PREZYDENT MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE KIEROWNICZE STANOWISKO URZĘDNICZE
W URZĘDZIE MIASTA OPOLA, RYNEK 1A, 45-015 OPOLE
(nazwa i adres jednostki)
KIEROWNIK REFERATU KSIĘGOWOŚCI WYDATKÓW BUDŻETOWYCH
(określenie stanowiska)
-
Wymagania niezbędne
|
Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) obywatelstwo polskie/kraju Unii Europejskiej i/lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP *
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe
(preferowane ekonomiczne)
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
f) co najmniej trzyletni staż pracy (przebieg dotychczasowego zatrudnienia)
lub
co najmniej 3 lata wykonywania działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku
|
Kserokopie świadectw pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c), i/lub kserokopie innych właściwych dokumentów za okresy, które z mocy odrębnych przepisów podlegają wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze
Zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej lub wypis z KRS – aktualne na dzień zgłoszenia
|
g) kwalifikacje zawodowe
|
Niewymagane
|
-
Wymagania dodatkowe
|
Dokumenty albo oświadczenia potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
b) znajomość ogólnego rozporządzenia o ochronie danych
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
c) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
d) znajomość Statutu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
e) znajomość ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
f) umiejętność obsługi komputera oraz znajomość aplikacji biurowych (Word, Excel)
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
g) Dokładność, rzetelność, umiejętność organizowania pracy zespołu, zdolności organizacyjne, systematyczność, operatywność, dyspozycyjność, odpowiedzialność, umiejętność rozwiązywania problemów
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1. Przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami, a w szczególności ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o samorządzie gminnym, itp.
2. Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
3. Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
4. Kierowanie Referatem Księgowości Wydatków Budżetowych, a w szczególności organizowanie pracy, podziału zadań, nadzoru nad realizacją zadań oraz zapewnieniem terminowego i poprawnego ich wykonania z zakresu zadań Referatu w szczególności w zakresie:
a. prowadzenia ewidencji księgowej zobowiązań, kosztów i wydatków budżetowych jednostki – Urzędu Miasta Opola, na kontach syntetycznych i analitycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie oraz zasadami prowadzenia rachunkowości w Urzędzie Miasta Opola,
b. prowadzenia ewidencji księgowej zaangażowania wydatków budżetowych poprzez ewidencję harmonogramów do zawartych umów finansowych dotyczących Urzędu Miasta Opola,
c. prowadzenia oraz przekazywania miesięcznych rejestrów zakupu do komórki rozliczającej VAT w celu rozliczenia podatku od towarów i usług (VAT) - w zakresie zakupów ewidencjonowanych w referacie,
d. prowadzenia ewidencji księgowej funduszy specjalnych, celowych oraz wyodrębnionych rachunków bankowych, w tym:
i. PFRON (rachunek środków otrzymanych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych),
ii. Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych,
iii. innych wyodrębnionych rachunków bankowych, przypisanych referatowi, w szczególności utworzonych w celu obsługi projektów dofinansowanych funduszami zewnętrznymi.
e. sporządzania wymaganych prawem sprawozdań, w szczególności sprawozdań budżetowych i sprawozdań statystycznych zgodnie z obowiązującym prawem w tym zakresie,
f. naliczania odpisu rocznego na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych i korekt tego odpisu, zgodnie z obowiązującym prawem,
g. naliczania i odprowadzania obowiązkowych, ustawowych wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, sporządzania i przekazywania do PFRON deklaracji w tym zakresie,
h. prowadzenia ewidencji księgowej:
i. pozostałych i podstawowych środków trwałych,
ii. wartości niematerialnych i prawnych,
iii. materiałów,
iv. akcji i udziałów w spółkach.
