Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 10
im. Henryka Sienkiewicza
w Opolu
Informacja o jednostce:
– nazwa szkoły: Publiczna Szkoła Podstawowa nr 10
im. Henryka Sienkiewicza
– adres: ul. Walerego Wróblewskiego 7 45-760 Opole
– nr telefonu: /077/ 4744080
– fax: /077 / 4744080
– e-mail psp-10@poczta.onet.pl
– adres strony www.szkoly.opole.mtl.pl/psp10.html
– dyrektor mgr Bożena Gujda
– wicedyrektor społeczny mgr Irena Mendel
– główny księgowy mgr Joanna Prekun
– inne stanowiska kierownicze wraz z nazwiskami osób zajmujących je:
a) kierownik gospodarczy Jolanta Mackiewicz
b) sekretarz szkoły Mariola Maczurek
– podmiot udostępniający dane; Publiczna Szkoła Podstawowa nr 10
im. Henryka Sienkiewicza w Opolu
– odpowiedzialny za treść: nazwisko dyrektora jednostki: Bożena Gujda
Majątek:
Lp. |
Nazwa |
Grupa |
Wartość brutto |
1. |
Budynek szkolny
Budynek szkolny
Sala gimnastyczna
Ogrodzenie |
Grupa 1 |
639.328
37.537
187.534
28.722 |
2. |
Środki trwałe - Maszyny i urządzenia |
Grupa4 |
42.187,00 |
3. |
Wartości niematerialne i prawne - programy komputerowe |
Konto 020 |
12.680,00 |
Razem wartość brutto: 947.988,00
Wartość netto majątku trwałego wynosi 38.096,00
Umorzenie środków trwałych ogółem wynosi 909892,00
Przedmioty o charakterze wyposażeniowym 98.239,00
oraz zbiory biblioteczne 12.571,00
Budżet:
Dochody i wydatki:
I. Dochody:
Plan na wynagrodzenia i pochodne oraz wydatki rzeczowe wynoszą ogółem:
dział 80101 - 908.400,00
dział 85401 - 46.600,00
Razem: 955.000,00
II Wydatki:
Plan na wynagrodzenia i pochodne oraz na wydatki rzeczowe wynoszą:
dział 80101 - 908.400,00 w/g poszczególnych § wynoszą:
3020 – 7.200
4010 -563.900
4040 - 46.400
4110 -106.500
4120 - 14.700
4210 - 25.000
4240 - 3.100
4260 - 72.500
4270 – 15.400
4300 – 16.000
4410 - 500
4430 - 1.000
4440 - 36.200
dział 85401 - 46.600,00 w/g poszczególnych § wynoszą:
3020 - 100
4010 - 32.600
4040 - 2.600
4110 - 5.000
4120 - 700
4210 - 1.200
4240 - 600
4260 – 2.000
4440 – 1.800
Wykaz regulaminów :
1) Regulamin pracy
2) Regulamin wynagradzania
3) Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w PSP-10 w Opolu
4) Regulamin udzielania zapomóg zdrowotnych dla nauczycieli.
5) Regulamin Rady Pedagogicznej
6) Regulamin Rady Rodziców
7) Regulamin nauczyciela dyżurującego
8) Regulamin sali gimnastycznej
9) Regulamin świetlicy szkolnej
10) Regulamin Samorządu Uczniowskiego PSP-10 w Opolu
11) Regulamin kontroli wewnętrznej
12) Instrukcja porządkowa
13) Instrukcja kancelaryjna
14) Instrukcja obiegu i kontroli dokumentów księgowych,
15) Instrukcja przeciwpożarowa
16) Instrukcja inwentaryzacyjna
17) Zakładowy plan kont
Powyższe regulaminy znajdują się w się w sekretariacie szkoły
Rejestry, ewidencje, archiwa :
-
Jednolity rzeczowy wykaz akt dla szkół i placówek oświatowych miasta Opola – zatwierdzony przez Archiwum Państwowe w Opolu dnia 9 marca 2001r.
-
Księga korespondencji
-
Rejestr wypadków
-
Rejestr druków ścisłego zarachowania
-
Rejestr wydanych legitymacji
-
Rejestr wydanych kart rowerowych.
Ewidencje:
-
Księga ewidencji dzieci
-
Księga uczniów
-
Ewidencja emerytów i rencistów
-
Ewidencja akt osobowych
-
Ewidencja wyposażenia i środków trwałych
-
Karty ewidencji czasu pracy
Archiwa:
W archiwum PSP-10 w Opolu przechowywane są akta:
Oznaczenie kategorii archiwalnej akt jest zgodny z jednolitym wykazem.
Zamówienia publiczne:
W chwili obecnej jednostka nie prowadzi postępowania o zamówieniach publicznych.
Kontrole:
Termin kontroli
|
Instytucja kontrolująca |
Cel kontroli |
16.02.2004 |
Urząd Miasta Opola |
Kontrola dotycząca zapewnienia bezpiecznych
i higienicznych warunków korzystania obiektów szkolnych, po przerwie w działalności oświatowej. |
04.03.2004 |
Powiatowa Stacja Sanitaro-Epidemiologiczna w Opolu |
Kontrola bieżącego stanu sanitarnego |
21.04.2004 |
Wojewódzka Stacja Sanitaro-Epidemiologiczna w Opolu |
Pobranie planu do analizy |
24.09.2004 |
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
w Opolu |
Kontrola posiłków finansowanych przez MOPR. |
28.10.2004 |
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
w Opolu |
Kontrola posiłków finansowanych przez MOPR. |
29.10.2004 |
Kuratorium Oświaty w Opolu |
Kryteria rekrutacji do szkół. |
15.11.2004 |
Urząd Miasta Opola |
Kontrola w zakresie Zakładowego Planu Kont
i polityki rachunkowości. |
7-15.12.2004 |
Państwowa Inspekcja Pracy w Opolu |
Prawo pracy |
14.12.2004 |
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
w Opolu |
Kontrola posiłków finansowanych przez MOPR. |
01.03.2005 |
Powiatowa Stacja Sanitaro-Epidemiologiczna w Opolu |
Kontrola bieżącego stanu sanitarnego |
01.03.2005 |
Urząd Miasta Opola |
Kontrola dotycząca zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania obiektów szkolnych, po przerwie w działalności oświatowej. |
30.08.2005 |
Urząd Miasta Opola |
Kontrola dotycząca zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania obiektów szkolnych, po przerwie w działalności oświatowej. |
21.09.2005 |
Kuratorium Oświaty w Opolu |
Mierzenie jakości pracy szkoły |
27-28-09.2005 |
Kuratorium Oświaty w Opolu |
Mierzenie jakości pracy szkoły |
04.10.2005 |
Kuratorium Oświaty w Opolu |
Mierzenie jakości pracy szkoły. |
5.10.2005 |
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
w Opolu |
Kontrola posiłków finansowanych przez MOPR oraz działalności świetlicy środowiskowej. |
6.10.2005 |
Kuratorium Oświaty w Opolu |
Mierzenie jakości pracy szkoły |
06.10.2005 |
Urząd Miasta Opola |
Przegląd 5 letni obiektu szkoły. |
07.11.2005 |
Urząd Miasta Opola |
Kontrola w zakresie Zakładowego Planu Kont
i polityki rachunkowości. |
04.10.2005 |
Paweł Płonka-specjalista w zakresie instalacji gazowych |
Protokół z wykonania sprawdzenia szczelności instalacji gazowej. |
07.09.2005 |
PHT SUPON |
Protokół z okresowego przeglądu technicznego sprzętu przeciwpożarowego. |
Protokoły kontroli znajdują się w sekretariacie szkoły oraz protokoły techniczne u kierownika gospodarczego.
