logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Miejski Zarząd Dróg w Opolu

1. Nazwa i adres jednostki: 

Miejski Zarząd Dróg w Opolu

ul.Obrońców Stalingradu 66

45-512-Opole

Tel.77 454 37 67,453 66 02, 469 74 00, 469 74 02 –fax

 Adres strony: http://www.mzd.opole.pl/ 

2. Kierownictwo jednostki:

Dyrektor - Arkadiusz Karbowiak, Zastępca Dyrektora -  Piotr Rybczyński,

p.o.Z-cy Dyrektora – Anna Witych.

3.Status prawny lub forma prawna:

Miejski Zarząd Dróg został utworzony na podstawie uchwały Rady Miasta Opola
Nr XXIII / 152/91
z dnia 1 grudnia 1991r jako jednostka budżetowa sprawująca zarząd i nadzór nad budową, modernizacją i utrzymaniem dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych na terenie miasta Opola.

3. Forma organizacyjna:

Miejski Zarząd Dróg w Opolu - jednostka organizacyjna nie mająca osobowości prawnej.

4. Przedmiot działania i kompetencje:

  • wykonywanie niektórych obowiązków inwestorskich dla budowanych i modernizowanych w Opolu dróg w liniach rozgraniczających, łącznie z oznakowaniem ,oświetleniem , sygnalizacją świetlną oraz odwodnieniem,
  • wykonywanie zadań związanych z eksploatacją i konserwacją dróg oraz mostów , łącznie z oznakowaniem, urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego i sygnalizacją świetlną w liniach rozgraniczających dróg,
  • wydawanie zezwoleń na ustawianie w liniach rozgraniczających pasa drogowego reklam,
  • wydawanie zezwoleń na naruszanie nawierzchni jezdni oraz chodników,
  • zawieszanie , bieżące uzupełnianie i wymiana tablic z nazwami ulic,
  • uzgadnianie dokumentacji w zakresie określonym obowiązującymi przepisami,
  • utrzymanie i ochrona zieleni w pasie drogowym,
  • oczyszczanie i utrzymanie porządku w liniach rozgraniczających dróg.

5. Organy i osoby sprawujące w nich funkcje i ich kompetencje:

 - Dyrektor - kieruje i zarządza całokształtem działalności Zarządu

- Z-cy Dyrektora - nadzór nad działalnością podległych komórek prowadzących całokształt spraw w zakresie  

  inwestycji , remontów , utrzymania i ochrony dróg miejskich

- Główna Księgowa – prowadzi rachunkowość i gospodarkę finansową Zarządu

- Dział administracyjno - gospodarczy i kadr – prowadzenie spraw administracyjnych i kadrowych,

- Stanowisko ds. Techniczno – Ekonomicznych - sporządzanie programów, planów wieloletnich i rocznych w   

   zakresie inwestycji , modernizacji i remontów dróg oraz mostów , prowadzenie sprawozdawczości w

   zakresie realizowanych zadań MZD w układzie rzeczowym i finansowym, sporządzanie informacji wg.

   potrzeb,

- Dział Mostów - prowadzenie całokształtu spraw związanych z obiektami inżynierskimi,

- Dział Dokumentacji – uzgadnianie , opiniowanie dokumentacji dot.urządzeń obcych oraz zmian układów

   komunikacyjnych znajdujących się w pasie drogowym realizowanych przez inwestorów,

- Dział Eksploatacji Dróg - prowadzenie całokształtu spraw w zakresie eksploatacji dróg krajowych,

  wojewódzkich , powiatowych i gminnych ; urządzeń zabezpieczenia ruchu w tym oznakowania pionowego i

  poziomego , sygnalizacji świetlnej, oczyszczania ulic

- Dział Realizacji Inwestycji i Nadzoru Budów – nadzór nad realizacją zadań inwestycyjnych i remontowych.

- Dział Strefy Płatnego Parkowania – prowadzenie całokształtu spraw dot. Strefy Płatnego Parkowania w

   mieście Opolu

- Dział Utrzymania Zieleni i Czystości - prowadzenie, zgodnie z obowiązującymi przepisami, spraw w zakresie

   bieżącego utrzymania pasa drogowego, dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych, gminnych i

  wewnętrznych na terenie miasta, w tym

  oczyszczanie ulic, utrzymanie i konserwacja wiat przystankowych, utrzymanie zieleni przydrożnej,

  prowadzenie spraw związanych z odszkodowaniami oraz wydawanie uzgodnień i pobór opłat za

  zajęcie pasa drogowego na organizację imprez, ogródków letnich i reklam, regulacja stanów

  prawnych i uzgodnień geodezyjnych.

6.Struktura własnościowa:

   Własność samorządowa.

7. Majątek , którym dysponuje MZD:

  • samochódy osobowe Renault Megane,Skoda Octavia i Fabia
  • kasa fiskalna ,
  • centrala telefoniczna,
  • zestawy komputerowe wraz z oprogramowaniem.

 

Załączniki do pobrania: 2012-04-12 12:30:31 - Regulamin Organizacyjny (189.50 kB)

Nazwa dokumentu: MZD
Osoba, która wytworzyła informację: MZD
Osoba, która odpowiada za treść: MZD
Osoba, która wprowadzała dane: Marcin Lontkowski
Data wytworzenia informacji: 2003-07-03 12:38:54
Data udostępnienia informacji: 2003-07-03 12:38:54
Data ostatniej aktualizacji: 2015-01-09 09:21:06

Wersja do wydruku...

corner   corner