|
Miejski Zarząd Dróg w Opolu
1. Nazwa i adres jednostki:
Miejski Zarząd Dróg al. Przyjaźni 9 45-573 Opole
nr. tel. 454 - 37 - 67 , 453 - 66 - 02
2. Kierownictwo jednostki:
Dyrektor - Jerzy Bradecki , Zastępca Dyrektora - Piotr Rybczyński.
3.Status prawny lub forma prawna:
Miejski Zarząd Dróg został utworzony na podstawie uchwały Rady Miasta Opola Nr XXIII / 152/91 z dnia 1 grudnia 1991r jako jednostka budżetowa sprawująca zarząd i nadzór nad budową, modernizacją i utrzymaniem dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych na terenie miasta Opola.
3. Forma organizacyjna:
Miejski Zarząd Dróg - jednostka budżetowa.
4. Przedmiot działania i kompetencje:
- wykonywanie niektórych obowiązków inwestorskich dla budowanych i modernizowanych w Opolu dróg w liniach rozgraniczających, łącznie z oznakowaniem ,oświetleniem , sygnalizacją świetlną oraz odwodnieniem,
- wykonywamie zadań związanych z eksploatacją i konserwacją dróg oraz mostów , łącznie z oznakowaniem, urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego i sygnalizacją świetlną w liniach rozgraniczających dróg,
- wydawanie zezwoleń na ustawianie w liniach rozgraniczjących pasa drogowego reklam,
- wydawanie zezwoleń na naruszanie nawierzchni jezdni oraz chodników,
- zawieszanie , bieżące uzupełnianie i wymiana tablic z nazwami ulic,
- uzgadnianie dokumentacji w zakresie określonym obowiązującymi przepisami,
- utrzymanie i ochrona zieleni w pasie drogowym,
- oczyszczanie i utrzymanie porządku w liniach rozgraniczających dróg.
5. Organy i osoby sprawujące w nich funkcje i ich kompetencje:
-
Dyrektor - kieruje i zarządza całokształtem działalności Zarządu
-
Z-ca Dyrektora - nadzór nad działalnością podległych komórek prowadzących całokształt spraw w zakresie inwestycji , remontów , utrzymania i ochrony dróg miejskich,
-
Główna Księgowa – prowadzi rachunkowość i gospodarkę finansową Zarządu
-
Stanowisko ds.administracyjno - gospodarczych i kadr – prowadzenie spraw administracyjnych i kadrowych,
-
Stanowisko ds. Techniczno – Ekonomicznych - sporządzanie programów, planów wieloletnich i rocznych w zakresie inwestycji , modernizacji i remontów dróg oraz mostów , prowadzenie sprawozdawczości w zakresie realizowanych zadań MZD w układzie rzeczowym i finansowym, sporządzanie informacji wg. potrzeb,
-
Stanowisko ds. Gospodarki Mostowej - prowadzenie całokształtu spraw związanych z obiektami inżynierskimi,
-
Stanowisko ds. Dokumentacji – uzgadnianie , opiniowanie dokumentacji dot.urządzeń obcych oraz zmian układów komunikacyjnych znajdujących się w pasie drogowym realizowanych przez inwestorów,
-
Dział Eksploatacji - prowadzenie całokształtu spraw w zakresie eksploatacji dróg krajowych, wojewódzkich , powiatowych i gminnych ; urządzeń zabezpieczenia ruchu w tym oznakowania pionowego i poziomego , sygnalizacji świetlnej, oczyszczania ulic ( w tym
Nazwa dokumentu: | Miejski Zarząd Dróg w Opolu | Osoba, która wprowadzała dane: | Małgorzata Jeżyk | Data wytworzenia informacji: | 2003-07-03 12:38:54 | Data udostępnienia informacji: | 2003-07-03 12:38:54 | Data ostatniej aktualizacji: | 2005-07-15 11:44:34 |
Wersja do wydruku...
|