ZESPÓŁ PLACÓWEK OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZYCH W OPOLU
1. Informacje o jednostce :
- Nazwa szkoły: Zespół Placówek – Opiekuńczo Wychowawczych w Opolu
- Adres: ul. Dambonia 3 45-861 Opole
- Nr telefonu: 77 4744160
- Fax: 77 4745445
- Adres strony www: www.poopole.republika.pl
- Dyrektor: mgr Agnieszka Kasper
- Wicedyrektor: mgr Joanna Misiec
- Główny księgowy: mgr inż. Jadwiga Galicka
- Inne stanowiska kierownicze
- Odpowiedzialny za treść: mgr Agnieszka Kasper
2. Struktura: załącznik
3. Majątek:
Zestawienie składników majątkowych
Zespołu Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Opolu
LP
|
Grupa
|
Nazwa
|
Wartość początkowa stan na 31.12.2010 r.
|
1
|
0
|
Grunty
|
68 600,63
|
2
|
01
|
Budynki i lokale
|
887 703,80
|
3
|
02
|
Budowle
|
91 548,60
|
4
|
03
|
|
|
5
|
04
|
Maszyny , urządzenia i aparaty
ogólnego zastosowania
Zespoły komputerowe
|
5 563,20
44 474,02
|
6
|
05
|
|
|
7
|
06
|
Urządzenia techniczne
|
17 383,70
|
8
|
07
|
Środki transportu
|
39 080,00
|
9
|
08
|
Wyposażenie
|
29 246,34
|
|
|
Ogółem
|
1 183 600,29
|
|
|
|
|
Pozostałe środki trwałe: 420.695,00
Zbiory biblioteczne: 13.918,56
Wartości niematerialne i prawne: 3.701,01
4. Budżet:
Budżet Zespołu Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Opolu
Dochody 2010 r.
Dział 852- 2.840.800,00
Dział 801- 909.630,00
5. Statut: załącznik
6. Wykaz regulaminów:
Regulaminy:
1. Regulamin Zespołu Placówek Opiekuńczo -Wychowawczych w Opolu
2. Regulamin Pracy .
3. Regulamin Wynagradzania.
4. Regulamin Kontroli Wewnętrznej.
5. Regulamin Rady Pedagogicznej Publicznej Szkoły Podstawowej i Publicznego Gimnazjum .
6. Regulamin dofinansowania doskonalenia zawodowego kadry pedagogicznej .
7. Regulamin dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli .
8. Regulamin Świadczeń Socjalnych.
7. Wybrane regulaminy:
Regulamin Zespołu Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych – załącznik
8. Rejestry, ewidencje, archiwa:
Obowiązujące w jednostce rejestry i ewidencje zamieszczone są w wykazie dokumentów obowiązujących w jednostce, który stanowi załącznik nr 7 do Instrukcji kancelaryjnej.
W archiwum zakładowym przechowywana jest dokumentacja .
Dokumenty przechowywane są w jednostce zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury
z dnia 16 września 2002 r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych.
Dokumenty wyszczególnione są w wykazie dokumentów archiwalnych.
9. Zamówienia publiczne: brak
10. Kontrole :
Informacja o kontrolach zewnętrznych i wewnętrznych przeprowadzonych
w jednostce w roku 2010
Lp
|
Kontrolujący
|
Data kontroli
|
Wydane zalecenia
|
Wykonanie zaleceń
|
1.
|
Powiatowy Urząd Pracy -
|
08.04.2010
|
Zaleceń nie wydano
|
-
|
2.
|
Zakład Ubezpieczeń Społecznych
|
06.05.2010
|
Zaleceń nie wydano
|
-
|
3.
|
Wojewódzka Stacja Sanit. - Epidemiologiczna
|
12.05.2010
|
Zaleceń nie wydano
|
-
|
4.
|
Urząd Miasta Opola
Wydz. Kontroli i Audytu
|
10.09.2010
|
do dnia 14.12.10 zaleceń nie wydano
|
-
|
5.
|
Opolski Urząd Wojewódzki
|
17.11.2010 – 22.11.2010
|
Do dnia 14.12.10
protokołu nie otrzymano, zaleceń nie wydano
|
-
|
6
|
Kuratorium Oświaty
dokumentacja
|
22.01.2010
|
Bez protokołu,
Zaleceń nie wydano
|
-
|
7.
|
Kuratorium Oświaty
|
28.04.2010
|
Bez protokołu, zaleceń nie wydano
|
-
|
8.
|
Kuratorium Oświaty
|
17.- 21.06.10
|
Zaleceń nie wydano
|
-
|
9.
|
Kuratorium Oświaty
|
20.10.2010
|
Zaleceń nie wydano
|
-
|
W roku 2010 ( do dnia 14.12.2010 ) w Pogotowiu Opiekuńczym przeprowadzono 47 kontroli wewnętrznych .
