|
Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 24 w Opolu
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 24 w Opolu jest jednostką budżetową.
Podstawę organizacji pracy szkoły w danym roku szkolnym stanowią, ustalone przez dyrektora i zaopiniowane przez Radę Pedagogiczną
szkolny plan nauczania, arkusz organizacji szkoły, tygodniowy rozkład zajęć.
Podstawową formą organizacyjną szkoły jest oddział. Oddziały dzielone są na grupy zgodnie z przepisami w sprawie ramowych planów nauczania, w zależności od prowadzonych zajęć.
Ilość dzieci uczących się : 435
Liczba oddziałów : 19
Liczba pracowników zatrudnionych w szkole w etatach :
-
nauczyciele : 42,61
-
pracownicy administracji : 7
-
pracownicy obsługi : 15,75
-
Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie oraz przepisach wydanych na jej podstawie, koncentrując się na prowadzeniu działalności dydaktycznej oraz opiekuńczej.
Szkoła realizuje ustalone przez Ministra Edukacji i Sportu ramowe plany nauczania, podstawę programową zajęć edukacyjnych, zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów. Stwarza warunki do komplementarnego rozwoju uczniów, umożliwiając ich indywidualne zainteresowania i potrzeby, a także możliwości psychofizyczne. Umożliwia zdobywanie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły poprzez atrakcyjny i nowatorski proces nauczania i wychowania oraz udział w zajęciach pozalekcyjnych.
Szkoła sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz posiadanych przez szkołę możliwości. Umożliwia rozwijanie zainteresowań uczniów w wybranych dziedzinach. Prowadzi zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze, korekcyjno – kompensacyjne, gimnastyki korekcyjnej, pedagog, psycholog, doraŸna pomoc, rozwijanie zainteresowań, świetlica, stołówka.
-
Organy szkoły :
-
Dyrektor szkoły : Anna Prokopowicz - kompetencje w załączeniu
-
Rada pedagogiczna ( organ kolegialny ) – kompetencje w załączeniu
-
Rada Szkoły, przewodniczący : Radosław Skibiński – kompetencje w załączeniu
-
Rada Rodziców, przewodniczący : Kinga Husak – kompetencje w załączeniu
-
Samorząd Uczniowski, przewodnicząca : Sandra Heleniak - kompetencje w załączeniu
Dyrektor Szkoły
-
Do zadań Dyrektora należy planowanie, organizowanie, kierowanie i nadzorowanie pracy Szkoły.
-
Dyrektor w szczególności zabiega o stworzenie optymalnych warunków do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Szkoły.
Do właściwości Dyrektora należy w szczególności :
-
w zakresie spraw bezpośrednio związanych z działalnością podstawową Szkoły :
-
przedkładanie Radzie Pedagogicznej do zatwierdzenia wyników klasyfikacji i promocji uczniów,
-
podejmowanie decyzji w sprawach przyjmowania uczniów do Szkoły, przenoszenia ich do innych klas lub oddziałów,
-
występowanie do Kuratora z wnioskiem o przeniesienie ucznia do innej szkoły,
-
sprawowanie nadzoru pedagogicznego na zasadach określonych w odrębnych przepisach,
-
realizowanie zadań związanych z oceną pracy nauczycieli oraz opieką nad nauczycielami rozpoczynającymi pracę w zawodzie, określonych w odrębnych przepisach,
-
organizowanie warunków dla prawidłowej realizacji Konwencji o Prawach Dziecka,
-
w zakresie spraw organizacyjnych :
-
przygotowywanie projektów planów pracy Szkoły,
-
opracowanie arkusza organizacji Szkoły,
-
ustalenie tygodniowego rozkładu zajęć edukacyjnych,
3) w zakresie spraw finansowych :
-
opracowywanie planu finansowego Szkoły,
-
przedstawienie projektu planu finansowego do zaopiniowania Radzie Szkoły,
-
realizowanie planu finansowego, w szczególności poprzez dysponowanie określonymi w nim środkami, stosowanie do przepisów określających zasady gospodarki finansowej szkół,
Dyrektor jest Przewodniczącym Rady Pedagogicznej :
-
Zadania związane z pełnieniem tej funkcji oraz tryb ich realizacji określają postanowienia Regulaminu działalności Rady Pedagogicznej.
-
W wykonywaniu swoich zadań Dyrektor współpracuje z Rada Szkoły, Radą pedagogiczną, rodzicami i organami Samorządu Uczniowskiego.
-
Dyrektor – poza przypadkami współdziałania w podejmowaniu czynności prawnych z podmiotami, o których mowa w ust. 1, w szczególności :
-
przedstawia Radzie Pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności Szkoły,
-
składa Radzie Pedagogicznej okresowe sprawozdania z realizacji planów pracy Szkoły,
-
udziela Radzie Rodziców i Radzie Szkoły informacji o działalności edukacyjnej Szkoły.
Rada Pedagogiczna
-
Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy :
-
zatwierdzanie planów pracy Szkoły po zaopiniowaniu przez Radę Szkoły,
-
uchwalanie programu wychowawczego Szkoły, po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego,
-
zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,
-
podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w Szkole po zaopiniowaniu ich projektów przez Radę Szkoły,
-
ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli Szkoły,
-
uchwalanie i nowelizowanie Regulaminu swojej działalności.
-
Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności :
-
powierzenie stanowiska Dyrektora kandydatowi ustalonemu przez organ prowadzący szkołę,
-
przedłużenie powierzenia stanowiska dotychczasowemu Dyrektorowi,
-
powierzenie innych stanowisk kierowniczych w Szkole oraz odwoływanie z tych stanowisk,
-
organizację pracy Szkoły, zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,
-
wnioski Dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień.
-
Propozycje Dyrektora w sprawie przydziału nauczycielom prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,
-
Podjęcie w Szkole działalności przez stowarzyszenia i organizacje, stosownie do art. 56 ustawy.
-
Dyrektor może wystąpić do Rady Pedagogicznej z prośbą o wydanie opinii w innej sprawie.
-
Rada Pedagogiczna ponadto :
-
może wnioskować o odwołanie osób zajmujących stanowiska kierownicze w Szkole,
-
deleguje swoich przedstawicieli do prac w innych grupach.
Rada Szkoły
-
Rada Szkoły stanowi forum porozumienia społeczności szkolnej służące współpracy i rozwiązywaniu spraw wewnętrznych Szkoły.
-
Do kompetencji Rady Szkoły należy w szczególności :
-
uchwalenie i nowelizowanie :
-
Statutu,
-
Regulaminu działalności Rady Szkoły,
-
odwoływanie się od decyzji Kuratora w sprawie uchylenia Statutu albo niektórych jego postanowień ( art. 60 ust. 3 ustawy ),
-
wyrażanie opinii w sprawach :
-
powierzenia stanowiska Dyrektora kandydatowi ustalonemu przez organ prowadzący Szkołę,
-
przedłużenia powierzenia stanowiska dotychczasowemu Dyrektorowi,
-
powierzenia innych stanowisk kierowniczych w Szkole oraz odwoływania z tych stanowisk,
-
planu finansowego Szkoły,
-
planu pracy Szkoły,
-
projektów innowacji i eksperymentów pedagogicznych,
-
związanych z przygotowywaniem oceny pracy Dyrektora,
-
innych istotnych dla Szkoły,
-
występowanie do :
-
organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad Szkołą z wnioskiem o zbadanie i dokonanie oceny działalności Szkoły, Dyrektora lub innego nauczyciela zatrudnionego w Szkole; wnioski te mają dla organu charakter wiążący.
-
Dyrektora, Rady Pedagogicznej, organu prowadzącego Szkołę oraz do wojewódzkiej rady oświatowej, w szczególności w sprawach organizacji zajęć pozalekcyjnych i przedmiotów nadobowiązkowych,
-
Dyrektora o zorganizowanie posiedzenia Rady Pedagogicznej,
-
Właściwego organu o dokonanie oceny pracy nauczyciela na zasadach określonych w Karcie Nauczyciela,
-
Organu prowadzącego Szkołę z wnioskiem o nadanie lub zmianę imienia Szkoły,
-
Kuratora z wnioskiem o utworzenie wojewódzkiej rady oświatowej,
-
przedstawienie wniosków w sprawie rocznego planu finansowego środków specjalnych Szkoły,
-
ocenianie z własnej inicjatywy sytuacji oraz stanu Szkoły.
-
Rada Szkoły może ustanowić odznaki dla wyróżniających się uczniów i określić warunki ich uzyskania.
Rada Rodziców
-
Rada Rodziców może występować do innych organów Szkoły z wnioskiem i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw Szkoły, a w szczególności w sprawie utworzenia Rady Szkoły.
-
Rada Rodziców opiniuje program wychowawczy Szkoły.
Rada Rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców i innych źródeł, przeznaczone na wspieranie statutowej działalności Szkoły ( Fundusz Rady Rodziców ).
-
Zasady wydatkowania środków Funduszu określa Regulamin działalności Rady Rodziców.
-
W miarę możliwości Dyrektor udziela pomocy w obsłudze finansowej Funduszu.
Samorząd Uczniowski
-
Samorząd Uczniowski może przedstawić Radzie Szkoły, Radzie Pedagogicznej i Dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach Szkoły, a w szczególności dotyczących takich podstawowych praw uczniów, jak :
-
prawo do zapoznania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami,
-
prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu,
-
prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań,
-
prawo do redagowania i wydawania gazety szkolnej,
-
prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z Dyrektorem,
-
prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna Samorządu Uczniowskiego.
-
Samorząd Uczniowski ponadto :
-
opiniuje program wychowawczy Szkoły,
-
wyraża opinię w sprawie oceny pracy nauczyciela.
Nazwa dokumentu: | Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 24 w Opolu | Podmiot udostępniający: | Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 24 w Opolu | Osoba, która wytworzyła informację: | Dyrektor szkoły: Anna Prokopowicz | Osoba, która odpowiada za treść: | Dyrektor szkoły: Anna Prokopowicz | Osoba, która wprowadzała dane: | Alina Pawlicka-Mamczura | Data wytworzenia informacji: | 2003-06-27 12:03:27 | Data udostępnienia informacji: | 2003-06-27 12:03:27 | Data ostatniej aktualizacji: | 2004-07-19 19:01:48 |
Wersja do wydruku...
|