ZARZADZENIE NR OR.I -0152- 18 /11
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 04 stycznia 2011 r.
w sprawie tworzenia oraz szczegółowych zasad działania komisji bezpieczeństwa i porządku.
Na podstawie art. 38 a Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym / Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592 z póź. zm/ zarządzam co następuje:
§ 1
Powołuję komisję bezpieczeństwa i porządku w następującym składzie:
- przewodniczący – Prezydent Miasta Opola Ryszard Zembaczyński
- członkowie - radny Marcin Ociepa
radny Adrian Wesołowski
prokurator Anna Moraczewska
podinspektor Dariusz Bernacki
podinspektor Dariusz Szelwicki
naczelnik Wydziału Infrastruktury Technicznej i Gospodarki
Komunalnej Agnieszka Maślak
naczelnik Wydziału Polityki Społecznej Barbara Strecker
z-ca naczelnika Wydziału Oświaty Krystyna Dworecka
§ 2
W miarę potrzeby skład komisji może być rozszerzony poprzez udział w pracach komisji innych przedstawicieli miejskich służb, inspekcji i straży , a w szczególności:
- Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej
- Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej
- Powiatowego Inspektora Weterynarii
- Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg
§ 3
Do zadań komisji należy:
1. Ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie miasta Opola.
2. Opiniowanie pracy Policji i innych służb, inspekcji , straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie miasta zadań z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
3. Przygotowanie projektu „Miejskiego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku i bezpieczeństwa obywateli”.
4. Opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych miejskich służb, inspekcji, straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na trenie miasta zadań z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
5. Opiniowanie projektu budżetu miasta w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie miasta Opola.
6. Opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych z:
- porządkiem publicznym i bezpieczeństwem obywateli na terenie miasta Opola
- pracą Policji i innych miejskich służb, inspekcji, straży , a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie miasta zadań z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli
- programami współdziałania Policji i innych miejskich służb, inspekcji, straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie miasta zadań z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli
7. Opiniowanie zleconych przez Prezydenta Miasta innych niż wymienione w pkt 4-6 zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
§ 4
Tryb pracy komisji określa regulamin komisji bezpieczeństwa i porządku w mieście Opolu zatwierdzony przez Prezydenta Miasta Opola.
§ 5
Traci moc Zarządzenie Nr OR-I-0152-52/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 2 grudnia 2004 r. w sprawie powołania oraz szczegółowych zasad działania komisji bezpieczeństwa i porządku.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
PREZYDENT MIASTA
Ryszard Zembaczyński