Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 3
im. Jana III Sobieksiego
w Opolu
Szkoła będzie funkcjonować do 31 08.2004 r.
Uchwałą nr XXXI/291/96 z dnia 19 września 1996 r. Rada Miasta Opola nadała akt założycielski Publicznej Szkole Podstawowej Nr 3 w Opolu, ul. Lelewela 9, która prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej.
Zapewnia wszystkim uczniom możliwość korzystania z :
-
biblioteki, czytelni,
-
stołówki
-
gabinetów szkolnej służby zdrowia
-
gabinetu pedagoga
-
dużej i małej sali gimnastycznej
-
klas o poszerzonym programie sportowym
-
sali komputerowej
-
świetlicy
Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacyjny szkoły, opracowany przez dyrektora najpóźniej do 30 kwietnia każdego roku.
Publiczna Szkota Podstawowa Nr 3 jest szkołą wygasającą. W roku szkolnym 2002/2003 liczy 6 oddziałów do których uczęszcza 133 uczniów. Szkota prowadzi bibliotekę wraz z czytelnią, która jest pracownią szkolną służącą realizacji potrzeb nauczania i rozwoju zainteresowań uczniów oraz doskonalenia warsztatu nauczania.
Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 3 zatrudnia 22 nauczycieli, l osobę administracji. Szkota realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa oświatowego, a w szczególności zapewnia uczniom:
-
poznanie wymaganych pojęć i zdobywanie rzetelnej wiedzy na poziomie umożliwiającym co najmniej kontynuację nauki na następnym etapie kształcenia,
-
traktowanie wiadomości przedmiotowych, stanowiących wartość poznawczą samą w sobie, w sposób integralny, prowadzący do lepszego rozumienia świata, ludzi i siebie,
-
znalezienie w szkole środowiska wychowawczego sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi,
-
rozwijanie sprawności umysłowych oraz swoich zainteresowań,
-
poczucie tożsamości narodowej, etnicznej i językowej,
-
kształtowanie kulturowych i zdrowotnych wzorców zachowań, rozwijanie sprawności fizycznej, wdrażanie do zasad higieny i bezpieczeństwa
-
- organizację działalności innowacyjnej,
-
- organizację zajęć pozalekcyjnych z uwzględnieniem potrzeb rozwojowych uczniów
-
- organizowanie konkursów przedmiotowych, artystycznych i imprez sportowych.
Organami szkoły są:
A/ Dyrektor szkoły - mgr Krystyna Dworecka
Dyrektor szkoły w ramach jednoosobowego kierownictwa i jednoosobowej odpowiedzialności sprawuje nadzór, kieruje i ponosi odpowiedzialność za całokształt pracy dydaktyczno-wychowawczej, opiekuńczej i administracyjno-gospodarczej oraz jest pracodawcą dla zatrudnionych pracowników.
Do kompetencji dyrektora szkoły należy:
- kierowanie bieżącą działalnością dydaktyczno -wychowawczą szkoły oraz reprezentowanie jej na zewnątrz,
- sprawowanie nadzoru pedagogicznego
- sprawowanie opiekł nad uczniami oraz stwarzanie warunków harmonijnego rozwoju psychofizycznego przez aktywne działanie prozdrowotne
- realizowanie uchwał Rady Rodziców oraz Rady Pedagogicznej podjętych w ramach jej kompetencji
- dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym szkoły zaopiniowanym przez Radę Rodziców i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie,
-
organizowanie administracji finansowej i gospodarczej obsługi szkoły
B/ Rada Pedagogiczna - przewodniczący mgr Krystyna Dworecka
Do kompetencji Rady Pedagogicznej należy:
- zatwierdzenie planów pracy szkoły po zaopiniowaniu przez Radę Rodziców
- zatwierdzenie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,
- podejmowanie uchwał w sprawach innowacji i eksperymentów pedagogicznych po zaopiniowaniu przez Radę Rodziców
- ustalenie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz przyznanie środków finansowych na ich realizacje,
- występowanie z umotywowanym wnioskiem do organu prowadzącego o odwołanie z funkcji dyrektora
- delegowanie jednego przedstawiciela do komisji konkursowej na stanowisko dyrektora,
- przygotowanie projektu statutu szkoły lub jego zmiany
C/ Rada Rodziców -przewodniczący Barbara Kownacka
Do kompetencji Rady Rodziców należy:
- występowanie do Rady Szkoły, Rady Pedagogicznej i dyrektora szkoły z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw oświaty,
- udzielanie pomocy Samorządowi Uczniowskiemu,
- działanie na rzecz stałej poprawy bazy,
- pozyskanie środków finansowych w celu wsparcia działalności szkoły,
- współdecydowanie o formach pomocy dzieciom oraz ich wypoczynku,
- współuczestniczenie w opracowaniu programu wychowawczego szkoły i opiniowanie go
- delegowanie jednego przedstawiciela do składu komisji konkursowej na dyrektora
szkoły
Samorząd Uczniowski