logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


 

Załącznik Nr 2

do Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze… wprowadzonego Zarządzeniem Nr OR.I-0152-  399/09

Prezydenta Miasta Opola z dnia  2 marca 2009

 

 

 

 

URZĄD MIASTA OPOLA

OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

 

ds. zrównoważonego rozwoju i gospodarki niskoemisyjnej

1.

 

 

Wymagania niezbędne

 

 

Wymagane dokumenty

a) obywatelstwo polskie

Kserokopia dowodu osobistego

b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych

Oświadczenie

c) brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne

Oświadczenie

d) nieposzlakowana opinia

Oświadczenie

e) wykształcenie wyższe - preferowane kierunki: inżynieria środowiska, ochrona środowiska, budownictwo, energetyka, elektroenergetyka, ekonomia lub zarządzanie

Kserokopia dyplomu lub świadectwa

 

2.

 

 

Wymagania dodatkowe

 

 

Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania

  1. Studia podyplomowe, kursy i szkolenia specjalistyczne z zakresu zrównoważonego rozwoju, gospodarki niskoemisyjnej, OZE, prawa ochrony środowiska, energetyki, zamówień publicznych, gospodarczych aspektów ochrony środowiska i finansów publicznych

 Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania albo

kserokopia dyplomu, świadectwa lub innego rodzaju dokumentu potwierdzającego znajomość zagadnienia

  1. b) Znajomość obsługi komputera w zakresie środowiska Windows, ze szczególnym uwzględnieniem arkuszy kalkulacyjnych.      

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

  1. Wskazany staż pracy w  administracji publicznej na stanowiskach związanych z ochroną środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem doświadczenia w opracowywaniu planów i programów, w tym prowadzeniu strategicznych ocen oddziaływania na środowisko, udzielaniu dotacji oraz energetyce.

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

  1. Znajomość regulacji prawnych z zakresu: ochrony środowiska, energetyki (szczególnie ustawy Prawo ochrony środowiska i ustawy
    o udostępnianiu informacji o środowisku
    i jego ochronie, udziale społeczeństwa
    w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko) - głównie: programy, plany, oceny strategiczne, fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej, przepisów z zakresu finansów publicznych, znajomość przepisów z zakresu pomocy publicznej, ustawy Prawo zamówień publicznych; ustawy o samorządzie gminnym
    i powiatowym; Statutu Miasta Opola; podstaw ustawy Kodeks postępowania administracyjnego oraz umiejętność właściwej ich interpretacji i stosowania, a także znajomość przepisów o zagospodarowaniu przestrzennym i przepisów prawa budowlanego.

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV

 potwierdzające spełnianie wymagania

  1. Znajomość topografii wszystkich osiedli miasta Opola, w  tym uwarunkowań środowiskowych, polityki ochrony środowiska Miasta Opola oraz gminnych planów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, a także innych dokumentów, w których znajdują się zapisy dotyczące redukcji zużycia energii.

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV

 potwierdzające spełnianie wymagania

  1. Umiejętność czytania dokumentacji technicznych, map geodezyjnych

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV

 potwierdzające spełnianie wymagania

  1. Umiejętność analizy dokumentów finansowo-księgowych.

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV

 potwierdzające spełnianie wymagania

  1. Umiejętność sprawnej i efektywnej organizacji pracy, kompleksowego wykorzystania posiadanej wiedzy i rozwiązywania konfliktów, obowiązkowość, odpowiedzialność za wykonywaną pracę, rzetelność, staranność, operatywność, terminowość, dobra organizacja pracy, umiejętność analizy i syntezy rozpatrywania dokumentów, samodzielność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole.

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV

 potwierdzające spełnianie wymagania

 

   3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Proponowanie zadań i wytycznych do zapisania w planach gospodarki niskoemisyjnej (PGN), programach ochrony środowiska, opiniowanie projektów tych planów i programów oraz opracowywanych przez inne jednostki, a także przygotowywanie danych do sprawozdań
    - w zakresie gospodarki niskoemisyjnej, ochrony powietrza i OZE.
  2. Nadzór nad spójnością planów gospodarki niskoemisyjnej m.in. z gminnymi planami zaopatrzenia
    w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe oraz innymi dokumentami, w których znajdują się zapisy dotyczące redukcji zużycia energii.
  3. Współpraca z Wydziałem ds. Europejskich i Planowania Rozwoju w zakresie pozyskiwania funduszy na realizację planów gospodarki niskoemisyjnej, planów zrównoważonego rozwoju, planów dotyczących OZE, itp. i ich rozliczania.
  4. Opracowywanie projektów sprawozdań dot. efektywności energetycznej i zamieszczanie  zatwierdzonych dokumentów na stronie internetowej Urzędu Miasta Opola.
  5. Opracowywanie wytycznych i prowadzenie lub współprowadzenie edukacji mieszkańców miasta
    w zakresie poszanowania energii i zrównoważonego rozwoju.
  6. Opracowywanie projektów uchwał Rady w sprawie planów gospodarki niskoemisyjnej, programów ochrony środowiska w zakresie ochrony powietrza i OZE, regulaminów dofinansowania zadań
    z zakresu ochrony środowiska, powietrza i OZE z terenu miasta Opola; opracowywanie projektów zleceń, umów, nadzór i kontrola wykorzystania środków, a także realizacji zadań oraz odbiór prac związanych z opracowywaniem programów i planów, a także z rozliczaniem przyznawanych dotacji.
  7. Monitorowanie i konrola realizacji planów gospodarki niskoemisyjnej, wykonywania sprawozdań z PGN.
  8. Prowadzenie bazy danych OZE, w tym w formie elektronicznej na stronie internetowej Urzędu Miasta.
  9. Przeprowadzanie strategicznych ocen oddziaływania na środowisko projektów polityk, strategii, planów lub programów w dziedzinie m.in. gospodarki niskoemisyjnej, ochrony powietrza, opracowywanych lub przyjmowanych przez tut. organ w uzgodnieniu z innymi organami.
  10. W ramach strategicznych ocen oddziaływania na środowisko - uzgadnianie z właściwymi organami zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko; poddawanie projektu dokumentu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko opiniowaniu przez właściwe organy; zapewnianie możliwości udziału społeczeństwa i rozpatrywanie uwag i wniosków; przesyłanie przyjętych przez Radę dokumentów właściwym organom.
  11. Nadzór nad monitoringiem skutków realizacji postanowień przyjętych przez Radę ww. dokumentów w zakresie oddziaływania na środowisko.
  12. Prowadzenie zadań gminy w zakresie gospodarki niskoemisyjnej i zrównoważonego rozwoju, w tym nadzór nad realizacją planu gospodarki niskoemisyjnej i programu ochrony powietrza dla miasta Opola, koordynacja przebiegu inwestycji zapisanych w planie i programie oraz przygotowywanie sprawozdań z ich realizacji.
  13. Przygotowywanie projektu planu rocznych przychodów i wydatków, nadzorowanie bieżącego ewidencjonowania wydatków oraz opracowywania sprawozdań finansowych w zakresie zadań realizowanych na swoim stanowisku pracy.
  14. Prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów w zakresie ochrony środowiska.
  15. Opracowywanie opinii i wniosków do projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (mpzp) i ich zmian w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz ochrony powietrza
    i OZE.
  16. Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów związanego z realizacją zadań na swoim stanowisku pracy.
  17. Wprowadzanie i aktualizacja informacji zamieszczanych w Biuletynie Informacji Publicznej związanych z realizacją zadań na swoim stanowisku pracy.
  18. Przygotowywanie materiałów i projektów odpowiedzi dotyczących udzielania informacji publicznej
    w zakresie zadań Referatu, projektów decyzji administracyjnych o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji.
  19. Aktualizacja dokumentów systemu zarządzania jakością i weryfikacja pod kątem przepisów prawnych.
  20. Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
  21. Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
  22. Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt
    i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
  23. Wykonywanie zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady
    i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.
  24. Współudział lub realizacja przedsięwzięć oraz projektów związanych z pozyskiwaniem i wykorzystaniem środków pomocowych.
  25. Przygotowywanie projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady i Komisji Rady oraz innych aktów prawnych z zakresu działania Wydziału.
  26. Rozpatrywanie interwencji posłów i senatorów oraz interpelacji, wniosków i pytań radnych, opinii
    i wniosków komisji Rady, postulatów ludności - przygotowywanie propozycji ich załatwienia.
  27. Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów i udzielanie im wyjaśnień.
  28. Współdziałanie z administracją rządową, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami oraz mieszkańcami w realizacji zadań Referatu.
  29. Współdziałanie z innymi wydziałami Urzędu.
  30. Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.

 

4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

Praca w budynku Urzędu Miasta Opola – Plac Wolności 7-8, trzecie piętro. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Budynek wyposażony w windę przystosowaną do wózków inwalidzkich. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze, praca w godz. 730 – 1530, praca w zespole, wymagane przemieszczanie się w terenie, bezpośredni kontakt z klientami, codzienny kontakt telefoniczny, praca wymagająca dobrej ostrości wzroku.  

 

5. Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta:

Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił 2,00 %.

 

6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:

a)  dokumenty wymienione powyżej

b)  życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r.
o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 ze zm.)
i podpisem.

 

  1. list motywacyjny,

 

  1. kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola

 

 

Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. zrównoważonego rozwoju i gospodarki niskoemisyjnej, do dnia  04 sierpnia 2014 r., decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.

                       

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola.

           

 

 

Nazwa dokumentu: Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Skrócony opis: stanowisko ds.zrównoważonego rozwoju i gospodarki niskoemisyjnej
Osoba, która wytworzyła informację: Kamila Wnuk Skóbel
Osoba, która odpowiada za treść: Kamila Wnuk Skóbel
Osoba, która wprowadzała dane: Bogumiła Halkiewicz
Data wytworzenia informacji: 2014-07-24 11:58:10
Data udostępnienia informacji: 2014-07-24 11:58:10
Data ostatniej aktualizacji: 2014-07-24 12:15:04

Wersja do wydruku...

corner   corner