i. prowadzenie ewidencji pozabilansowych majątku, w szczególności obcych środków trwałych w dyspozycji Urzędu Miasta Opola,
j. naliczania i ewidencjonowania amortyzacji i umorzenia składników majątkowych, które jej podlegają,
k. przejmowanie środków trwałych z inwestycji (środków trwałych w budowie) na podstawie otrzymanych dokumentów rozliczających – dokonywanie analiz zapisów kont inwestycyjnych i współpraca z wydziałami w zakresie rozliczania zakończonych inwestycji rzeczowych i zakupionych środków trwałych,
l. ewidencji zmiany użytkowania środków oraz środków trwałych w budowie,
m. powadzenia ewidencji księgowej sum depozytowych, w tym wadiów, zabezpieczeń należytego wykonania umów, kaucji i innych zdeponowanych na wydzielonych w tym celu rachunkach bankowych,
n. prowadzenie ewidencji kaucji mieszkaniowych i im pokrewnych sum złożonych do depozytu, oraz spraw związanych ze zwrotem kaucji mieszkaniowych byłym najemcom mieszkalnych lokali komunalnych,
o. sporządzania i przekazywanie informacji, danych, analiz i sprawozdań wewnętrznych, według potrzeb kierownictwa, kontroli wewnętrznych i zewnętrznych oraz komórek organizacyjnych Urzędu,
p. inwentaryzacji aktywów i pasywów ujętych w prowadzonej w referacie ewidencji księgowej w zakresie określonym instrukcją wewnętrzną w sprawie inwentaryzacji,
q. dekretowania dokumentów księgowych w zakresie realizowanych zadań, w tym dowodów rozrachunkowych (faktur, rachunków, poleceń przelewów), dowodów kasowych, dowodów bankowych, dowodów magazynowych, dowodów ruchu środków trwałych, dowodów wewnętrznych PK, rozliczeń delegacji i zaliczek, dowodów płacowych (list płac i pokrewnych), rozliczeń udzielonych dotacji, i innych,
r. dokumentowanie operacji gospodarczych właściwymi dowodami księgowymi przyjętymi w instrukcji obiegu, kontroli i archiwizowania dokumentów księgowych,
s. gromadzenie, przetwarzanie, przechowywanie, archiwizowanie i udostępnianie dowodów księgowych zgodnie z zasadami prowadzenia rachunkowości w Urzędzie Miasta Opola, oraz instrukcją obiegu, kontroli i archiwizacji dokumentów księgowych.
5. Bieżąca kontrola poprawności zadekretowanych dokumentów księgowych i zaewidencjonowanych operacji gospodarczych.
6. Analiza wydatków budżetowych w układzie klasyfikacji budżetowej.
7. Monitorowanie zagrożeń i informowanie o możliwości naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
8. Ścisła współpraca ze służbami finansowymi oraz pozostałymi wydziałami Urzędu Miasta.
9. Przeprowadzanie szkoleń i udzielanie instruktażu pracownikom referatu.
10. Sporządzanie cząstkowych sprawozdań finansowych (bilansu, rachunku zysków i strat, i innych) jednostek księgowych prowadzonych w referacie.
11. Dbałość o mienie znajdujące się na wyposażeniu, ład i estetykę miejsca pracy.
12. Podpisywanie lub parafowanie pism wynikających z wykonywania zadań referatu zgodnie z obowiązującą instrukcją kancelaryjną i innymi obowiązującymi przepisami regulującymi obieg dokumentów w Urzędzie.
13. Wykonywanie zadań wynikających z realizacji projektów współfinansowanych z funduszy pomocowych w zakresie obsługi finansowo-księgowej.
14. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez przełożonego.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola, Rynek 1A, Ratusz ‑ IV piętro, w pełnym wymiarze czasu pracy, w godz. 7.30 – 15.30 od poniedziałku do środy,
w godz. 7.30-17.00 w czwartki, w godz. 7.30 – 14.00 w piątki, z przewagą wysiłku umysłowego, lekka, siedząca z obsługą komputera i innych urządzeń biurowych.
- Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
- list motywacyjny;
- dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 1 ogłoszenia;
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych (w przypadku podania danych osobowych wykraczających poza zakres wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze).
List motywacyjny, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenia należy opatrzyć własnoręcznym podpisem.
Wzór kwestionariusza osobowego oraz oświadczeń - dostępne są na stronie internetowej (www.archiwum.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
- Termin i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
Dokumenty aplikacyjne można składać w zamkniętej kopercie w Kancelarii Ogólnej (Biurze Podawczym) Urzędu Miasta Opola, ul. Rynek 1A, 45-015 Opole lub przesłać pocztą na wskazany adres z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Kierownik Referatu Księgowości Wydatków Budżetowych” w terminie do dnia 31 stycznia 2022 r. (nie mniej niż 10 dni od dnia opublikowania w Biuletynie Informacji Publicznej).
Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Urzędu Miasta Opola po terminie, nie będą rozpatrywane (decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu).
Osoby spełniające wymagania formalne zostaną powiadomione indywidualnie co do dalszych czynności związanych z procesem naboru.
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, w tym stosowna klauzula informacyjna, są umieszczone na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.archiwum.bip.um.opole.pl), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.archiwum.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.