PREZYDENT MIASTA OPOLA
ogłasza I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż lokalu mieszkalnego (wymagającego przeprowadzenia remontu) położonego w Opolu przy ul. Jana Kropidły 8A/3 (Wyspa Pasieka) zlokalizowanego naI piętrze, składającego się z 4 pokoi, kuchni, przedpokoju, łazienki i 2 spiżarek o łącznej pow. 144,18m2 wraz ze sprzedażą ułamkowej części gruntu obejmującego dz. nr 6 o pow. 0,1463ha z km. 51, obręb Opole, KW OP1O/00092033/6 niezbędnego do racjonalnego korzystania z lokalu.
Lokal wyposażony jest w instalacje ( do remontu): wod.-kanal., elektr., gaz.
Do lokalu przynależy piwnica o pow. 15,22m2.
Nieruchomość wpisana jest do rejestru zabytków pod nr 2353/95.
W dziale III KW OP1O/00092033/6 wpisano roszczenie o treści: prawa wynikające z umowy przedwstępnej sprzedaży z dnia 16.11.2011r. i roszczenie o zawarcie przyrzeczonej umowy sprzedaży zgodnie z § 4 wyżej wymienionej umowy a dotyczące zobowiązana co do sprzedaży przez Wspólnotę Mieszkaniową lokali mieszkalnych wraz z przynależnymi udziałami, które powstaną w wyniku adaptacji części strychowej w przedmiotowym budynku.
Teren, na którym zlokalizowana jest ww. nieruchomość objęty jest miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „ Śródmieście I- Wyspa Pasieka” (Uchwała Nr XIXI/173/07 RMO z dnia 25.10.2007r).
Cena wywoławcza nieruchomości wynosi: 450.000,00 zł; w tym cena lokalu: 390.825,00 zł., cena gruntu w udziale procentowym (14,91%): 59.175,00 zł.
UWAGA: Cena osiągnięta w przetargu za nabycie na własność ww. lokalu mieszkalnego z uwagi na zabytkowy charakter budynku, w którym jest usytuowany zostanie obniżona o 50%.
Ww. lokal zostanie udostępniony do oglądania, po uprzednim uzgodnieniu terminu z: Wydziałem Zarządzania Zasobem Komunalnym UM Opola, ul. Ozimska 19, VIIIp., pok. 830, tel.77/4461161-166 ( inf. w sprawach technicznych) lub pok. 833 i 832, tel. 77/4461177-79 ( inf. w sprawie klucza).
Przetarg odbędzie się w dniu 4 grudnia 2012 r. o godz. 9.00 w Urzędzie Miasta Opola – sala konferencyjna, III p. 2 klatka schodowa, Pl. Wolności 7/8.
Przystępujący do przetargu zobowiązani są do:
1. Złożenia do dnia 29 listopada 2012 r. – Urząd Miasta Opola, Wydział Inwestycji Miejskich, pok. 115 pisemnego oświadczenia o zapoznaniu się z warunkami i przepisami prawnymi dotyczącymi przetargu ( formularz oświadczenia, przepisy prawne w tut. Wydziale ).
2. Dokonania w ww. terminie wniesienia wadium w kwocie 40.000,00 zł. na konto bankowe Urzędu Miasta Opola Bank Millenium S.A. Nr 47116022020000000215153330 i przedłożenie potwierdzenia jego wpłaty w ww. terminie i miejscu.
Za zachowanie terminu wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków pieniężnych na ww. rachunek bankowy.
Wpłacone wadium ulega przepadkowi wyłącznie w razie uchylenia się uczestnika, który przetarg wygra, od zawarcia umowy notarialnej. Wadium wpłacone przez pozostałych uczestników przetargu podlega zwrotowi.
INFORMACJE DODATKOWE: Urząd Miasta Opola ( Pl. Wolności 7/8 ), Wydział Inwestycji Miejskich, pok. 115, tel. 77/45-11– 841 lub kom. 785001861 w dniach pracy Urzędu w godz. 7.30-15.30.
PREZYDENT MIASTA OPOLA zastrzega sobie prawo odwołania przetargu z uzasadnionej przyczyny.