|
Załącznik Nr 2
do Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze… wprowadzonego Zarządzeniem Nr OR.I-0152- 399/09
Prezydenta Miasta Opola z dnia 2 marca 2009
|
|
URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. zrównoważonego rozwoju i gospodarki niskoemisyjnej
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Kserokopia dowodu osobistego
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe - preferowane kierunki: inżynieria środowiska, ochrona środowiska, budownictwo, energetyka, elektroenergetyka, ekonomia lub zarządzanie
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
- Studia podyplomowe, kursy i szkolenia specjalistyczne z zakresu zrównoważonego rozwoju, gospodarki niskoemisyjnej, OZE, prawa ochrony środowiska, energetyki, zamówień publicznych, gospodarczych aspektów ochrony środowiska i finansów publicznych
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania albo
kserokopia dyplomu, świadectwa lub innego rodzaju dokumentu potwierdzającego znajomość zagadnienia
|
- b) Znajomość obsługi komputera w zakresie środowiska Windows, ze szczególnym uwzględnieniem arkuszy kalkulacyjnych.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
- Wskazany staż pracy w administracji publicznej na stanowiskach związanych z ochroną środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem doświadczenia w opracowywaniu planów i programów, w tym prowadzeniu strategicznych ocen oddziaływania na środowisko, udzielaniu dotacji oraz energetyce.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
- Znajomość regulacji prawnych z zakresu: ochrony środowiska, energetyki (szczególnie ustawy Prawo ochrony środowiska i ustawy
o udostępnianiu informacji o środowisku
i jego ochronie, udziale społeczeństwa
w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko) - głównie: programy, plany, oceny strategiczne, fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej, przepisów z zakresu finansów publicznych, znajomość przepisów z zakresu pomocy publicznej, ustawy Prawo zamówień publicznych; ustawy o samorządzie gminnym
i powiatowym; Statutu Miasta Opola; podstaw ustawy Kodeks postępowania administracyjnego oraz umiejętność właściwej ich interpretacji i stosowania, a także znajomość przepisów o zagospodarowaniu przestrzennym i przepisów prawa budowlanego.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV
potwierdzające spełnianie wymagania
|
- Znajomość topografii wszystkich osiedli miasta Opola, w tym uwarunkowań środowiskowych, polityki ochrony środowiska Miasta Opola oraz gminnych planów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, a także innych dokumentów, w których znajdują się zapisy dotyczące redukcji zużycia energii.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV
potwierdzające spełnianie wymagania
|
- Umiejętność czytania dokumentacji technicznych, map geodezyjnych
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV
potwierdzające spełnianie wymagania
|
- Umiejętność analizy dokumentów finansowo-księgowych.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV
potwierdzające spełnianie wymagania
|
- Umiejętność sprawnej i efektywnej organizacji pracy, kompleksowego wykorzystania posiadanej wiedzy i rozwiązywania konfliktów, obowiązkowość, odpowiedzialność za wykonywaną pracę, rzetelność, staranność, operatywność, terminowość, dobra organizacja pracy, umiejętność analizy i syntezy rozpatrywania dokumentów, samodzielność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV
potwierdzające spełnianie wymagania
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Proponowanie zadań i wytycznych do zapisania w planach gospodarki niskoemisyjnej (PGN), programach ochrony środowiska, opiniowanie projektów tych planów i programów oraz opracowywanych przez inne jednostki, a także przygotowywanie danych do sprawozdań
- w zakresie gospodarki niskoemisyjnej, ochrony powietrza i OZE.
- Nadzór nad spójnością planów gospodarki niskoemisyjnej m.in. z gminnymi planami zaopatrzenia
w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe oraz innymi dokumentami, w których znajdują się zapisy dotyczące redukcji zużycia energii.
- Współpraca z Wydziałem ds. Europejskich i Planowania Rozwoju w zakresie pozyskiwania funduszy na realizację planów gospodarki niskoemisyjnej, planów zrównoważonego rozwoju, planów dotyczących OZE, itp. i ich rozliczania.
- Opracowywanie projektów sprawozdań dot. efektywności energetycznej i zamieszczanie zatwierdzonych dokumentów na stronie internetowej Urzędu Miasta Opola.
- Opracowywanie wytycznych i prowadzenie lub współprowadzenie edukacji mieszkańców miasta
w zakresie poszanowania energii i zrównoważonego rozwoju.
- Opracowywanie projektów uchwał Rady w sprawie planów gospodarki niskoemisyjnej, programów ochrony środowiska w zakresie ochrony powietrza i OZE, regulaminów dofinansowania zadań
z zakresu ochrony środowiska, powietrza i OZE z terenu miasta Opola; opracowywanie projektów zleceń, umów, nadzór i kontrola wykorzystania środków, a także realizacji zadań oraz odbiór prac związanych z opracowywaniem programów i planów, a także z rozliczaniem przyznawanych dotacji.
