logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
minusObwieszczenia
   plus2004
   plus2005
   plus2006
   plus2007
   plus2008
   plus2009
   plus2010
   plus2011
   minus2012
   plus2013
   plus2014
   plus2015
   plus2016
   plus2017
   plus2018
   plus2019
   plus2020
   plus2021
   plus2022
A A A


Obwieszczenia: 2012 > październik > 2012-10-15
Zawiadomienie stron postępow. o wszczęciu i wystąpieniu do RDOŚ i PPIS; dot. przeds. pn.: "Rewitalizacja cmentarza komunalnego Opole-Półwieś"

OŚR.I.6220.84.2012.MCH                                                                                                                          Opole,   dnia 15 października 2012r.
 
ZAWIADOMIENIE
Prezydenta Miasta Opola
 
Działając na podstawie art.10 i art.61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego [tekst jednolity Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.], zwanej dalej ustawą Kpa oraz art. 49 ustawy Kpa, w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko [Dz. U. Nr 199, poz.1227 ze zm.], zawiadamiam strony postępowania, że:
na wniosek Zakładu Komunalnego Sp. z o.o., z siedzibą w Opolu [45-574] przy ul. Podmiejskiej 69, reprezentowanej przez pełnomocnika Pana Sebastiana Raudzisa (BOT „SEWI”, ul. Oleska 117, 45-231 Opole), złożony pismem (bez numeru) z dnia 05.08.2012r., wszczęto postępowanie
w sprawie o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia
pn.: „Rewitalizacja cmentarza komunalnego Opole – Półwieś”;
pismami nr OŚR.I.6220.84.2012.MCH z dnia 15.10.2012r. wystąpiono do organów opiniujących, współuczestniczących w postępowaniu, tj.: Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego (PPIS) w Opolu jako organu inspekcji sanitarnej, powołanego w celu ochrony zdrowia ludzkiego m.in. przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych oraz Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu (RDOŚ) jako organu ochrony środowiska,
o wyrażenie opinii w zakresie konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko i określenia zakresu ewentualnego raportu, na podstawie Karty informacyjnej przedsięwzięcia.
Lokalizacja przedsięwzięcia: 4/11, 4/12, 5/3, 5/4, 6, 7, 30/3, 30/4, 46/14, 46/15, 64/10, 64/11, 69/16, 69/17, 69/15, 3/6, 3/8, 5/2, 65/32, 3/7, 4/13, k. m. 28, obręb Półwieś.
Lokalizacja planowanej inwestycji, w przeważającej części terenu nie jest objęta granicami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obowiązujących na dzień dzisiejszy na terenie miasta Opola, jednakże, w odniesieniu do kilku działek usytuowanych na granicy cmentarza obowiązują następujące miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego: w rejonie ulic Wrocławskiej – Józefa Kokota w Opolu (uchwała nr LXII/642/10 Rady Miasta Opola z dnia 28 stycznia 2010r.); w rejonie ulicy Zbożowej w Opolu (uchwała Rady Miasta Opola nr XXVII/401/12
z dnia 31 maja 2012r.); terenów budownictwa jednorodzinnego w rejonie ulic: 10 Sudeckiej Dywizji Zmechanizowanej – Ludowej w Opolu (uchwała Rady Miasta Opola
Nr XXIV/244/08 z dnia 24 stycznia 2008r.)
Planowane przedsięwzięcie zalicza się do grupy przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, tj. dla których przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko (sporządzenie raportu) może być wymagane - zgodnie z:
-       § 3 ust. 1 pkt 60 („drogi o nawierzchni twardej o całkowitej długości przedsięwzięcia powyżej
1 km inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 31 i 32 oraz obiekty mostowe w ciągu drogi
o nawierzchni twardej, z wyłączeniem przebudowy dróg oraz obiektów mostowych, służących do obsługi stacji elektroenergetycznych i zlokalizowanych poza obszarami objętymi formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r.
o ochronie przyrody”),
-       § 3 ust. 1 pkt 79 („sieci kanalizacyjne o całkowitej długości przedsięwzięcia nie mniejszej niż
1 km, z wyłączeniem ich przebudowy metodą bezwykopową oraz przyłączy do budynków”),
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko [Dz. U. Nr 213 poz. 1397 ze zm.].
Ponadto, informuję wszystkie strony tego postępowania o uprawnieniach, wynikających
z art.10 KPA, do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium, jak również o możliwości składania uwag i wniosków w siedzibie Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola, Pl. Wolności 7-8, pok. 323. Informuję również, że: zgodnie z art. 35 § 5 Kpa - do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych
z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu; zgodnie z art. 41 § 1 Kpa - w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu, zaś zgodnie z §2, w razie zaniedbania
ww. obowiązku, doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny; zgodnie
z art. 49 ustawy Kpa – o czynnościach organustrony mogą być zawiadamiane w inny sposób publicznego ogłaszania, np. poprzez zawiadomienie jw., przy czym zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
 
 
MCH-14
Ilość odwiedzin: 1611
Podmiot udostępniający: Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa UM Opola w/m
Osoba, która wytworzyła informację: Magdalena Chabraszewska
Osoba, która odpowiada za treść: Magdalena Chabraszewska
Osoba, która wprowadzała dane: Magdalena Wójciak
Data wytworzenia informacji: 2012-10-18 08:16:14
Data udostępnienia informacji: 2012-10-18 08:16:14
Data ostatniej aktualizacji: 2012-10-18 08:29:14

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner