logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


PREZYDENT MIASTA OPOLA

OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

W URZĘDZIE MIASTA OPOLA

Rynek-Ratusz, 45-015 Opole

ds. usuwania pojazdów

 (nazwa stanowiska pracy)

1.

Wymagania niezbędne

Wymagane dokumenty

a) obywatelstwo polskie/kraju Unii Europejskiej i/lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP *

Oświadczenie

b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych

Oświadczenie

c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe

Oświadczenie

d) nieposzlakowana opinia

Oświadczenie

e) wykształcenie wyższe - magisterskie: z zakresu prawa lub administracji lub podyplomowe w powyższych specjalnościach

Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)

f) staż pracy (przebieg dotychczasowego zatrudnienia)

Nie wymagane

g) kwalifikacje zawodowe

Nie wymagane

2.

Wymagania dodatkowe

 

Dokumenty albo oświadczenia potwierdzające spełnienie wymagań

a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym

Oświadczenie

b) znajomość ogólnego rozporządzenia o ochronie danych

Oświadczenie

c) znajomość Kodeksu Postępowania Administracyjnego

Oświadczenie

d) znajomość Statutu Miasta Opola

Oświadczenie

e) znajomość Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola

Oświadczenie

f) znajomość ustawy o Prawo o ruchu drogowym, w szczególności
w zakresie art. 130a

 

Oświadczenie

g) znajomość Kodeksu Postępowania Cywilnego, w zakresie przepisów dotyczących przepadku pojazdu oraz ustanawiania kurateli dla osób nieznanych z miejsca pobytu

Oświadczenie

h) dobra znajomość obsługi komputera, aplikacji biurowych

(w tym edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny oraz program do tworzenia prezentacji multimedialnych), umiejętność sprawnego korzystania z zasobów Internetu, obsługa poczty elektronicznej, umiejętność pisemnego formułowania wniosków

i pism służbowych

Oświadczenie

i) umiejętność rozwiązywania sytuacji kryzysowych i pokonywania trudności, odpowiedzialność, samodzielność i inicjatywa

w podejmowaniu decyzji

Oświadczenie

j) dobra organizacja pracy, umiejętność analitycznego myślenia, samodzielność, szybkość

i skuteczność podejmowanych działań w rozwiązywaniu problemów, kreatywność, wysoka kultura osobista, życzliwość

i uprzejmość wobec interesantów

i przełożonych, dyspozycyjność, rzetelność, dokładność, systematyczność, sumienność, uczciwość, terminowość, bezkonfliktowość i komunikatywność

Oświadczenie

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Znajomość i przestrzeganie przepisów związanych z wykonywanymi zadaniami, w tym w szczególności ustawy o samorządzie gminnym, Kodeksu postępowania administracyjnego ustawy Prawo o ruchu drogowym wraz z aktami wykonawczymi oraz ustawy Prawo zamówień publicznych.
  2. Znajomość i przestrzeganie przepisów wewnętrznych Urzędu Miasta Opola, w szczególności statutu Miasta Opola i Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.  
  3. Kompletowanie, bieżąca aktualizacja i prowadzenie zbioru przepisów prawa z zakresu swojego działania.
  4. Doskonalenie zawodowe poprzez samokształcenie, udział w kursach, szkoleniach i innych formach poszerzania wiedzy i umiejętności zawodowych przydatnych do wykonywania obowiązków służbowych.
  5. Składanie przełożonemu bieżących informacji dotyczących pracy Stanowiska oraz inicjowanie zmian zmierzających do ciągłego podnoszenia poziomu usług Stanowiska i Wydziału.
  6. Przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt
    i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
  7. Opracowywanie, aktualizacja i weryfikacja dokumentów systemu zarządzania jakością zgodnie
    z obowiązującymi przepisami prawa.
  8. Przedstawianie stanowisk w sprawie skarg i wniosków dotyczących zakresu swojego działania.
  9. Przygotowywanie projektów odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej
    z zakresu swojego działania.
  10. Nadzór nad prawidłową i terminową realizacją uchwał Rady Miasta Opola z zakresu swojego działania.
  11. Wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie administracji publicznej zgodnie z udzielonym upoważnieniem.
  12. Przestrzeganie zasad prawidłowego zabezpieczenia druków ścisłego zarachowania, pieczątek oraz innych dokumentów w zakresie prowadzonych spraw.
  1. Realizacja zadań z art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym związanych z  usuwaniem pojazdów z dróg w granicach administracyjnych miasta Opola i przechowywania ich na parkingu strzeżonym, w tym:

a) weryfikacja dokumentacji pojazdów otrzymanej z Urzędu Skarbowego, Policji, Straży Miejskiej lub innych organów pod kątem kompletności, aktualności danych, a w przypadku braków występowanie do odpowiednich organów o ich uzupełnienie;

b) przygotowanie projektu wniosku do sądu o orzeczenie przepadku pojazdu na rzecz Miasta Opola i przekazywanie razem z aktami sprawy do radcy prawnego Urzędu Miasta Opola;

c) wykonywanie orzeczenia sądu o przepadku pojazdu na rzecz Miasta Opola, w tym:

