URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY
Zastępca Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) Wykształcenie
wyższe preferowane z zakresu ochrony środowiska
|
Kserokopia dyplomu
|
b) Staż pracy:
· Co najmniej 5 letni staż pracy, w tym co najmniej roczny staż pracy na stanowiskach kierowniczych.
· Spełnia wymagania w tym 2 letni staż pracy, o których mowa w art. 3 ust.4 ustawy z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1593 z późn. zmianami)
|
Kserokopia świadectwa pracy i/lub zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy.
Kserokopia świadectwa pracy i/lub zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy.
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy
w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
a) Studia podyplomowe z zakresu prawa ochrony środowiska, kursy i szkolenia specjalistyczne z za-kresu ochrony środowiska, zamówień publicznych, finansów publicznych
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
b) Wskazane doświadczenie zawodowe w administracji publicznej, szczególnie w urzędach wojewódzkich lub starostwach powiatowych, na stanowiskach związanych z ochroną środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem doświadczenia w uzgadnianiu dokumentacji technicznych, prowadzeniu postę-powań w sprawie ocen oddziaływania na środowisko przedsięwzięć inwestycyjnych oraz wydawaniu pozwoleń związanych z gospodarką odpadami.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
c) Bardzo dobra znajomość przepisów prawa z zakresu zadań realizowanych przez Wydział, a w szczególności z dziedziny: ochrony powierzchni ziemi i gospodarki odpadami, ochrony powietrza, ochrony wód i gospodarki wodnej, ochrony przed hałasem, a także umiejętność ich właściwej interpretacji i stosowania.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
d) Dobra znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego oraz postępowania egzeku-cyjnego w administracji.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
e) Dobra znajomość obsługi komputera (Word, Excel, Power Point).
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
f) Wskazana znajomość prawa geologicznego i górniczego, zagadnień dotyczących ochrony przyrody, rolnictwa oraz zagospodarowania przestrzennego i prawa budowlanego.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
g) Wskazana wiedza z zakresu funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego, zamówień publicznych, finansów publicznych.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
h) Dobra znajomość topografii miasta Opola, w tym uwarunkowań środowiskowych.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
i) Umiejętność sprawnej i efektywnej organizacji pracy, kompleksowego wykorzystania posiadanej wiedzy, kierowania zespołem, prowadzenia negocjacji.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
j) Obowiązkowość, odpowiedzialność za wykonywaną pracę, rzetelność, staranność, kreatywność i zaangażowanie, inicjatywa, operatywność, terminowość, dyspozycyjność.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
j) Samodzielność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, odporność na stres, dobra pamięć;
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
k) Konsekwencja w działaniu, stanowczość w podejmowaniu decyzji i wydawaniu poleceń służbowych.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
2. Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
3. Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
4. Opracowywanie propozycji do planu pracy i planu kontroli w zakresie prowadzonych i nadzorowanych zadań.
5. Organizacja i kierowanie pracą Wydziału podczas nieobecności Naczelnika, w tym udział w sesjach i na zaproszenie w posiedzeniach Komisji.
6. Dbałość o zgodność aprobowanych i podpisywanych spraw z prawem oraz kryteriami celowości, rzetelności i gospodarności.
7. Sprawowanie nadzoru nad prawidłową realizacją dochodów i wydatków budżetowych Wydziału oraz przychodów i wydatków Gminnego/Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
8. Nadzorowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez podległych pracowników Wydziału oraz prowadzenie kontroli i samokontroli w zakresie nadzorowanych spraw.
9. Podejmowanie inicjatyw zmierzających do usprawnienia organizacji pracy Wydziału.
10. Podpisywanie korespondencji w sprawach techniczno - przygotowawczych w nadzorowanym zakresie, a także w innych sprawach z upoważnienia Naczelnika Wydziału lub Prezydenta Miasta.
11. Nadzór nad opracowywaniem i realizacją uchwalonych przez Radę programów ochrony środowiska i planów gospodarki odpadami.
12. Przyjmowanie i rejestr wniosków o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz mogących znacząco oddziaływać na obszar NATURA 2000.
13. Określanie i uzgadnianie konieczności sporządzania raportów oddziaływania przedsięwzięć na środowisko, stwierdzanie obowiązku sporządzania raportów o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i określanie ich zakresów.
14. Podawanie do publicznej wiadomości informacji o zamieszczeniu w publicznie dostępnym wykazie danych o wnioskach przed wydaniem decyzji oraz o wydanych decyzjach wymagających udziału społeczeństwa.
15. Prowadzenie postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko.
16. Przygotowywanie projektów decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
17. Uzgadnianie uwarunkowań środowiskowych z właściwymi organami.
18. Prowadzenie rejestru wydanych decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
19. Przedkładanie Ministrowi Środowiska informacji o prowadzonych postępowaniach w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, w tym danych o sporządzanych dokumentach.
20. Opiniowanie wojewódzkich planów gospodarki odpadami.
21. Wydawanie pozwoleń na wytwarzanie odpadów.
22. Wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odzysku i unieszkodliwiania odpadów oraz w zakresie zbierania i transportu odpadów.
23. Zatwierdzanie instrukcji eksploatacji składowisk odpadów.
24. Wydawanie decyzji o zamknięciu składowiska odpadów lub jego wydzielonej części.
25. Opiniowanie projektów planów zagospodarowania przestrzennego.
26. Wydawanie decyzji nakładających obowiązek ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko i jego zagrożenia oraz przywrócenia do stanu właściwego, dla podmiotów negatywnie oddziaływujących na środowisko.
27. Wydawanie decyzji zobowiązujących podmioty prowadzące instalacje do sporządzania i przedkładania przeglądów ekologicznych.
28. Pozwolenia zintegrowane – przygotowywanie w części dotyczącej gospodarki odpadami.
29. Prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska przez podmioty gospodarcze i osoby fizyczne z terenu gminy.
30. Wnioskowanie do innych właściwych organów o przeprowadzenie kontroli w wypadku stwierdzenia naruszeń przepisów o ochronie środowiska.
31. Współdziałanie z Inspekcją Ochrony Środowiska w zakresie przestrzegania przepisów ochrony środowiska.
32. Prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach ze swojego zakresu.
33. Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie znajdujących się w posiadaniu Urzędu Miasta (ze swojego zakresu).
34. Przygotowywanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej.
35. Przygotowywanie materiałów i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych (do 6.000 EURO) z zakresu zadań Wydziału.
36. Zlecanie, nadzór, odbiory i rozliczanie prac realizowanych przez Wydział.
37. Aktualizacja dokumentów systemu zarządzania jakością i weryfikacja pod kątem przepisów prawnych.
38. Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
4. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 z późn. zm.),
c) list motywacyjny,
d) kwestionariusz osobowy,
d) oświadczenie o nie popełnieniu przestępstwa umyślnego.
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 64, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko Zastępcy Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa w terminie do dnia 14 marca 2007r.
Dokumenty, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola.