|
Międzyszkolny Ośrodek Sportowy
Status prawny lub forma prawna:
PUBLICZNA PLACÓWKA WYCHOWANIA POZASZKOLNEGO, 45-061 OPOLE UL. KATOWICKA 14
JEDNOSTKKA BUDŻETOWA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Organizacja:
schemat organizacyjny placówki w załączeniu
Przedmiot działania i kompetencje:
Międzyszkolny Ośrodek Sportowy w Opolu jako placówka oświatowo - wychowawcza, koordynuje pozalekcyjnną działalność dydaktyczno-wychowawczą w zakresie wychowania fizycznego, wspierając działania szkół w zakresie rozwijania i zaspokajania zainteresowań dzieci i młodzieży kulturą fizyczną, sportem oraz stwarza im warunki do podnoszenia sprawności fizycznej. Jako placówka wychowania pozaszkolnego realizuje zadania określone w Ustawie o Systemie Oświaty a w szczególności:
-
rozwija uzdolnienia sportowe i zainteresowanie kulturą fizyczną uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych,
-
starza warunki do podnoszenia sprawności fizycznej, rozwijania uzdolnień sportowych , aktywnego wypoczynku wychowanków,
-
koordynuje pozaszkolną działalność sportową dzieci i młodzieży na terenie Opola,
-
prowadzi szkolenia sportowe w ustalonych dyscyplinach w celu podnoszenia poziomu sportowego,
-
zabezpiecza udział w zawodach sportowych, turniejach, mistrzostwach krajowych lub międzynarodowych,
-
organizuje imprezy sportowo-rekreacyjne na terenie miasta, współpracuje z innymi instytucjami sportowymi
-
współdziała z dyrektorami szkół w zakresie rozwijania sportu szkolnego i wykorzystania bazy sportowej szkół do zajęć organizowanych przez MOS
-
organizuje zajęcia rekreacyjno-sportowe i rehabilitacyjne dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej
-
współpracuje z innymi instytucjami sportowymi
Organy i osoby sprawujące w nich funkcje i ich kompetencje:
-
DYREKTOR – mgr Elżbieta Hołodnik
-
RADA PEDAGOGICZNA,
-
SAMORZĄD WYCHOWANKÓW MOS- przewodnicząca A. Piróg
-
RADA MOS – przewodniczący - p. Edward Orzechowski
Do obowiązków dyrektora należy kierowanie bieżącą działalnością , a w szczególności:
-
organizowanie pracy sportowo-wychowawczej i opiekuńczej oraz poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego dla wychowanków uczestniczących w stałych formach.
-
organizowanie niezbędnych form opieki nad wychowankami,
-
tworzenie kadrowych, organizacyjnych i materialnych warunków pracy MOS,
-
zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy wychowankom i pracownikom
-
reprezentowanie placówki na zewnątrz,
-
zatrudnianie i zwalnianie pracowników,
-
sprawowanie roli kierownika zakładu w rozumieniu przepisów prawa pracy wobec wszystkich zatrudnionych w MOS oraz nadzoru pedagogicznego wobec nauczycieli,
-
organizowanie w uzgodnieniu z Radą Pedagogiczną pomocy merytorycznej i metodycznej dla nauczycieli oraz szkolenia wewnętrznego, tworzenie warunków do wymiany doświadczeń i upowszechnianie osiągnięć sportowych,
-
opracowywanie projektu arkusza organizacyjnego MOS oraz tygodniowych planów pracy stałych form zajęć MOS; zatwierdzanie szczegółowych programów i rozkładu zajęć poszczególnych sekcji,
-
opracowywanie projektu planu rzeczowego i finansowego MOS,
-
opracowywanie sprawozdań i analiz działalności MOS,
-
wstrzymanie wykonania uchwały Rady Pedagogicznej z powodu sprzeczności z przepisami prawa i powiadomienie o tym organu prowadzącego szkolę,
-
utrzymywanie stałych kontaktów ze szkołami i rodzicami wychowanków ćwiczących w sekcjach sportowych MOS,
-
odpowiedzialność za prawidłowe wykorzystanie środków finansowych oraz zapewnienie należytego zabezpieczenia majątku i dokumentacji pracy MOS,
-
realizacja uchwal Rady Pedagogicznej,
-
stworzenie warunków do pracy pozostałym organom MOS i harmonijne z nimi współdziałanie dla dobra placówki i jej wychowanków.
Do kompetencji Rady Pedagogicznej należą sprawy określone w ustawie o systemie oświaty, a także:
-
inspirowanie sportowych, wychowawczych i opiekuńczych form działalności MOS, służących kształtowaniu pożądanych postaw obywatelskich i etycznych wychowanków zgodnie z Konstytucją RP i Powszechną Deklaracją Praw Człowieka,
-
wyznaczanie kierunków działalności MOS (programów),
-
organizowanie samokształcenia nauczycieli oraz upowszechnianie nowatorstwa w działaniu.
