logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


ZARZĄDZENIE Nr OR. I–0152-270/08
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 05 sierpnia 2008 r.
 
 
w sprawie zmiany Zarządzenia Nr OR.I–0152–62/2005 Prezydenta Miasta Opola z dnia 26 sierpnia 2005 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji obiegu, kontroli i archiwowania dokumentów księgowych w Urzędzie Miasta Opola
 
 
         Na podstawie art. 10 ust. 1 pkt. 3 lit. a i ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (tekst jednolity z 2002r. Dz. U. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.) – zarządzam, co następuje:
 
§ 1
 
W załączniku do zarządzenia Nr OR.I–0152–62/2005 Prezydenta Miasta Opola z dnia 26 sierpnia 2005 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji obiegu, kontroli i archiwowania dokumentów księgowych w Urzędzie Miasta Opola dokonuje się następujących zmian:
  1. § 17 pkt 1  otrzymuje brzmienie:
„Gospodarkę materiałową i zasady rozliczania magazynu opisuje obowiązujące zarządzenie Prezydenta Miasta Opola w sprawie wprowadzenia zasad rachunkowości w Urzędzie Miasta Opola.”
  1. § 21 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„Dokumenty inwentaryzacyjne zostały omówione w obowiązującej instrukcji wewnętrznej w sprawie inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Miasta Opola”
  1. § 21 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„Arkusze spisu z natury winny być ponumerowane i ujęte w ewidencji druków ścisłego zarachowania, które wydaje za pokwitowaniem odbioru pracownik Referatu Inwentaryzacji poszczególnym zespołom spisowym w dwóch egzemplarzach. Po zakończeniu spisu z natury arkusze są zwracane pracownikowi Referatu inwentaryzacji celem naniesienia danych księgowych i wyodrębnienia różnic inwentaryzacyjnych. Kopia arkusza spisu z natury przeznaczona jest dla osób odpowiedzialnych materialnie.”
  1. § 21 pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„Zasady przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji reguluje obowiązująca Instrukcja w sprawie inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Miasta Opola.”
  1. § 23 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„Dla usprawnienia pracy można stosować pieczątkę z odpowiednimi rubrykami i treścią, lub wydruk z programu komputerowego, w którym prowadzona jest ewidencja księgowa. W przypadku zastosowania wydruku należy na oryginale dokumentu księgowego nanieść numer dowodu księgowego pod którym zostanie on zaewidencjonowany w programie, a wydruk podpisać, opieczętować i dołączyć do dokumentu księgowego.”
  1. § 24 pkt 21 podpunkt 5 otrzymuje brzmienie:
„Po otrzymaniu dokumentów księgowych pracownicy Referatu Księgowości Wydatków Budżetowej dokonują dekretacji dowodów i zaewidencjonowania ich w księgach rachunkowych jednostki. Pracownicy księgowości odpowiedzialni za ewidencjonowanie faktur w odpowiednich urządzeniach księgowych zobowiązani są do ich ujęcia w zbiorach w porządku chronologicznym, tak aby spełniały wymogi określone w art. 24 ustawy o rachunkowości (tekst jednolity z 2002r. Dz. U. Nr 76, poz. 694 z późn. zm).”
 
§ 2
 
W załączniku do zarządzenia Nr OR.I–0152–62/2005 Prezydenta Miasta Opola z dnia 26 sierpnia 2005 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji obiegu, kontroli i archiwowania dokumentów księgowych w Urzędzie Miasta Opola uchyla się § 25.
 
§ 3
 
Wykonanie zarządzenia powierzam Wydziałowi Finansowo – Księgowemu.
 
§ 4
 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Z up. Prezydenta Miasta
Arkadiusz Karbowiak
Z-ca Prezydenta Miasta

Ilość odwiedzin: 1468
Nazwa dokumentu: z dnia 05 sierpnia 2008 r.
Skrócony opis: w sprawie zmiany Zarządzenia Nr OR.I–0152–62/2005 Prezydenta Miasta Opola z dnia 26 sierpnia 2005 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji obiegu, kontroli i archiwowania dokumentów księgowych w Ur
Podmiot udostępniający: Wydział Finansowo - Księgowy
Osoba, która wprowadzała dane: Renata Odelska
Data wytworzenia informacji: 2008-06-19 11:11:01
Data udostępnienia informacji: 2008-06-19 11:11:01
Data ostatniej aktualizacji: 2008-08-06 10:36:52

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner