logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


                                                                                     URZĄD MIASTA OPOLA

OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

ds. ewidencji księgowej należności budżetowych (8)

(nazwa stanowiska pracy)

1.

Wymagania niezbędne 

Wymagane dokumenty

a) obywatelstwo polskie

Kserokopia dowodu osobistego

b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych

Oświadczenie

c) brak skazania za przestępstwo  umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne

Oświadczenie

d) nieposzlakowana opinia

Oświadczenie

e)

- wykształcenie wyższe ekonomiczne o specjalności finanse i rachunkowość lub

- wykształcenie wyższe ekonomiczne dowolnej specjalności wraz ze studiami podyplomowymi w zakresie finansów i rachunkowości

lub

- wykształcenie średnie ekonomiczne wraz z dowolnym wykształceniem wyższym wraz ze studiami podyplomowymi w zakresie finansów i rachunkowości

Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)

f) staż pracy:

- nie dotyczy w przypadku wykształcenia wyższego ekonomicznego o specjalności finanse i rachunkowość

- 3 lata w księgowości w przypadku wykształcenia wyższego ekonomicznego o dowolnej specjalności wraz ze studiami podyplomowymi w zakresie finansów i rachunkowości

- 3 lata w księgowości  w przypadku wykształcenia średniego ekonomicznego wraz z dowolnym wykształceniem wyższym wraz ze studiami podyplomowymi  w zakresie finansów i rachunkowości

 

Kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c) 

2.

Wymagania dodatkowe

Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań

a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym

Zapis w liście motywacyjnym lub CV

 

b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego

Zapis w liście motywacyjnym lub CV

 

c)  znajomość Statutu Miasta Opola

Zapis w liście motywacyjnym lub CV

 

d)znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola

Zapis w liście motywacyjnym lub CV

 

e) znajomość ustawy o rachunkowości

Zapis w liście motywacyjnym lub CV

f) znajomość ustawy  o finansach publicznych

Zapis w liście motywacyjnym lub CV

g) znajomość przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji

Zapis w liście motywacyjnym lub CV

 

h) umiejętność obsługi komputera oraz znajomość aplikacji biurowych (Word, Excel)

Zapis w liście motywacyjnym lub CV

 

i) dyspozycyjność, zdolność analitycznego myślenia, rzetelność, systematyczność, staranność, komunikatywność

Zapis w liście motywacyjnym lub CV

 

