logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


ZARZĄDZENIE NR OR.I.-0151-819/08
Prezydenta Miasta Opola
z dnia 29 maja 2008 r.
 
w sprawie procedury postępowania związanej z podawaniem do publicznej wiadomości informacji o wykonaniu budżetu miasta Opola, wykazu osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty oraz wykazu osób prawnych i fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej.
 
            Na podstawie art. 14 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2005, Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) oraz art. 13 § 1 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. – Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005, Nr 8 poz. 60 z późn. zm.) postanawiam co następuje:
 
§ 1
 
Procedurą są objęte czynności sporządzania oraz podawania do publicznej wiadomości informacji o wykonaniu budżetu miasta Opola, wykazu osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty oraz wykazu osób prawnych i fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej.
 
§ 2
 
Przy realizacji procedury należy bezwzględnie przestrzegać terminów wynikających
z przepisów ustawy o finansach publicznych.
 
§ 3
 
Ustala się następujący tryb postępowania przy sporządzaniu i podawaniu do publicznej wiadomości kwartalnej informacji o wykonaniu budżetu miasta Opola, o której mowa w art. 14 pkt. 1 ustawy o finansach publicznych:
1) Informacja obejmuje kwoty planu i wykonania dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów budżetu na koniec kwartału, w szczegółowości wynikającej ze sprawozdania Rb-NDS (o nadwyżce i deficycie);
2) Informacja jest podawana przez Referat Planowania Budżetu Wydziału Budżetu do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) w terminie do końca miesiąca następującego po zakończeniu kwartału, tj. odpowiednio do 30 kwietnia, 31 lipca i 31 października.
 
§ 4
 
Ustala się następujący tryb postępowania przy sporządzaniu i podawaniu do publicznej wiadomości informacji, o których mowa w art. 14 pkt. 2 lit. a-d ustawy o finansach publicznych:
1) Informacja obejmująca wykonanie budżetu miasta Opola w poprzednim roku budżetowym, w tym kwotę deficytu lub nadwyżki, w szczegółowości wynikającej ze sprawozdania Rb-NDS (o nadwyżce i deficycie) podawana jest przez Referat Planowania Budżetu Wydziału Budżetu do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) w terminie do 31 maja;
2) Informacje, o których mowa w art. 14 pkt. 2 lit. b-d zawarte są w sprawozdaniu z wykonania budżetu miasta Opola za poprzedni rok budżetowy, które przedkładane jest Radzie Miasta Opola i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Opolu, zgodnie z art. 199 ustawy o finansach publicznych. Sprawozdanie to podawane jest przez Referat Planowania Budżetu Wydziału Budżetu do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) w terminie do 31 maja.
 
§ 5
 
Ustala się następujący tryb postępowania przy sporządzaniu i podawaniu do publicznej wiadomości wykazu osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej 500 zł wraz ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia, o którym mowa w art. 14 pkt. 2 lit. e ustawy o finansach publicznych:
1)      Wykaz powinien zawierać trzy kategorie informacji:
a)      identyfikujące beneficjenta ulgi (wskazanie z imienia i nazwiska lub nazwy osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty);
b)      wskazanie wysokości umorzonych kwot;
c)      wskazanie przyczyn umorzenia.
2)      Obowiązek umieszczania w wykazie kwot i przyczyn zastosowania preferencji          dotyczy jedynie umorzenia.
3)      W wykazie należy wskazać jedynie podmioty, którym udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono na raty spłatę w kwocie przewyższającej 500 zł.
4)      Objęte wykazem mogą być jedynie podmioty, które skorzystały z preferencji podatkowej polegającej na udzielaniu: ulg, odroczenia, umorzenia lub rozłożenia na raty oraz podmioty którym udzielono pomocy publicznej. Odroczenia, umorzenia lub rozłożenia na raty należy rozważać w kontekście art. 67 a § 1 Ordynacji podatkowej.
5)      Wykazem nie będą objęte te podmioty, które uzyskały preferencje podatkowe w zakresie podatków stanowiących wprawdzie dochód gmin, ale w których ulgi  przyznawane są w drodze decyzji innych niż gminne organów podatkowych – podatek od spadków i darowizn, podatek od czynności cywilnoprawnych, karta podatkowa.
6)      Sporządzony wykaz podpisuje Prezydent Miasta lub upoważniona przez niego osoba.
7)      Wykaz podawany jest przez Samodzielne Stanowisko ds. Pomocy Publicznej Wydziału Budżetu do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) w terminie do 31 maja.
 
§ 6
 
Ustala się następujący tryb postępowania przy sporządzaniu i podawaniu do publicznej wiadomości wykazu osób prawnych i fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej i o którym mowa w art. 14 pkt. 2 lit. f ustawy o finansach publicznych:
1) Wykaz obejmuje wskazanie z imienia i nazwiska lub nazwy podmiotów, którym udzielono pomocy publicznej.
2)  Sporządzony wykaz zgodny jest ze sprawozdaniem rocznym o udzielonej pomocy publicznej, które przedkładane jest Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Opolu.
3) Sporządzony wykaz podpisuje Prezydent Miasta lub upoważniona przez niego osoba.
4) Wykaz podawany jest przez Samodzielne Stanowisko ds. Pomocy Publicznej Wydziału Budżetu do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) w terminie do 31 maja.
 
§ 7
 
Realizację zarządzenia powierza się Wydziałowi Budżetu.
 
§ 8
 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński
 
 

Ilość odwiedzin: 1585
Nazwa dokumentu: z dnia 29 maja 2008 r.
Skrócony opis: w sprawie procedury postępowania związanej z podawaniem do publicznej wiadomości informacji o wykonaniu budżetu miasta Opola, wykazu osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych niep
Podmiot udostępniający: Wydział Budżetu
Osoba, która wprowadzała dane: Magdalena Guła
Data wytworzenia informacji: 2008-04-18 08:43:55
Data udostępnienia informacji: 2008-04-18 08:43:55
Data ostatniej aktualizacji: 2008-06-02 12:32:34

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner