URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. płac i rozliczania umów zleceń
(nazwa stanowiska pracy)
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe ekonomiczne, administracyjne lub rachunkowość
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
f) staż pracy minimum 3 lata zatrudnienia z tytułu umowy o pracę lub umów zleceń przy wykonywaniu czynności związanych z naliczaniem i rozliczaniem wynagrodzeń
|
Kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c), a w przypadku wykonywania zadań na podobnym stanowisku, na podstawie innych umów niż w ramach stosunku pracy kserokopie dokumentów potwierdzających staż i opis wykonywanych obowiązków
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
b) znajomość Statutu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
c) znajomość Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola, znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego.
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
d)znajomość przepisów ustaw: o systemie ubezpieczeń społecznych, o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o pracownikach samorządowych.
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
e) Umiejętności:
obsługi komputera oraz znajomość aplikacji biurowych (Word, Excel, obsługa programu „Płatnik”, umiejętności analityczne i pracy w zespole oraz praktycznego stosowania przepisów w zakresie rozliczania wynagrodzeń.
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
f) Cechy i predyspozycje: odpowiedzialność, rzetelność, samodzielność, zaangażowanie, komunikatywność, terminowość, pozytywne nastawienie.
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami, a w szczególności ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, ustawy o samorządzie gminnym.
- Przestrzeganie regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola oraz Kodeksu Etyki obowiązującego w Urzędzie Miasta Opola.
- Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
- Prowadzenie rejestru umów zleceń i o dzieło z osobami fizycznymi.
- Rozstrzyganie obowiązku podatkowego oraz obowiązku ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych zleceniobiorców oraz obsługa programu „Płatnik“ w w/w zakresie.
- Rozliczanie zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi oraz przepisami w zakresie ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych i Funduszu Pracy wynagrodzeń tytułu zawartych umów cywilnoprawnych.
- Sporządzanie list wypłat diet radnych.
- Sporządzanie miesięcznych poleceń przelewu podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu rozliczonych umów zleceń i o dzieło oraz należności osób obcych.
- Sporządzanie rocznych informacji podatkowych w zakresie prowadzonych spraw oraz sporządzanie zbiorczych deklaracji rocznych - PIT o zryczałtowanym podatku dochodowym, składanych przez płatnika do urzędu skarbowego po zakończonym roku podatkowym.
- Wystawianie zaświadczeń o okresach zatrudnienia w ramach umów zleceń.
- Prowadzenie spraw pracowników Urzędu Miasta w zakresie wypłat należności wynikających ze stosunku pracy w programie komputerowym:
- kompletowanie dokumentacji stanowiącej podstawę naliczenia wynagrodzeń,
- sporządzanie list wypłat należności ze stosunku pracy, świadczeń z ubezpieczenia chorobowego i wypadkowego, zgodnie zobowiązującymi przepisami ubezpieczeniowymi i podatkowymi,
- prowadzenie kartotek wynagrodzeń pracowników,
- sporządzanie zaświadczeń i informacji potwierdzających wysokość wynagrodzeń,
- sporządzanie rocznych informacji podatkowych i obliczanie rocznego podatku dochodowego od osób fizycznych dla pracowników, którzy upoważnili Urząd Miasta do złożenia zeznania podatkowego po zakończeniu roku,
- przygotowywanie dokumentacji do PUP w zakresie wynagrodzeń i pochodnych pracowników zatrudnianych w ramach robót publicznych i interwencyjnych.
- Sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu - Rp-7 dla celów emerytalnych pracownikom Urzędu Miasta w zakresie prowadzonych spraw oraz dla byłych pracowników Urzędu Miasta Opola.
- Przygotowywanie i eksport danych o wysokości wynagrodzeń na rachunki bankowe pracowników do programu bankowego, banku obsługującego Urząd Miasta Opola.
- Sporządzanie poleceń księgowania do wypłaconych należności zgodnie z obowiązującą klasyfikacją budżetową
- Obsługa systemu księgowego kadrowo-płacowego oraz obsługa innych programów komputerowych w związku z wykonywanymi zadaniami.
- Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów „SOD” poprzez przyjmowanie korespondencji zewnętrznej i wewnętrznej, sporządzanie dokumentów oraz zakładanie spraw zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt (JRWA).
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika i/lub wynikających z przepisów prawa.
- Dbałość o mienie znajdujące się na wyposażeniu, ład i estetykę miejsca pracy.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Ratusza, na 4 półpiętrze (obiekt bez windy, w pełnym wymiarze czasu pracy, z przewagą wysiłku umysłowego, lekka, przeważnie siedząca, samodzielna z obsługą komputera i innych urządzeń biurowych.
5. W miesiącu lipcu 2016 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 2,11 %.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
- dokumenty wymienione powyżej;
- życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych(Dz. U. z 2016 r. poz. 902.)” i podpisem;
c. list motywacyjny;
d. kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola.
e. dokument potwierdzający niepełnosprawność. *
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. płac i rozliczania umów zleceń w terminie do dnia 17 sierpnia 2016 r., decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
W związku z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2016 r. poz. 922) informuję, że administratorem danych osobowych zawartych w przekazanych dokumentach aplikacyjnych jest Gmina Miasta Opola – Prezydent Miasta Opola - z siedzibą w Opolu 45-015, Rynek-Ratusz. Dane osobowe, o których mowa powyżej, będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego oraz wybrania pracownika i zawarcia umowy o pracę. Dane osobowe nie będą udostępnianie innym podmiotom. Każdy posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.