logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Żłobek Nr 9


Żłobek Nr 9
ul. Skautów Opolskich 6
45-286 Opole
tel/fax 0774559148

Placówka funkcjonuje w oparciu o statut Żłobka, który został zatwierdzony Uchwałą Nr VI/48/99 Rady Miasta Opola, z dnia 11.03.1999r.

II. Organizacja
1. Żłobek funkcjonuje przez cały rok z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ założycielski
2. W Żłobku działają 3 grupy dziecięce
3. Szczegółową organizacją opieki i wychowania w Żłobku określa regulamin organizacji pracy, opracowany przez dyrektora żłobka i zatwierdzony przez Zarząd Miasta Opola.
4. W regulaminie określa się w szczególności:
 - liczbę miejsc rzeczywistych
 - liczbę grup dziecięcych
 - liczbę pracowników, łącznie z liczbą stanowisk
 - czas pracy żłobka
5. Żłobek działa na zasadzie powszechnej dostępności.
6. Rekrutację prowadzi się przez cały rok.
7. Podstawową jednostką organizacyjną żłobka jest grupa złożona z dzieci w tym samym lub zbliżonym wieku.
8. Liczba dzieci w grupach nie może przekraczać 25.

III.Przedmiot działania i kompetencje:
Sprawowanie opieki zdrowotnej i wychowawczej nad dzieckiem do lat 3.

IV. Organy i osoby sprawujące w nich funkcje i ich kompetencje:
Organami żłobka są:
Dyrektor Żłobka i Komitet Rodzicielski

Do obowiązków dyrektora żłobka należy:
1. Reprezentowanie żłobka na zewnątrz oraz kierowanie bieżącą działalnością opiekuńczo- wychowawczą, zdrowotną i administracyjną
2. Sprawowanie nadzoru merytorycznego
3. Sprawowanie opieki nad dziećmi oraz stwarzanie warunków harmonijnego rozwoju psycho-fizycznego dzieci poprzez aktywne działania prozdrowotne
4. Dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym żłobka i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie
5. Organizowanie administracyjnej i gospodarczej obsługi żłobka
6. Prowadzenie i zarządzanie jednostką budżetową, jaką jest żłobek oraz dokonywanie czynności w granicach pełnomocnictwa, udzielonego przez organ założycielski
7. Współdziałanie z innymi zakładami opieki zdrowotnej i przedszkolami
8. Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych
9. Podejmowanie decyzji w sprawie skreślenia dziecka z listy podopiecznych żłobka

Dyrektor żłobka jest przełożonym dla zatrudnionych w żłobku pracowników i decyduje w sprawach:

1. Zatrudnienia i zwalniania pracowników
2. Określania szczegółowych zakresów obowiązków pracowników placówki
3. Przyznawania pracownikom nagród oraz wymierzania kar porządkowych
4. występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii komitetu rodzicielskiego, w sprawie przyznawania odznaczeń, nagród i innych wyróżnień pracownikom
5. Powołania i odwołania zastępcy dyrektora oraz innych osób na stanowiska kierownicze.

Dyrektor żłobka, w wykonywaniu swych zadań, współpracuje z rodzicami i pracownikami.

W celu pełnej realizacji celów statutowych żłobka, rodzice na zebraniu ogólnym wybierają swoich przedstawicieli, działających pod nazwą komitetu rodzicielskiego.

1. Komitet rodzicielski uchwala regulamin swojej działalności, wybiera przewodniczącego i ustala terminy spotkań.
2. Komitet rodzicielski może występować do dyrektora z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw żłobka.
3. W celu wspierania działalności statutowej żłobka, komitet rodzicielski gromadzi fundusze ze składek oraz innych źródeł. Zasady wydatkowania funduszy określa regulamin.
4. Działania komitetu rodzicielskiego nie mogą być sprzeczne ze statutem żłobka.

Rodzice i pracownicy żłobka współdziałają ze sobą w sprawach opieki, wychowania i zdrowia dzieci bieżąco, okresowo i okazjonalnie. W tym celu:
1.Dyrektor zapoznaje rodziców z organizacją pracy żłobka
2. Personel fachowy zapoznaje rodziców z miesięcznymi planami pracy w danej grupie oraz ustala raz w tygodniu stałą godzinę spotkań z rodzicami w grupie
3. Organizuje się zebrania z rodzicami, zajęcia otwarte i uroczystości w celu wymiany informacji oraz dyskusji na tematy opiekuńczo-wychowawcze i zdrowotne.