Przyjmowanie i załatwianie spraw:
Przyjmowanie i załatwianie spraw
– miejsce przyjmowania interesantów: sekretariat szkoły
– interesantów jakich dniach i godzinach od poniedziałku do piątku 7.15 -15.15
– w jaki sposób odbywa się przyjmowanie i załatwianie spraw
Sekretariat przyjmuje korespondencję, umieszcza pieczątkę wpływu i rejestruje w księdze korespondencji.
Sekretarz szkoły przekazuje dyrektorowi do wglądu całą otrzymaną korespondencję.
Dyrektor obok pieczątki wpływu umieszcza dyspozycję co do osoby, terminu i sposobu załatwienia sprawy.
Sprawy mogą być załatwione w formie ustnej lub pisemnej.
– jaki system kancelaryjny obowiązuje w jednostce
W Publicznej Szkole Podstawowej Nr 10 w Opolu obowiązuje system kancelaryjny jednodziennikowy i mieszany. Wszystkie pisma wpływające rejestrowane są z lewej strony, a pisma wysyłane z prawej dziennika korespondencyjnego.
- W systemie kancelaryjnym dokonuje się tylko jeden raz rejestracji spraw
w spisach dołączonych do teczek aktowych na podstawie pierwszego otrzymanego pisma lub sporządzonego w komórce organizacyjnej. Każde kolejne pismo w sprawie raz zarejestrowane otrzymuje ten sam znak sprawy.
- Jednolity wykaz akt jest to rzeczowy podział akt powstający w toku działalności, zawierający archiwalną klasyfikację akt.
- Jednolity wykaz akt jest oparty na systemie kwalifikacji dziesiętnej.
Z każdym symbolem klasyfikacyjnym związany jest zwięzły opis klasyfikacyjny /hasło/. Symbole klasyfikacyjne podzielone na IV rzędy ważności uzależnione, podporządkowane są hierarchicznie według zasady, symbol klasyfikacyjny /hasło/. Klasy końcowe odpowiadają rzeczowym teczkom aktowym.
- Budowa wykazu akt jest niezależna od struktury organizacyjnej, wskutek tego akta jednorodne tematycznie pochodzące z różnych komórek organizacyjnych, będą posiadały to samo hasło kwalifikacyjne i symbol liczbowy hasła.
- Akta wytworzone i gromadzone w komórkach organizacyjnych ze względu na wartość archiwalną dzielą się na dwie kategorie :
1. materiały archiwalne,
2. dokumentacje niearchiwalną.
– w jaki sposób są załatwiane sprawy pisemne np. w formie odręcznej (skrócona), korespondencyjnej,
1. Zgodnie z K.p.a sprawy można załatwiać ustnie lub pisemnie. W przypadku
załatwienia sprawy ustnie, treść i istotne motywy takiego załatwienia sprawy, powinny być odnotowane w aktach i potwierdzone podpisem załatwiającego sprawę.
2. Przy pisemnym załatwieniu sprawy stosuje się następujące formy:
a) odręczną
b) korespondencyjną
c) inną ( np. przy użyciu pieczęci z odpowiednim tekstem, na formularzu itd.)
Przy pisemnym załatwianiu sprawy przestrzegane są następujące zasady:
- każdą sprawę załatwia się odrębnym pismem,
- w odpowiedziach podaje się datę i znak sprawy, której odpowiedź dotyczy,
- adresy należy pisać w pierwszym przypadku,
- tytuł służbowy oraz imię i nazwisko podpisującego się umieszczamy z prawej strony pod treścią pisma.
W zależności od potrzeb pismo może zawierać dodatkowe elementy:
- pod treścią z lewej strony – liczbę przesyłanych załączników,
- gdy treść pisma ma być podana do wiadomości innym zainteresowanym umieszcza się z lewej strony pod treścią zwrot: