URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. planowania operacyjnego
w Wydziale Zarządzania Kryzysowego
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie,
|
Kserokopia dowodu osobistego
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe, specjalizacja hydrologia
|
Kserokopia dyplomu uczelni wyższej
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
a) Doświadczenie: w opracowywaniu projektów w zakresie hydrologii i meteorologii, obsługi programów w zakresie modelowania zjawisk powodziowych.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
b) Znajomość ustaw: prawo wodne, o stanie klęski żywiołowej,
o zarządzaniu kryzysowym, o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, przepisów wykonawczych oraz przepisów
odrębnych w zakresie działania Wydziału
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
c) Cechy osobowe i predyspozycje:
zdolności analityczne, komunikatywność, systematyczność, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole, dokładność.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
d) Umiejętności: dobra organizacja pracy, zdolność do podejmowania szybkich decyzji, działanie w warunkach kryzysowych i pod presją czasu, dyspozycyjność.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
e) Znajomość aplikacji biurowych - Microsoft Word i Excel, Open Office, Internet Explorer, poczty elektronicznej, specjalistycznych programów związanych z obsługą baz danych
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. opracowywanie, aktualizowanie w ramach swoich obowiązków Planu Zarządzania Kryzysowego - procedur reagowania kryzysowego i standardowych procedur operacyjnych na wypadek wystąpienia zdarzeń kryzysowych,
2. przygotowanie i utrzymanie w aktualności Planu operacyjnego ochrony przed powodzią miasta Opola,
3. opracowanie propozycji zarządzeń Prezydenta Miasta w zakresie ochrony przeciwpowodziowej,
4. planowanie wydatków finansowych na zabezpieczenie działalności w zakresie ochrony przeciwpowodziowej w tym wyposażenia magazynu przeciwpowodziowego,
5. współpraca ze służbą hydrologiczno-meteorologiczną odpowiedzialną za wykonywanie pomiarów i obserwacji hydrologicznych oraz meteorologicznych,
6. prowadzenie bazy danych dotyczących sieci pomiarowo-obserwacyjnej oraz systemu gromadzenia, przetwarzania i wymiany danych,
7. wykonywanie bieżących analiz i ocen sytuacji hydrologicznej oraz meteorologicznej na podstawie prognoz meteorologicznych i hydrologicznych,
8. opracowywanie i przekazywanie mediom, organom administracji publicznej i innym jednostkom organizacyjnym odpowiedzialnych za bezpieczeństwo mieszkańców miasta komunikatów i ostrzeżeń przed niebezpiecznymi zjawiskami zachodzącymi w atmosferze i hydrosferze,
9. wykonywanie modelowania hydrologicznego i hydraulicznego w zakresie zagrożeń powodziowych oraz zjawiska suszy,
10. gromadzenie, przetwarzanie, archiwizowanie i udostępnianie informacji hydrologicznych oraz meteorologicznych,
11. współpraca z organami administracji publicznej w zakresie ograniczania skutków niebezpiecznych zjawisk zachodzących w atmosferze i hydrosferze,
12. współdziałanie z Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej we Wrocławiu Zarząd Zlewni Środkowej Odry w Opolu w opracowywaniu ocen stanu technicznego i stanu bezpieczeństwa budowli piętrzących /jazów/ w hydrowęźle Opole,
13. prowadzenie bazy danych dotyczących budowli piętrzących, zawierającej dane techniczne oraz informacje o lokalizacji, stanie prawnym, stanie technicznym i stanie bezpieczeństwa tych budowli,
14. wyznaczanie i weryfikacja stref zagrożenia zalaniem lub podtopieniem terenów położonych poniżej budowli piętrzących /zbiornik Turawa/,
15. współdziałanie z Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej we Wrocławiu Zarząd Zlewni Środkowej Odry w Opolu, w opracowywaniu,wyznaczaniu i weryfikacja stref zagrożenia zalaniem lub podtopieniem terenów miasta Opola,
16. współdziałanie z Wojewódzkim Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu w opracowywaniu ocen stanu technicznego i stanu bezpieczeństwa wałów przeciwpowodziowych na terenie miasta Opola,
17. współpraca z Wojewódzkim Inspektoratem Ochrony Środowiska w Opolu w zakresie informacji określających aktualny stan zanieczyszczenia powietrza na danym obszarze miasta lub udostępniania informacji o stanie środowiska,
18. zbieranie i przetwarzanie informacji o zagrożeniach związanych z przechowywaniem w zakładach na terenie miasta Opola TŚP,
19. bieżące uaktualnianie „Bazy danych Szefa OC” w programach ewidencji elektronicznej Arcus 2005 i OC-MAT,
20. wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola – ul. Sempołowskiej 3, pierwsze piętro. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze, praca w godz. 730 – 1530, praca w zespole, wymagane przemieszczanie się w terenie, codzienny kontakt telefoniczny, praca wymagająca dobrej ostrości wzroku.
5. Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta:
Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił 1,93%.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia
1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458)
i podpisem.
c)list motywacyjny,
d)kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.archiwum.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola.
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. planowania operacyjnego w terminie do dnia 10 grudnia 2012 r. decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.archiwum.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.