ZARZĄDZENIE Nr OR. I–0152-270/08
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 05 sierpnia 2008 r.
w sprawie zmiany Zarządzenia Nr OR.I–0152–62/2005 Prezydenta Miasta Opola z dnia 26 sierpnia 2005 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji obiegu, kontroli i archiwowania dokumentów księgowych w Urzędzie Miasta Opola
Na podstawie art. 10 ust. 1 pkt. 3 lit. a i ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (tekst jednolity z 2002r. Dz. U. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.) – zarządzam, co następuje:
§ 1
W załączniku do zarządzenia Nr OR.I–0152–62/2005 Prezydenta Miasta Opola z dnia 26 sierpnia 2005 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji obiegu, kontroli i archiwowania dokumentów księgowych w Urzędzie Miasta Opola dokonuje się następujących zmian:
- § 17 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„Gospodarkę materiałową i zasady rozliczania magazynu opisuje obowiązujące zarządzenie Prezydenta Miasta Opola w sprawie wprowadzenia zasad rachunkowości w Urzędzie Miasta Opola.”
- § 21 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„Dokumenty inwentaryzacyjne zostały omówione w obowiązującej instrukcji wewnętrznej w sprawie inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Miasta Opola”
- § 21 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„Arkusze spisu z natury winny być ponumerowane i ujęte w ewidencji druków ścisłego zarachowania, które wydaje za pokwitowaniem odbioru pracownik Referatu Inwentaryzacji poszczególnym zespołom spisowym w dwóch egzemplarzach. Po zakończeniu spisu z natury arkusze są zwracane pracownikowi Referatu inwentaryzacji celem naniesienia danych księgowych i wyodrębnienia różnic inwentaryzacyjnych. Kopia arkusza spisu z natury przeznaczona jest dla osób odpowiedzialnych materialnie.”
- § 21 pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„Zasady przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji reguluje obowiązująca Instrukcja w sprawie inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Miasta Opola.”
- § 23 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„Dla usprawnienia pracy można stosować pieczątkę z odpowiednimi rubrykami i treścią, lub wydruk z programu komputerowego, w którym prowadzona jest ewidencja księgowa. W przypadku zastosowania wydruku należy na oryginale dokumentu księgowego nanieść numer dowodu księgowego pod którym zostanie on zaewidencjonowany w programie, a wydruk podpisać, opieczętować i dołączyć do dokumentu księgowego.”
- § 24 pkt 21 podpunkt 5 otrzymuje brzmienie:
„Po otrzymaniu dokumentów księgowych pracownicy Referatu Księgowości Wydatków Budżetowej dokonują dekretacji dowodów i zaewidencjonowania ich w księgach rachunkowych jednostki. Pracownicy księgowości odpowiedzialni za ewidencjonowanie faktur w odpowiednich urządzeniach księgowych zobowiązani są do ich ujęcia w zbiorach w porządku chronologicznym, tak aby spełniały wymogi określone w art. 24 ustawy o rachunkowości (tekst jednolity z 2002r. Dz. U. Nr 76, poz. 694 z późn. zm).”
§ 2
W załączniku do zarządzenia Nr OR.I–0152–62/2005 Prezydenta Miasta Opola z dnia 26 sierpnia 2005 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji obiegu, kontroli i archiwowania dokumentów księgowych w Urzędzie Miasta Opola uchyla się § 25.
§ 3
Wykonanie zarządzenia powierzam Wydziałowi Finansowo – Księgowemu.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Z up. Prezydenta Miasta
Arkadiusz Karbowiak
Z-ca Prezydenta Miasta