W żłobku zatrudnia się dyrektora, pielęgniarki, dyplomowane opiekunki dziecięce, salowe, pracowników obsługi.

Zasady zatrudniania i wynagradzania pracowników, o których mowa w ust.1, określają odrębne przepisy.

Pielęgniarki i dyplomowane opiekunki dziecięce zajmują się zdrowiem, opieką i wychowaniem dzieci, a w szczególności:
1. Odpowiadają za życie, zdrowie i bezpieczeństwo powierzonych im dzieci
2. Tworzą warunki wspomagające rozwój dzieci, poprzez prowadzenie pracy indywidualnej z dzieckiem oraz realizują zadania z obowiązującego planu rocznego
3. Prowadzą obserwację zdrowotną i wychowawczą oraz stosowną dokumentację
4. Systematycznie przygotowują i prowadzą zabawy oraz zajęcia z dziećmi
5. Podnoszą kwalifikacje zawodowe, dbają o powierzony sprzęt, pomoce, zabawki oraz estetyczny wygląd pomieszczeń
6.Współpracują z opiekunami dziecka i pozostałym personelem żłobka.

Pracownik fachowy ma prawo do korzystania z pomocy merytorycznej i metodycznej ze strony wyspecjalizowanych w tym zakresie placówek i instytucji.

Pracownik fachowy otacza indywidualną opieką każde dziecko i utrzymuje kontakt z opiekunami w celu:
1. poznania i ustalenia potrzeb dziecka
2. ustalenia form pomocy w działaniach zdrowotnych, opiekuńczych i wychowawczych wobec dziecka
3. włączenia ich w działalność żłobka

V.Księga własnościowa:
W księdze wieczystej Kw nr 108256 obejmującej nieruchomość położoną w Opolu-Gosławicach, działka nr 1317/25 km. 22 stanowiące inne tereny zabudowane obszaru 0,3268 ha, własność- Gmina Opole- w dziale II- wpisano- w trwałym zarządzie na czas nieoznaczony Żłobek Nr 9 z siedzibą w Opolu.

VI.Majątek którym dysponują:
Organem założycielskim jest Rada Miasta Opola. Żłobek jako samorządowa jednostka nie posiada własnego majątku. Budynek w którym mieści się placówka jest własnością Gminy Opole.

VII. Przyjmowanie i załatwianie spraw.

Dyrektor przyjmuje dzieci na wniosek rodziców lub prawnych opiekunów. Wnioskiem jest Karta zgłoszenia dziecka do żłobka, pobierana w placówce.

Przyjęcie dziecka do żłobka poprzedza:

          • szczegółowy wywiad z rodzicem lub prawnym opiekunem dotyczący zdrowia, rozwoju,żywienia i środowiska dziecka,

          • zapoznanie rodzica lub prawnego opiekuna ze sposobem sprawowania opieki i wychowania nad dziećmi, z personelem opiekuńczo-wychowawczym, rytmem

            dnia dziecka w placówce, żywieniem, pielęgnacją oraz z regulaminem żłobka.

Dyrektor podejmuje decyzję o przyjęciu dziecka według kolejności zgłoszeń oraz zawiera umowę z rodzicem lub prawnym opiekunem, w której określona jest opłata za żłobek.

W sprawach rekrutacji dyrektor przyjmuje we wtorki iczwartki w godzinach od 13:00 do 15:00.

 

VIII. Stan jednostki organizacyjnej.


 

Jednostka aktywna – prowadząca działalność.

 

 

Nazwa dokumentu: Żłobek nr 9
Osoba, która wytworzyła informację: Adriana Płowiec
Osoba, która odpowiada za treść: Adiana Płowiec
Osoba, która wprowadzała dane: Joanna Kasprzyk
Data wytworzenia informacji: 2003-06-26 15:38:02
Data udostępnienia informacji: 2003-06-26 15:38:02
Data ostatniej aktualizacji: 2009-04-09 13:02:15

Wersja do wydruku...

corner   corner