OŚR.I.6220.84.2012.MCH Opole, dnia 15 października 2012r.
ZAWIADOMIENIE
Prezydenta Miasta Opola
Działając na podstawie art.10 i art.61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego [tekst jednolity Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.], zwanej dalej ustawą Kpa oraz art. 49 ustawy Kpa, w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko [Dz. U. Nr 199, poz.1227 ze zm.], zawiadamiam strony postępowania, że:
- na wniosek Zakładu Komunalnego Sp. z o.o., z siedzibą w Opolu [45-574] przy ul. Podmiejskiej 69, reprezentowanej przez pełnomocnika Pana Sebastiana Raudzisa (BOT „SEWI”, ul. Oleska 117, 45-231 Opole), złożony pismem (bez numeru) z dnia 05.08.2012r., wszczęto postępowanie
w sprawie o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia
pn.: „Rewitalizacja cmentarza komunalnego Opole – Półwieś”;
- pismami nr OŚR.I.6220.84.2012.MCH z dnia 15.10.2012r. wystąpiono do organów opiniujących, współuczestniczących w postępowaniu, tj.: Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego (PPIS) w Opolu jako organu inspekcji sanitarnej, powołanego w celu ochrony zdrowia ludzkiego m.in. przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych oraz Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu (RDOŚ) jako organu ochrony środowiska,
o wyrażenie opinii w zakresie konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko i określenia zakresu ewentualnego raportu, na podstawie Karty informacyjnej przedsięwzięcia.
Lokalizacja przedsięwzięcia: 4/11, 4/12, 5/3, 5/4, 6, 7, 30/3, 30/4, 46/14, 46/15, 64/10, 64/11, 69/16, 69/17, 69/15, 3/6, 3/8, 5/2, 65/32, 3/7, 4/13, k. m. 28, obręb Półwieś.
Lokalizacja planowanej inwestycji, w przeważającej części terenu nie jest objęta granicami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obowiązujących na dzień dzisiejszy na terenie miasta Opola, jednakże, w odniesieniu do kilku działek usytuowanych na granicy cmentarza obowiązują następujące miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego: w rejonie ulic Wrocławskiej – Józefa Kokota w Opolu (uchwała nr LXII/642/10 Rady Miasta Opola z dnia 28 stycznia 2010r.); w rejonie ulicy Zbożowej w Opolu (uchwała Rady Miasta Opola nr XXVII/401/12
z dnia 31 maja 2012r.); terenów budownictwa jednorodzinnego w rejonie ulic: 10 Sudeckiej Dywizji Zmechanizowanej – Ludowej w Opolu (uchwała Rady Miasta Opola Nr XXIV/244/08 z dnia 24 stycznia 2008r.)
Planowane przedsięwzięcie zalicza się do grupy przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, tj. dla których przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko (sporządzenie raportu) może być wymagane - zgodnie z:
- § 3 ust. 1 pkt 60 („drogi o nawierzchni twardej o całkowitej długości przedsięwzięcia powyżej
1 km inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 31 i 32 oraz obiekty mostowe w ciągu drogi
o nawierzchni twardej, z wyłączeniem przebudowy dróg oraz obiektów mostowych, służących do obsługi stacji elektroenergetycznych i zlokalizowanych poza obszarami objętymi formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r.
o ochronie przyrody”),
- § 3 ust. 1 pkt 79 („sieci kanalizacyjne o całkowitej długości przedsięwzięcia nie mniejszej niż
1 km, z wyłączeniem ich przebudowy metodą bezwykopową oraz przyłączy do budynków”),
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko [Dz. U. Nr 213 poz. 1397 ze zm.].
Ponadto, informuję wszystkie strony tego postępowania o uprawnieniach, wynikających
z art.10 KPA, do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium, jak również o możliwości składania uwag i wniosków w siedzibie Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola, Pl. Wolności 7-8, pok. 323. Informuję również, że: zgodnie z art. 35 § 5 Kpa - do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych
z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu; zgodnie z art. 41 § 1 Kpa - w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu, zaś zgodnie z §2, w razie zaniedbania
ww. obowiązku, doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny; zgodnie
z art. 49 ustawy Kpa – o czynnościach organustrony mogą być zawiadamiane w inny sposób publicznego ogłaszania, np. poprzez zawiadomienie jw., przy czym zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
MCH-14