3.       Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami, a w szczególności ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,  ustawy o samorządzie gminnym, i innych przepisów prawa regulujących wykonywane zadania.
  2. Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu miasta Opola.
  3. Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
  4. Obsługa dowodów księgowych:                                                                                      a.Dekretowanie i ewidencjonowanie dowodów księgowych(tj. raportów kasowych, pleceń przelewu, wyciągów bankowych, dotyczących dochodów budżetowych zgodnie z przyjętym planem budżetu, zakładowym planem kont oraz klasyfikacją budżetową  należności budżetowych z tytułu opłat geodezyjnych, opłat z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności gruntu wraz z należną waloryzacją rat i oprocentowaniem  oraz opłat ze sprzedaży wyrobów i składników majątkowych.                                                                                      b.Prawidłowe i terminowe przesyłanie dokumentów księgowych z modułu NZ( należności i zobowiązań) do księgi głównej w celu prawidłowego i terminowego sporządzania sprawozdań finansowych,                                                                                                                                 c. segregowanie, numerowanie i składanie dokumentów do właściwych zbiorów po ich zaksięgowaniu,                                                                                                                               d. stała, ciągła, bieżąca kontrola poprawności formalnej i kompletności ewidencjonowanych dokumentów, w tym współpraca z wydziałami w celu zapewnienia- poprawności formalnej dokumentów,                                                                                                                            e. obsługa dokumentów w obiegu elektronicznym.
  1. Terminowe naliczanie odsetek za zwłokę w zapłacie należności z tytułu realizowanych dochodów i ich ewidencja.
  2. Dokonywanie czynności windykacyjnych i egzekucyjnych w celu odzyskania należności wymagalnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i procedurami wewnętrznymi, w zakresie  ewidencjonowanych zadań.
  3. Analiza i weryfikacja nadpłat w celu prawidłowego i terminowego zwrotu należności.
  4. Dokonywanie odpisów aktualizujących z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności gruntu wraz z należną waloryzacją.
  5.  Analiza i okresowe sporządzanie informacji i wydruków z ewidencji księgowej – według potrzeb wydziałów merytorycznych, oraz na potrzeby przełożonych.
  6. Analiza i sporządzanie informacji i wydruków dla potrzeb wewnętrznej i zewnętrznej kontroli i audytu.
  7. kontrola zadekretowanych operacji gospodarczych oraz zaewidencjonowanych zdarzeń gospodarczych
  8. Monitorowanie zagrożeń i informowanie przełożonych o możliwości naruszenia dyscypliny finansów publicznych, występowaniu lub możliwości wystąpienia naruszenia przepisów prawa powszechnego lub regulacji wewnętrznych jednostki.
  1. Współpraca z Referatami w Wydziale Finansowo-Księgowym, w szczególności w zakresie:
  1. obiegu dokumentów księgowych zgodnie z wewnętrznym podziałem pracy w Wydziale i obowiązującymi procedurami i praktykami,
  2. wzajemnych rozliczeń środków pomiędzy własnymi rachunkami bankowymi ;
  3. wzajemnych rozliczeń w obrębie systemu ksiąg rachunkowych,
  1. Współpraca z Referatem Inwentaryzacji w zakresie inwentaryzacji aktywów i pasywów objętych ewidencją w Referacie, oraz rozliczaniu wyników inwentaryzacji, w tym udział lub współudział w inwentaryzacji w terminach i na zasadach uregulowanych przepisami wewnętrznymi. W szczególności obejmuje to potwierdzanie sald na wezwanie kontrahentów Urzędu, oraz wystawienie własnych potwierdzeń zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  2. Dbałość o mienie znajdujące się na wyposażeniu, ład i estetykę miejsca pracy.
  3. Terminowe załatwianie spraw
  4. Doskonalenie zawodowe, uczestnictwo w szkoleniach kursach.
  5. Obsługa petentów
  6. Obsługa dokumentów w obiegu elektronicznym
  7. Wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego.                                                     4. Warunki pracy na stanowisku:

Praca w budynku Urzędu Miasta Opola, Plac Wolności  na I piętrze ( dostęp do windy) w pełnym wymiarze czasu pracy, w godz. 7.30 – 15.30. Praca siedząca z przewagą wysiłku umysłowego, z obsługą komputera i innych urządzeń biurowych.

5. W miesiącu styczniu wskaźnik zatrudnienia  osób niepełnosprawnych,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 2,1  %.

6.        Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:

a)  dokumenty wymienione powyżej;

b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29  sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202.)” i podpisem;

  1. list motywacyjny;
  2. kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
  1. dokument potwierdzający niepełnosprawność. *

Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko Dotyczy naboru na stanowisko ds. ewidencji księgowej należności budżetowych (8) w terminie do dnia 27 lutego 2015 r. , decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.                  

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.        

 

* W przypadku osób niepełnosprawnych

Nazwa dokumentu: Wydział Finansowo-Księgowy
Skrócony opis: stanowisko ds. ewidencji księgowej należności budżetowych (8)
Osoba, która wytworzyła informację: Jolanta Początko
Osoba, która odpowiada za treść: Anna Plewka
Osoba, która wprowadzała dane: Jolanta Początko
Data wytworzenia informacji: 2015-02-13 10:41:43
Data udostępnienia informacji: 2015-02-13 10:41:43
Data ostatniej aktualizacji: 2015-02-13 11:05:04

Wersja do wydruku...

corner   corner