logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE W OPOLU

ul. Armii Krajowej 36
45-071 Opole
tel. Centrala ( 077) 400 59 50, 454 21 59, 454 18 42
fax. ( 077 ) 400 59 52
e-mail mopr@mopr.opole.pl

Strona Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu dostępna jest pod adresem www.mopr.opole.pl.

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu zawiadamia, że od dnia 1 maja 2008r. udostępnia Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) pod adresem http://www.esp.sygnity.pl.  
Aby skorzystać z ESP należy posiadać dostęp do Internetu oraz certyfikat kwalifikowany wydany przez jedną z niżej wymienionych firm:
  • Krajową Izbę Rozliczeniową S.A.,
  • CERTUM - Powszechne Centrum Certyfikacji (jednostka organizacyjna Unizeto Technologies S.A.),
  • SIGILLUM - Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej.
Skrzynka Podawcza będzie prowadzona przez firmę Sygnity S.A.

1. STATUS PRAWNY LUB FORMA PRAWNA :

gminna samorządowa jednostka administracyjna ( forma prawna)

2. ORGANIZACJA (załącznik)

3. PRZEDMIOT DZIAŁANIA I KOMPETENCJE:

Przedmiotem działalności MOPR w Opolu jest realizacja polityki społecznej państwa mającą na celu umożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, których nie są one w stanie pokonać, wykorzystując własne środki, możliwości i uprawnienia.

Nadrzędnym celem działalności MOPR w Opolu jest zaspokajanie niezbędnych potrzeb życiowych osób i rodzin oraz umożliwianie im bytowania w warunkach odpowiadających godności  człowieka.

Według  art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, pomocy udziela się osobom i rodzinom, w szczególności z powodu:

  1. ubóstwa,
  2. sieroctwa,
  3. bezdomności,
  4. bezrobocia,
  5. niepełnosprawności,
  6. długotrwałej lub ciężkiej choroby,
  7. przemocy w rodzinie,
  8. potrzeby ochrony macierzyństwa lub wielodzietności,
  9. bezradności w sprawach opiekuńczo – wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych,
  10. braku umiejętności w przystosowaniu do życia młodzieży opuszczającej placówki opiekuńczo – wychowawcze,
  11. trudności w integracji osób, które otrzymały status uchodźcy,
  12. trudności w przystosowaniu do życia po zwolnieniu z zakładu karnego,
  13. alkoholizmu i narkomanii,
  14. zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej,
  15. klęski żywiołowej lub ekologicznej.

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie wykonuje jednocześnie zadania gminnego ośrodka pomocy społecznej oraz powiatowego centrum pomocy rodzinie.

Zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004  roku o pomocy społecznej oraz ustawami o zmianie ustaw określających kompetencje organów administracji publicznej , wykonuje zadania własne gminy i powiatu oraz zadania zlecone , dysponując w tym zakresie środkami z budżetu miasta oraz środkami przekazywanymi z budżetu państwa przez Wojewodę. 

4. ORGANY I OSOBY SPRAWUJACE FUNKCJE I ICH KOMPETENCJE :

· Dyrektor MOPR - mgr Zdzisław  Markiewicz - kieruje ośrodkiem , odpowiada za realizację zadań statutowych :

  1. określenie i wdrożenie struktury organizacyjnej
  2. dobór kadr i podział zadań
  3. realizację obowiązków kierowania zakładem pracy w stosunku do zatrudnionych pracowników
  4. realizację budżetu
  5. zawieranie umów na podstawie pełnomocnictwa Prezydenta
  6. wydawanie decyzji z upoważnienia  Prezydenta Miasta.

· Zastępca Dyrektora ds. Ośrodków Wsparcia - mgr Małgorzata Kozak  organizacja pracy i nadzór nad prawidłowym wykonywaniem zadań podległych ośrodków wsparcia:
Domów Dziennego Pobytu , Ośrodka Readaptacji Społecznej , Ośrodka Interwencji Kryzysowej,  Punktu Konsultacyjnego dla Osób Uzależnionych , Działu Opieki nad Rodziną , Klubu Aktywnie Poszukujących Pracy.

5. STRUKTURA WŁASNOŚCIOWA:

środki na realizację zadań własnych pomocy społecznej pochodzą z budżetu gminy 

6. MAJĄTEK , KTÓRYM DYSPONUJE :

Aktywa trwałe wg stanu na dzień 01.01.2004 roku ( wartość netto )

- 2.676.165 zł
w tym :
- wartości niematerialne i prawne 2.142 zł
- rzeczowe aktywa trwałe 2.674.023 zł

Osoba, która wprowadzała dane: Lukasz Gaertner
Data wytworzenia informacji: 2003-06-26 12:19:39
Data udostępnienia informacji: 2003-06-26 12:19:39
Data ostatniej aktualizacji: 2008-04-16 15:10:33

Wersja do wydruku...

corner   corner