|
URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. ewidencji księgowej należności budżetowych (8)
(nazwa stanowiska pracy)
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Kserokopia dowodu osobistego
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e)
- wykształcenie wyższe ekonomiczne o specjalności finanse i rachunkowość lub
- wykształcenie wyższe ekonomiczne dowolnej specjalności wraz ze studiami podyplomowymi w zakresie finansów i rachunkowości
lub
- wykształcenie średnie ekonomiczne wraz z dowolnym wykształceniem wyższym wraz ze studiami podyplomowymi w zakresie finansów i rachunkowości
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
f) staż pracy:
- nie dotyczy w przypadku wykształcenia wyższego ekonomicznego o specjalności finanse i rachunkowość
- 3 lata w księgowości w przypadku wykształcenia wyższego ekonomicznego o dowolnej specjalności wraz ze studiami podyplomowymi w zakresie finansów i rachunkowości
- 3 lata w księgowości w przypadku wykształcenia średniego ekonomicznego wraz z dowolnym wykształceniem wyższym wraz ze studiami podyplomowymi w zakresie finansów i rachunkowości
|
Kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
c) znajomość Statutu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
d)znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
e) znajomość ustawy o rachunkowości
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
f) znajomość ustawy o finansach publicznych
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
g) znajomość przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
h) umiejętność obsługi komputera oraz znajomość aplikacji biurowych (Word, Excel)
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
i) dyspozycyjność, zdolność analitycznego myślenia, rzetelność, systematyczność, staranność, komunikatywność
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami, a w szczególności ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy o samorządzie gminnym, i innych przepisów prawa regulujących wykonywane zadania.
- Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu miasta Opola.
- Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
- Obsługa dowodów księgowych: a.Dekretowanie i ewidencjonowanie dowodów księgowych(tj. raportów kasowych, pleceń przelewu, wyciągów bankowych, dotyczących dochodów budżetowych zgodnie z przyjętym planem budżetu, zakładowym planem kont oraz klasyfikacją budżetową należności budżetowych z tytułu opłat geodezyjnych, opłat z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności gruntu wraz z należną waloryzacją rat i oprocentowaniem oraz opłat ze sprzedaży wyrobów i składników majątkowych. b.Prawidłowe i terminowe przesyłanie dokumentów księgowych z modułu NZ( należności i zobowiązań) do księgi głównej w celu prawidłowego i terminowego sporządzania sprawozdań finansowych, c. segregowanie, numerowanie i składanie dokumentów do właściwych zbiorów po ich zaksięgowaniu, d. stała, ciągła, bieżąca kontrola poprawności formalnej i kompletności ewidencjonowanych dokumentów, w tym współpraca z wydziałami w celu zapewnienia- poprawności formalnej dokumentów, e. obsługa dokumentów w obiegu elektronicznym.
- Terminowe naliczanie odsetek za zwłokę w zapłacie należności z tytułu realizowanych dochodów i ich ewidencja.
- Dokonywanie czynności windykacyjnych i egzekucyjnych w celu odzyskania należności wymagalnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i procedurami wewnętrznymi, w zakresie ewidencjonowanych zadań.
- Analiza i weryfikacja nadpłat w celu prawidłowego i terminowego zwrotu należności.
- Dokonywanie odpisów aktualizujących z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności gruntu wraz z należną waloryzacją.
- Analiza i okresowe sporządzanie informacji i wydruków z ewidencji księgowej – według potrzeb wydziałów merytorycznych, oraz na potrzeby przełożonych.
- Analiza i sporządzanie informacji i wydruków dla potrzeb wewnętrznej i zewnętrznej kontroli i audytu.
- kontrola zadekretowanych operacji gospodarczych oraz zaewidencjonowanych zdarzeń gospodarczych
- Monitorowanie zagrożeń i informowanie przełożonych o możliwości naruszenia dyscypliny finansów publicznych, występowaniu lub możliwości wystąpienia naruszenia przepisów prawa powszechnego lub regulacji wewnętrznych jednostki.
- Współpraca z Referatami w Wydziale Finansowo-Księgowym, w szczególności w zakresie:
- obiegu dokumentów księgowych zgodnie z wewnętrznym podziałem pracy w Wydziale i obowiązującymi procedurami i praktykami,
- wzajemnych rozliczeń środków pomiędzy własnymi rachunkami bankowymi ;
- wzajemnych rozliczeń w obrębie systemu ksiąg rachunkowych,
- Współpraca z Referatem Inwentaryzacji w zakresie inwentaryzacji aktywów i pasywów objętych ewidencją w Referacie, oraz rozliczaniu wyników inwentaryzacji, w tym udział lub współudział w inwentaryzacji w terminach i na zasadach uregulowanych przepisami wewnętrznymi. W szczególności obejmuje to potwierdzanie sald na wezwanie kontrahentów Urzędu, oraz wystawienie własnych potwierdzeń zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Dbałość o mienie znajdujące się na wyposażeniu, ład i estetykę miejsca pracy.
- Terminowe załatwianie spraw
- Doskonalenie zawodowe, uczestnictwo w szkoleniach kursach.
- Obsługa petentów
- Obsługa dokumentów w obiegu elektronicznym
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego. 4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola, Plac Wolności na I piętrze ( dostęp do windy) w pełnym wymiarze czasu pracy, w godz. 7.30 – 15.30. Praca siedząca z przewagą wysiłku umysłowego, z obsługą komputera i innych urządzeń biurowych.
5. W miesiącu styczniu wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 2,1 %.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej;
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202.)” i podpisem;
- list motywacyjny;
- kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
- dokument potwierdzający niepełnosprawność. *
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko Dotyczy naboru na stanowisko ds. ewidencji księgowej należności budżetowych (8) w terminie do dnia 27 lutego 2015 r. , decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
* W przypadku osób niepełnosprawnych
Nazwa dokumentu: | Wydział Finansowo-Księgowy | Skrócony opis: | stanowisko ds. ewidencji księgowej należności budżetowych (8) | Osoba, która wytworzyła informację: | Jolanta Początko | Osoba, która odpowiada za treść: | Anna Plewka | Osoba, która wprowadzała dane: | Jolanta Początko | Data wytworzenia informacji: | 2015-02-13 10:41:43 | Data udostępnienia informacji: | 2015-02-13 10:41:43 | Data ostatniej aktualizacji: | 2015-02-13 11:05:04 |
Wersja do wydruku...
|