ZARZĄDZENIE NR OR.I-0152-71/06
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 30 maja 2006 r.
w sprawie zasad przygotowywania projektów uchwał Rady Miasta oraz innych materiałów przedkładanych Radzie.
Na podstawie § 5 pkt 7 Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr OR.II-0152-13/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola (tekst jednolity zarządzenie Nr OR.I-0152-119/2005 Prezydenta Miasta Opola z dnia 29 grudnia 2005 r. w sprawie przyjęcia tekstu jednolitego Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola, z późn. zmianami) – ustalam, co następuje:
§ 1
1. Ilekroć w zasadach jest mowa o:
1) Prezydencie – rozumie się przez to Prezydenta Miasta Opola,
2) wydziale – rozumie się przez to również samodzielny referat,
3) naczelniku wydziału – rozumie się przez to również kierownika samodzielnego referatu.
2. Projekty uchwał Rady Miasta opracowują wydziały, do których zakresu działania należy przedmiot uchwały.
3. Jeżeli przedmiot uchwały należy do zakresu działania miejskiej jednostki organizacyjnej, wstępny projekt uchwały przygotowuje dyrektor jednostki i przekazuje naczelnikowi wydziału sprawującego nadzór nad jednostką, który postępuje z tym projektem zgodnie z zasadami określonymi w ust. 4-13. Wówczas dyrektor jednostki również uczestniczy w posiedzeniach komisji stałych Rady Miasta i jest obecny na sesji.
4. Jeżeli przedmiot uchwały należy do zakresu działania kilku wydziałów, projekt opracowują wspólnie przedstawiciele tych wydziałów, a funkcję koordynatora pełni wydział wyznaczony przez Sekretarza Miasta.
5. Odpowiedzialnym za terminowe sporządzenie projektu uchwały, za jego treść merytoryczną, uzgodnienie i zamieszczenie na stronie internetowej Miasta Opola jest naczelnik wydziału.
6. Projekty uchwał powinny być zredagowane przy zastosowaniu reguł zawartych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie