URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. leśnictwa, łowiectwa i przyrody
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego
lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe z zakresu leśnictwa lub wykształcenie wyższe z zakresu rolnictwa, ochrony lub inżynierii środowiska, biologii, ogrodnictwa, architektury krajobrazu, poprzedzone wykształceniem średnim z zakresu leśnictwa
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
f) staż pracy – co najmniej 1 rok, w tym doświadczenie w administracji publicznej
|
Kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) znajomość ustawy
o samorządzie gminnym i samorządzie powiatowym
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
c) znajomość Statutu Miasta Opola i Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
d) dobra znajomość zagadnień z zakresu dendrologii, ewentualnie uprawnienia brakarskie
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
e) studia podyplomowe z zakresu prawa ochrony środowiska, kursy i szkolenia specjalistyczne z zakresu ochrony przyrody, leśnictwa, zamówień publicznych
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
f) dobra znajomość przepisów z zakresu leśnictwa, łowiectwa, ochrony przyrody, zamówień publicznych, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (w zakresie ocen strategicznych i udostępniania informacji) oraz umiejętność właściwej ich interpretacji i stosowania
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
g) dobra znajomość topografii miasta Opola, w tym uwarunkowań środowiskowych oraz polityki ochrony środowiska Miasta Opola
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
h) umiejętność czytania map geodezyjnych
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
i) dobra znajomość obsługi komputera (środowisko Windows)
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
j) wskazana znajomość przepisów
o zagospodarowaniu przestrzennym
i kodeksu cywilnego
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
k) komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, samodzielność, operatywność, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnienie wymagania
|
l) obowiązkowość, odpowiedzialność
za wykonywaną pracę, dyspozycyjność, rzetelność, staranność, terminowość, dobra organizacja pracy, umiejętność analizy i syntezy rozpatrywania dokumentów.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Nadzór nad realizacją (w tym przygotowywanie projektów) porozumień z Nadleśnictwami, dotyczących powierzenia prowadzenia zadań z zakresu nadzoru nad lasami nie stanowiącymi własności Skarbu Państwa.
- Przygotowywanie projektów zarządzeń w sprawie wykonania zabiegów zwalczających
i ochronnych w lasach zagrożonych, niestanowiących własności Skarbu Państwa, w razie wystąpienia organizmów szkodliwych w stopniu zagrażającym trwałości lasów.
- Przygotowanie projektów decyzji związanych ze zmianą lasu na użytek rolny,
w odniesieniu do lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa.
- Przygotowywanie projektów decyzji o przyznaniu dotacji na częściowe lub całkowite pokrycie kosztów zalesienia gruntów niestanowiących własności Skarbu Państwa
i uznania las za ochronny lub pozbawienia go tego charakteru.
- Zlecanie wykonania uproszczonych planów urządzania lasów (lub inwentaryzacji stanu lasów) komunalnych i należących do osób fizycznych i rozpatrywanie zastrzeżeń wnoszonych w stosunku do tych planów po ich wykonaniu, wraz z przeprowadzaniem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko projektów ww. dokumentów, w przypadku takiej konieczności.
- Przygotowywanie projektów decyzji dotyczących pozyskiwania drewna niezgodnie
z planem urządzenia lasu.
- Dokonywanie oceny udatności upraw w 4 lub 5 roku od zalesienia gruntów rolnych
(w przypadku przekwalifikowania zalesionych gruntów na grunty leśne).
- Koordynacja, częściowa realizacja i opracowywanie projektów zarządzeń Prezydenta w sprawie zasad gospodarowania drewnem, pochodzącym z wycinki na terenach będących własnością Miasta Opola, w tym z lasów komunalnych.
- Prowadzenie sprzedaży i ewidencji pozyskanego drewna oraz opracowywanie sprawozdań zbiorczych w tym zakresie.
- Wystawianie zaświadczeń, koniecznych przy sprzedaży gruntów, w zakresie planów urządzania lasów i wydanych decyzji.
- Prowadzenie postępowań oraz opracowywanie projektów decyzji/postanowień (pism/opinii) w zakresie:
- zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów bez naliczania opłat, z naliczaniem opłat;
- odraczania terminów uiszczania opłat za usuwanie drzew lub krzewów;
- rozkładania na raty lub przesuwania terminów płatności opłat za usunięcie drzew lub krzewów;
- innych zadań określonych w ustawie o ochronie przyrody, w kompetencjach tut. Organu w tym uczestnictwo w wizjach lokalnych w ramach działania Komisji ds. Ochrony Zieleni.