- Monitorowanie i konrola realizacji planów gospodarki niskoemisyjnej, wykonywania sprawozdań z PGN.
- Prowadzenie bazy danych OZE, w tym w formie elektronicznej na stronie internetowej Urzędu Miasta.
- Przeprowadzanie strategicznych ocen oddziaływania na środowisko projektów polityk, strategii, planów lub programów w dziedzinie m.in. gospodarki niskoemisyjnej, ochrony powietrza, opracowywanych lub przyjmowanych przez tut. organ w uzgodnieniu z innymi organami.
- W ramach strategicznych ocen oddziaływania na środowisko - uzgadnianie z właściwymi organami zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko; poddawanie projektu dokumentu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko opiniowaniu przez właściwe organy; zapewnianie możliwości udziału społeczeństwa i rozpatrywanie uwag i wniosków; przesyłanie przyjętych przez Radę dokumentów właściwym organom.
- Nadzór nad monitoringiem skutków realizacji postanowień przyjętych przez Radę ww. dokumentów w zakresie oddziaływania na środowisko.
- Prowadzenie zadań gminy w zakresie gospodarki niskoemisyjnej i zrównoważonego rozwoju, w tym nadzór nad realizacją planu gospodarki niskoemisyjnej i programu ochrony powietrza dla miasta Opola, koordynacja przebiegu inwestycji zapisanych w planie i programie oraz przygotowywanie sprawozdań z ich realizacji.
- Przygotowywanie projektu planu rocznych przychodów i wydatków, nadzorowanie bieżącego ewidencjonowania wydatków oraz opracowywania sprawozdań finansowych w zakresie zadań realizowanych na swoim stanowisku pracy.
- Prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów w zakresie ochrony środowiska.
- Opracowywanie opinii i wniosków do projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (mpzp) i ich zmian w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz ochrony powietrza
i OZE.
- Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów związanego z realizacją zadań na swoim stanowisku pracy.
- Wprowadzanie i aktualizacja informacji zamieszczanych w Biuletynie Informacji Publicznej związanych z realizacją zadań na swoim stanowisku pracy.
- Przygotowywanie materiałów i projektów odpowiedzi dotyczących udzielania informacji publicznej
w zakresie zadań Referatu, projektów decyzji administracyjnych o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji.
- Aktualizacja dokumentów systemu zarządzania jakością i weryfikacja pod kątem przepisów prawnych.
- Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
- Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
- Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt
i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
- Wykonywanie zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady
i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.
- Współudział lub realizacja przedsięwzięć oraz projektów związanych z pozyskiwaniem i wykorzystaniem środków pomocowych.
- Przygotowywanie projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady i Komisji Rady oraz innych aktów prawnych z zakresu działania Wydziału.
- Rozpatrywanie interwencji posłów i senatorów oraz interpelacji, wniosków i pytań radnych, opinii
i wniosków komisji Rady, postulatów ludności - przygotowywanie propozycji ich załatwienia.
- Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów i udzielanie im wyjaśnień.
- Współdziałanie z administracją rządową, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami oraz mieszkańcami w realizacji zadań Referatu.
- Współdziałanie z innymi wydziałami Urzędu.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola – Plac Wolności 7-8, trzecie piętro. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Budynek wyposażony w windę przystosowaną do wózków inwalidzkich. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze, praca w godz. 730 – 1530, praca w zespole, wymagane przemieszczanie się w terenie, bezpośredni kontakt z klientami, codzienny kontakt telefoniczny, praca wymagająca dobrej ostrości wzroku.
5. Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta:
Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił 2,00 %.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r.
o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 ze zm.)
i podpisem.
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. zrównoważonego rozwoju i gospodarki niskoemisyjnej, do dnia 04 sierpnia 2014 r., decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola.
Nazwa dokumentu: | Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa | Skrócony opis: | stanowisko ds.zrównoważonego rozwoju i gospodarki niskoemisyjnej | Osoba, która wytworzyła informację: | Kamila Wnuk Skóbel | Osoba, która odpowiada za treść: | Kamila Wnuk Skóbel | Osoba, która wprowadzała dane: | Bogumiła Halkiewicz | Data wytworzenia informacji: | 2014-07-24 11:58:10 | Data udostępnienia informacji: | 2014-07-24 11:58:10 | Data ostatniej aktualizacji: | 2014-07-24 12:15:04 |
Wersja do wydruku...
|