasta Opola. Natomiast zapisy dotyczące ww. uwag nie podlegały aktualnym konsultacjom.
II etap konsultacji realizowany był w formie opiniowania projektu przez Opolską Radę Działalności Pożytku Publicznego. Członkowie Opolskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego mieli możliwość zgłaszania uwag drogą mailową.
Przedstawiciele Opolskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego nie zgłosili żadnych uwag.
Konsultacje z mieszkańcami Miasta Opola, przewidziane były w terminie od 24 lipca 2019r. do 31 lipca 2019r i prowadzone były w następujących formach:
- zgłaszanie opinii w formie pisemnej, w tym elektroniczne przekazywanie opinii na adres: osr@um.opole.pl;
- punkt konsultacyjny zorganizowany w siedzibie Urzędu Miasta Opola, Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa, Pl. Wolności 7-8, pok. 324, w godz. pracy Urzędu.
Podczas konsultacji zgłoszono 2 uwagi. Jedna dotycząca zmiany zapisu „w miejscach mało uczęszczanych” na „poza obszarem zabudowanym” czy na „polanach parków”. Ponadto zgłoszono problem wyprowadzania psów przez dzieci.
Druga uwaga również dotyczyła problemu zwalniania psów ze smyczy z zastosowaniem dodatkowych środków ochrony (kaganiec).
Zgłoszone uwagi nie zostały uwzględnione, gdyż nie dotyczyły przedmiotowej zmiany uchwały w zakresie obowiązku prowadzenia psów rasy uznawanej za agresywną w kagańcu.
Zgodnie z § 17 uchwały nr LXVII/1268/18 Rady Miasta Opola z dnia 30 sierpnia 2018 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z Opolską Radą Działalności Pożytku Publicznego lub z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji (Dz. Urz. Woj. Opol. Z 2018 r. poz. 2443) niniejszy raport podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej oraz w oficjalnym serwisie internetowym i na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Opola, a także niezwłocznie przekazywany do wiadomości organizacjom pozarządowym działającym w Opolu oraz Opolskiej Radzie Działalności Pożytku Publicznego, chyba, że powszechnie obowiązujące przepisy stanowią inaczej.
Zgodnie z § 17 Uchwały nr LXVII/1267/18 Miasta Opola z dnia 30 sierpnia 2018 r. w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Miasta Opola (Dz. Urz. Woj. Opol. z 2018 r. poz. 2442) niniejszy raport podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej oraz w oficjalnym serwisie internetowym i na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Opola, a także jest niezwłocznie przekazywany do wiadomości Radzie Miasta, radom dzielnic, Młodzieżowej Radzie Miasta, Radzie Seniorów Miasta oraz Opolskiej Radzie Działalności Pożytku publicznego, chyba, że powszechnie obowiązujące przepisy stanowią inaczej.
z upoważnienia Prezydenta Miasta
Małgorzata Stelnicka
Zastepca Prezydenta Miasta