12. Kontrole wykonania warunku nasadzeń zamiennych oraz udatności przesadzonych drzew
i krzewów.
13. Przeprowadzanie kontroli stosowania przepisów ustawy o ochronie przyrody.
14. Opracowywanie opinii i wniosków do projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (mpzp) i ich zmian w zakresie ochrony przyrody, leśnictwa i łowiectwa.
15. Prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach oraz udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie znajdujących się w posiadaniu Wydziału (z zakresu ochrony przyrody, leśnictwa i łowiectwa).
16. Prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad łowiectwem, w tym przygotowywanie projektów zezwoleń i decyzji związanych z gospodarką łowiecką oraz przygotowywanie projektów zezwoleń na posiadanie, hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych i ich mieszańców.
17. Prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem rocznych planów łowieckich i współpraca
z dzierżawcami i zarządcami obwodów łowieckich i nadleśniczymi Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe.
18. Prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem wydzierżawiania obwodów łowieckich, wydzierżawianie obwodów łowieckich polnych oraz przyjmowanie zawiadomień o dostrzeżonych objawach chorób zwierząt żyjących wolno.
19. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zgody na odstąpienie od zakazu chwytania i przetrzymywania zwierzyny i wydawanie decyzji o odłowie lub odstrzale redukcyjnym zwierzyny.
20. Przygotowywanie materiałów i projektów odpowiedzi, dotyczących udzielania informacji publicznej w zakresie realizowanych zadań, projektów decyzji o odmowie udzielenia informacji publicznej oraz o umorzeniu postępowania o udzielenie informacji publicznej.
21. Rozpatrywanie interwencji posłów, senatorów oraz interwencji, wniosków i pytań radnych, opinii i wniosków komisji Rady, postulatów ludności – i przygotowywanie propozycji ich załatwienia.
22. Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów
i udzielanie im wyjaśnień.
23. Planowanie, wydatkowanie i ewidencja środków finansowych przydzielonych w budżecie wydziału na leśnictwo i łowiectwo.
24. Przygotowywanie materiałów i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, zgodnie ze stosownym zarządzeniem Prezydenta Miasta Opola, z zakresu prowadzonych zadań.
25. Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów związanego z realizacją zadań na swoim stanowisku pracy.
26. Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
27. Przestrzeganie Regulaminu Pracy oraz Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
28. Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
29. Aktualizacja dokumentów systemu zarządzania jakością i weryfikacja pod kątem przepisów prawnych.
30. Współdziałanie z administracją rządową, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami oraz mieszkańcami w realizacji zadań Referatu.
31. Współdziałanie z innymi wydziałami Urzędu.
32. Wykonywanie zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady Miasta
i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.
33. Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola – Plac Wolności 7-8, trzecie piętro. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Budynek wyposażony w windę przystosowaną do wózków inwalidzkich. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze z obsługą monitorów ekranowych powyżej 4 godzin dziennie, praca w zespole, wymagane przemieszczanie się w terenie, bezpośredni kontakt z klientami, codzienny kontakt telefoniczny oraz poprzez pocztę e-mail. Bezpośredni dostęp do urządzeń wielofunkcyjnych.
5. W miesiącu kwietniu 2017 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 2,11%.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej;
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r.,
poz. 902)” i podpisem;
c) list motywacyjny;
d) kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
e) dokument potwierdzający niepełnosprawność*
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. leśnictwa, łowiectwa i przyrody w terminie do dnia 22 maja 2017r. , decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola.
W związku z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U.
z 2016 r. poz. 922) informuję, że administratorem danych osobowych zawartych w przekazanych dokumentach aplikacyjnych jest Gmina Miasta Opola – Prezydent Miasta Opola - z siedzibą w Opolu 45-015, Rynek-Ratusz. Dane osobowe, o których mowa powyżej, będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego oraz wybrania pracownika i zawarcia umowy o pracę. Dane osobowe nie będą udostępnianie innym podmiotom. Każdy posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
*W przypadku osób niepełnosprawnych