Kontrole dotyczyły m.in. sprawdzenia prawidłowości funkcjonowania placówki, świadczonych usług, przestrzegania obowiązujących procedur, realizacji planów pracy.
Kontrole przeprowadzane były przez Dyrektora Pogotowia Opiekuńczego, Wicedyrektora, Głównego księgowego, Kierownika ds. administracyjno-gospodarczych, Kierownika Zespołu Specjalistów, Kierownika Działu Opiekuńczo - Wychowawczego i pielęgniarki .
11. Przyjmowanie i załatwianie spraw:
Przyjmowanie i załatwianie spraw:
- dyrektor w sprawie skarg i wniosków: czwartek w godz. 10.00 - 12.00
- miejsce przyjmowania interesantów: sekretariat szkoły
- jakich dniach i godzinach: od poniedziałku do piątku 8.00 -15.00
- w jaki sposób odbywa się przyjmowanie i załatwianie spraw
Sekretariat przyjmuje korespondencję, umieszcza pieczątkę wpływu i rejestruje w księdze korespondencji.
Sekretarz szkoły przekazuje dyrektorowi do wglądu całą otrzymaną korespondencję.
Dyrektor obok pieczątki wpływu umieszcza dyspozycję co do osoby, terminu i sposobu załatwienia sprawy.
Sprawy mogą być załatwione w formie ustnej lub pisemnej.
– jaki system kancelaryjny obowiązuje w jednostce
- W Publicznej Szkole Podstawowej w Pogotowiu Opiekuńczym w Opolu obowiązuje system kancelaryjny. Wszystkie pisma wpływające rejestrowane są z lewej strony, a pisma wysyłane z prawej dziennika korespondencyjnego.
- W systemie kancelaryjnym dokonuje się tylko jeden raz rejestracji spraw
w spisach dołączonych do teczek aktowych na podstawie pierwszego otrzymanego pisma lub sporządzonego w komórce organizacyjnej. Każde kolejne pismo w sprawie raz zarejestrowane otrzymuje ten sam znak sprawy.
- Jednolity wykaz akt jest to rzeczowy podział akt powstający w toku działalności, zawierający archiwalną klasyfikację akt.
- Jednolity wykaz akt jest oparty na systemie kwalifikacji dziesiętnej.
Z każdym symbolem klasyfikacyjnym związany jest zwięzły opis klasyfikacyjny /hasło/. Symbole klasyfikacyjne podzielone na IV rzędy ważności uzależnione, podporządkowane są hierarchicznie według zasady, symbol klasyfikacyjny /hasło/. Klasy końcowe odpowiadają rzeczowym teczkom aktowym.
- Budowa wykazu akt jest niezależna od struktury organizacyjnej, wskutek tego akta jednorodne tematycznie pochodzące z różnych komórek organizacyjnych, będą posiadały to samo hasło kwalifikacyjne i symbol liczbowy hasła.
- Akta wytworzone i gromadzone w komórkach organizacyjnych ze względu na wartość archiwalną dzielą się na dwie kategorie :
1. materiały archiwalne,
2. dokumentacje nie archiwalną.
– w jaki sposób są załatwiane sprawy pisemne np. w formie odręcznej (skrócona), korespondencyjnej,
1. Zgodnie z K.p.a sprawy można załatwiać ustnie lub pisemnie. W przypadku załatwienia sprawy ustnie, treść i istotne motywy takiego załatwienia sprawy, powinny być odnotowane w aktach i potwierdzone podpisem załatwiającego sprawę.
2. Przy pisemnym załatwieniu sprawy stosuje się następujące formy:
a) odręczną
b) korespondencyjną
c) inną ( np. przy użyciu pieczęci z odpowiednim tekstem, na formularzu itd.)