-
opiniowanie projektu arkusza organizacyjnego MOS, zatwierdzanie rocznych planów pracy oraz w porozumieniu z organem prowadzącym godzin pracy MOS, a także wymiaru godzin zajęć dla poszczególnych sekcji,
-
wnioskowanie w sprawie nagród i wyróżnień dla wychowanków i nauczycieli zgodnie z obowiązującymi przepisami,
-
opiniowanie przydziału nauczycielom stałych zajęć w ramach określonego umową wymiaru czasu pracy, odpłatnych zajęć dodatkowych oraz czynności zlecanych im w czasie ferii,
-
opiniowanie kandydatów na stanowiska kierownicze w MOS,
-
zatwierdzanie kryteriów oceny wyników pracy pracowników MOS,
-
zgłaszanie wotum nieufności w stosunku do dyrektora i pracownika MOS, który naruszył przepisy albo zaniedbał obowiązki,
-
stanowienie wewnętrznych regulaminów MOS, w tym regulaminu działalności Rady Pedagogicznej i Rady MOS; regulaminy nie mogą być sprzeczne z ustawami i statutem MOS
-
dokonywanie okresowych ocen pracy sekcji i nauczycieli oraz całokształtu działalności MOS
-
wnioskowanie w sprawie ogłoszenia konkursu na dyrektora MOS,
-
wydawanie opinii w sprawie sporów, o których mowa w § 18 ust. 3 Statutu,
-
stanowienie o zastosowaniu wobec wychowanka kary czasowego odsunięcia od udziału w pracy sekcji oraz kary wykluczenia z sekcji,
-
współdziałanie z pozostałymi organami MOS.
Do kompetencji Samorządu należy w szczególności:
-
inspirowanie wychowanków do najlepszego wypełniania obowiązków, udzielanie wzajemnej pomocy oraz tworzenie koleżeńskiej atmosfery pracy, dbanie o dobre imię MOS oraz kultywowanie tradycji i ceremoniału sportowego,
-
organizowanie wychowankom wolnego czasu na terenie działania MOS,
-
przedstawianie propozycji i wniosków do programów i planów działania, planów finansowych i rzeczowych.
-
wnioskowanie w sprawie zmiany statutu MOS.
-
wnioskowanie w sprawie nagród i wyróżnień dla wychowanków,
-
opiniowanie zamiaru czasowego odsunięcia wychowanka od udziału w pracy w sekcji
-
opiniowanie zamiaru wykluczenia wychowanka z sekcji,
-
rozstrzyganie pomiędzy wychowankami sporów, o których mowa w § 18 ust. l statutu,
-
udział poprzez swoich przedstawicieli w posiedzeniach Rady Pedagogicznej,
-
prowadzenie działalności informacyjnej o swej pracy,
-
współdziałanie z pozostałymi organami MOS oraz Młodzieżowa Radą Miasta Opola.
Do kompetencji Rady należy:
-
uchwalanie statutu placówki,
-
opiniowanie planu finansowego placówki,
-
występowanie do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad placówką z wnioskami o zbadanie i dokonanie oceny działalności MOS, jego dyrektora lub innego nauczyciela,
-
opiniowanie planu pracy placówki, projektów innowacji i eksperymentów pedagogicznych oraz innych spraw istotnych dla placówki, c) ocena sytuacji oraz stanu placówki i występowanie z wnioskami do dyrektora. Rady Pedagogicznej i organu prowadzącego placówkę.
Rada może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek oraz innych źródeł w celu wspierania działalności statutowej placówki. Zasady wydatkowania funduszy Rada określa regulaminem.
Rada wybiera ze swego grona przewodniczącego oraz uchwala zwykłą większością głosów w obecności 2/3 członków regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny ze statutem.
Struktura własnościowa:
WŁASNOŚĆ SAMORZĄDOWA (zgodnie z REGONEM) ZGODNIE Z UCHWAŁĄ NR 2142/97 ZARZĄDU MIASTA OPOLA Z DNIA 31.12.1997 w sprawie zawarcia umowy – użyczenia kompleksu sportowego przy ul. Katowickiej 14 pomiędzy Zarządem Miasta Opola a Międzyszkolnym Ośrodkiem Sportowym w Opolu
Majątek, którym dysponują:
Środki trwałe: 2 komputery, 2 kserokpopiarki, wartość brutto – 11.332,40 Pozostałe śr. trwałe (wyposażenie) – wartość brutto – 73.951,07
Nazwa dokumentu: | Międzyszkolny Ośrodek Sportowy | Podmiot udostępniający: | Wydział Oświaty | Osoba, która wytworzyła informację: | Beata Kowal | Osoba, która odpowiada za treść: | Beata Kowal | Osoba, która wprowadzała dane: | Grzegorz Mroczek | Data wytworzenia informacji: | 2003-07-18 11:54:25 | Data udostępnienia informacji: | 2003-07-18 11:54:25 | Data ostatniej aktualizacji: | 2003-07-18 12:00:39 |
Wersja do wydruku...
|