-   przygotowanie i prowadzenie postępowania w celu wyłonienia rzeczoznawcy majątkowego do wyceny wartości pojazdu przejętego na własność przez Miasto Opole;

-   przygotowanie projektu pisma w sprawie zlecenia wyceny pojazdu przez wybranego rzeczoznawcę majątkowego;

-   prowadzenie postępowań w celu wyłonienia firmy która ma dokonać demontażu pojazdów,  które stały się własnością Miasta Opola;

-   udział w komisji ds. zakwalifikowania pojazdu do zniszczenia oraz sporządzenie  stosownego protokołu z tych czynności;

-   przygotowanie projektu pisma w sprawie zlecenia przedsiębiorcy demontażu (utylizacji) pojazdu, poprzez jego usunięcie z parkingu i przekazanie go do stacji demontażu pojazdów;

-   przekazywanie kopii stosownego zaświadczenia o demontażu pojazdu do właściwej komórki Urzędu przygotowującej wnioski do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej o dofinansowanie powiatu w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji;

-   prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą pojazdów, które stały się własnością Miasta Opola; 

d) zawiadamianie właściwego organu rejestrującego o sprzedaży, zbyciu lub przekazaniu pojazdu do stacji demontażu pojazdów, w celu zgłoszenia zbycia lub wyrejestrowania pojazdu;

e) prowadzenie postępowań administracyjnych o zapłatę kosztów, które powstały w wyniku wydania dyspozycji usunięcia pojazdu, w stosunku do  właścicieli i/lub posiadaczy pojazdu
w chwili jego usunięcia z drogi lub kosztów powstałych w wyniku odstąpienia od usunięcia pojazdu z drogi. W przypadku stwierdzenia bezskuteczności postępowania, przekazywanie akt sprawy o zapłatę kosztów wygenerowanych przez pojazd, do egzekucji należności przez odpowiedni wydział Urzędu;

f) podejmowanie inicjatywy zorganizowania wyboru oferenta na wykonanie zadań wynikających z art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym:

-   przygotowanie projektu umowy z wykonawcą zadań;

-   przygotowanie projektu wniosku do Wydziału Zamówień Publicznych w zakresie przeprowadzenia przetargu na wyłonienie wykonawcy zadań, o ile jest to niezbędne;

g) sprawowanie nadzoru nad podmiotem gospodarczym wyłonionym do usuwania pojazdów
z dróg i przechowywania ich na parkingach strzeżonych, w zakresie stosowania wysokości opłat ustalonych przez Radę Miasta Opola za usuwanie i parkowanie pojazdów oraz kontroli innych warunków wynikających z umowy;

h) przygotowywanie projektów wniosków do budżetu, WPF o zabezpieczenie środków na zadanie z art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym;

i) dokonywanie opisu wpływających faktur z zadania z art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym;

j) prowadzenie ewidencji usunięć, odstąpień od usunięcia oraz odbiorów pojazdów z parkingu strzeżonego;

k) współpraca z Policją, Strażą Miejską, Inspekcją Transportu Drogowego oraz innymi organami i służbami, uprawnionymi na podstawie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym,
w zakresie usuwania pojazdów z dróg miasta Opola.

  1. Udzielanie informacji uprawnionym organom w zakresie swoich spraw i kompetencji oraz współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu.
  2. Udzielanie odpowiedzi na wpływającą korespondencję z zakresu swojego działania oraz wydawanie zaświadczeń z zakresu swojego działania.
  3. Przygotowywanie materiałów dla potrzeb Rady Miasta Opola i Prezydenta Miasta Opola oraz okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań z zakresu swojego działania.
  4. Współpraca przy przygotowywaniu sprawozdań finansowych oraz przygotowywaniu projektu budżetu Wydziału Transportu.                   
  5. Realizacja zaleceń i wniosków pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli w zakresie swojego działania.
  6. Zapewnianie sprawnego przyjmowania stron oraz rozwiązywanie spraw spornych w relacji strona – urzędnik.
  7. Przestrzeganie zasad prawidłowego opisu i obiegu wpływających faktur z zakresu swojego działania.
  8. Opracowywanie treści informacji zamieszczanych na stronach internetowych urzędu oraz na tablicy informacyjnej dotyczących spraw z zakresu swojego działania.
  9. Prowadzenie dokumentacji niezbędnej w zakresie swojego działania.
  10. Wykorzystywanie systemu informacji prawnej oraz zasobów Internetu w bieżącej pracy.
  11. Bieżące informowanie przełożonych o postępach prac, napotykanych trudnościach oraz podejmowanych środkach zabezpieczających wykonywanie zadań.
  12. Pomoc przy organizacji pracy Wydziału Transportu i wykonywanie innych zadań według potrzeb lub na zlecenie przełożonych.

4. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

Praca w budynku Urzędu Miasta Opola, ul. Krawiecka 13, na 2 piętrze. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Stanowisko pracy związane z pracą w zespole, przy komputerze, sporadycznie praca w terenie. Praca w godzinach: od poniedziałku do środy: 7:30-15:30, w czwartki 7:30-17:00, piątki 7:30-14:00. Bezpośredni kontakt z klientami i interesantami, codzienny kontakt telefoniczny oraz poprzez pocztę e-mail. Bezpośredni dostęp do urządzeń wielofunkcyjnych.

5. W miesiącu poprzedzającym upublicznienie ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta Opola, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi/nie wynosi* co najmniej 6%.

6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:

  1. list motywacyjny;
  2. dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt. 1 ogłoszenia;
  3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
  4. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych (w przypadku podania danych osobowych wykraczających poza zakres wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze);
  5. kserokopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku osób niepełnosprawnych, które zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a
    ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych).

Kwestionariusz osobowy oraz oświadczenie należy opatrzyć własnoręcznym podpisem.

Wzór kwestionariusza osobowego oraz oświadczeń dostępne są na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola. 

7. Termin i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

Dokumenty aplikacyjne można składać w zamkniętej kopercie w Kancelarii Ogólnej (Biurze Podawczym) Urzędu Miasta Opola, Rynek-Ratusz, 45-015 Opole lub przesłać pocztą na wskazany adres z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko ds. usuwania pojazdów w terminie do dnia 20 lipca 2020 r. (nie mniej niż 10 dni od dnia opublikowania w Biuletynie Informacji Publicznej)

Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Urzędu Miasta Opola po terminie, nie będą rozpatrywane (decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu).   

Osoby spełniające wymagania formalne zostaną powiadomione indywidualnie co do dalszych czynności związanych z procesem naboru.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola.  

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Państwu prawach:

1)   Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miasta Opola jest Urząd Miasta Opola, ul. Rynek-Ratusz, kod pocztowy 45-015 Opole.

2) We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania
z przysługujących Pani/Panu praw związanych z przetwarzaniem udostępnionych danych osobowych może się Pani/Pan kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Miasta Opola za pomocą adresu iod@um.opole.pl lub telefonicznie: 77 54 11 328 oraz 77 54 11 378.

3)  Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obecnego procesu rekrutacyjnego na podstawie ustawy z dnia 26.06.1974 r. Kodeks pracy oraz ustawy z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). W przypadku podania danych osobowych wykraczających poza zakres wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze, Pani/Pana dane będą przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać cofnięta pisemnie w dowolnym czasie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Brak zgody lub jej wycofanie nie stanowi podstawy niekorzystnego traktowania, a także nie powoduje wobec Pani/Pana jakichkolwiek negatywnych konsekwencji, zwłaszcza nie może stanowić przyczyny uzasadniającej odmowę zatrudnienia.

4)   Okresy przechowywania danych osobowych:

  • dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych;
  • dokumenty aplikacyjne nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów, wymienionych w protokole
    z przeprowadzonego naboru, będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z kandydatem, który wygrał nabór. Po tym okresie zostaną komisyjnie zniszczone przez Referat Kadr;
  • dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów, zostaną zniszczone przez Referat Kadr niezwłocznie po ogłoszeniu wyniku końcowego naboru, nie późnej niż po upływie 3 miesięcy od ogłoszenia wyniku końcowego naboru.

5)  Ma Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

6)  W przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów RODO podczas przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

7)  Podanie danych wynikających z przepisów prawa jest niezbędne, aby uczestniczyć w obecnym postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne.

8)  Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane i udostępniane wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku wygrania naboru dane osobowe wybranego kandydata w zakresie imienia i nazwiska oraz miejsca zamieszkania w myśl przepisów Kodeksu cywilnego zostaną umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór na okres co najmniej 3 miesięcy.

9)   Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza obszar Unii Europejskiej.

10) Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

* osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego może zostać zatrudniona na stanowisku, na którym wykonywana praca nie polega na bezpośrednim lub pośrednim udziale w wykonywaniu władzy publicznej i funkcji mających na celu ochronę generalnych interesów państwa, jeżeli posiada znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej;

** niewłaściwe skreślić.

Nazwa dokumentu: Wydział Transportu
Skrócony opis: stanowisko ds. usuwania pojazdów
Osoba, która wytworzyła informację: Jolanta Początko
Osoba, która odpowiada za treść: Tomasz Zawadzki
Osoba, która wprowadzała dane: Jolanta Początko
Data wytworzenia informacji: 2020-07-08 13:40:21
Data udostępnienia informacji: 2020-07-08 13:40:21
Data ostatniej aktualizacji: 2020-07-08 13:53:14

Wersja do wydruku...

corner   corner