Przy pisemnym załatwianiu sprawy przestrzegane są następujące zasady:
- każdą sprawę załatwia się odrębnym pismem,
- w odpowiedziach podaje się datę i znak sprawy, której odpowiedź dotyczy,
- adresy należy pisać w pierwszym przypadku,
- tytuł służbowy oraz imię i nazwisko podpisującego się umieszczamy z prawej strony pod treścią pisma.
W zależności od potrzeb pismo może zawierać dodatkowe elementy:
- pod treścią z lewej strony – liczbę przesyłanych załączników,
- gdy treść pisma ma być podana do wiadomości innym zainteresowanym umieszcza się z lewej strony pod treścią zwrot: „do wiadomości” lub „otrzymują” i wymienia adresatów,.
- przy sporządzaniu kopii pisma lub dokumentu należy umieścić pod tekstem z lewej strony klauzulę – „Stwierdzam zgodność z oryginałem” , a także datę, podpis i stanowisko służbowe osoby stwierdzającej zgodność treści.
– w jakiej kolejności załatwiane są sprawy:
1. Pracownicy załatwiają sprawy według kolejności ich wpływu i stopnia pilności. Każdą sprawę załatwia się oddzielnym pismem bez łączenia jej z inną sprawą nie mającą z nią bezpośredniego związku.
2. Pismo załatwiające sprawę powinno być pod względem formy zewnętrznej dostosowane do blankietów korespondencyjnych formatu A-4 lub A-5 w układzie pionowym lub poziomym i zawierać:
a) nagłówek – druk lub podłużną pieczeń nagłówkową
b) znak sprawy
c) powołanie się na znak i datę pisma , którego odpowiedź dotyczy
d) datę podpisania pisma przez osobę upoważnioną
e) określenie odbiorcy
f) treść pisma
g) podpis ( imię nazwisko oraz stanowisko służbowe)
3. Kopia pisma załatwiającego powinna zawierać:
a) parafkę osoby i datę sporządzenia pisma
b) termin wznowienia sprawy lub oznaczenie dołączenia jej do akt
4. W razie potrzeby pismo i jego kopia powinny zawierać następujące określenia:
a) pod adresem z prawej strony – wskazówki dotyczące sposobu wysyłania
czystopisu: „polecony”, „ekspres”, za zwrotnym dowodem doręczenia , „pilne”,
„ poufne” itp.
b) pod treścią załatwienia z lewej strony arkusza – liczbę przesyłanych załączników
(zał.) lub wymienia się je z podaniem liczb porządkowych ;albo na załączniku wpisuje się w prawym górnym rogu kolejny numer załącznika ( zał. nr ... do pisma znak.....)
c) adresy tych instytucji lub osób umieszczone pod treścią pisma z lewej strony pod klauzulą: ? otrzymują do wiadomości?- jeżeli treść pisma ma być poza adresatem podania do wiadomości innym instytucjom lub osobom, przez przesłanie kopii pisma
d) pod treścią pisma z lewej strony – termin wyznaczony do załatwienia sprawy ( termin do dnia ....), określenia tego używa się wyłącznie do jednostek podległych: dla uniknięcia zbędnych ponagleń należy wyznaczyć termin, w którym możliwe jest załatwienie sprawy ; po upływie terminu wyznaczonego do załatwienia sprawy pracownik decyduje o wysłaniu ponaglenia lub przesunięciu terminu i fakt ten odnotowuje w aktach sprawy
e) ewentualne wskazówki dla sekretariatu
5. Przy załatwieniu sprawy należy wykorzystać formularz i druki przewidziane przepisami szczególnymi.
6. Jeżeli załatwienie sprawy w określonym terminie nie jest możliwe:
a) należy postąpić ze sprawą zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi terminów załatwienia , ze szczególnym uwzględnieniem przepisów K.p.a
b) gdy w konkretnej sprawie nie stosuje się przepisów wymienionych w pkt. 1, a sprawa dotyczy organu nadrzędnego , należy zwrócić się do tego organu z wnioskiem o przesunięcie terminu, podając przyczyny uniemożliwiające załatwienie sprawy w wyznaczonym terminie lub zaproponować nowy termin jej załatwienia.