Działając na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U. Nr 206, poz. 1216) Urząd Miasta Opola uruchomił elektroniczne skrzynki podawcze na Platformie e-Usług Publicznych (PeUP) oraz na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Poniżej adresy skrzynek podawczych (w formie identyfikatora URI):
https://peup.um.opole.pl/katalogstartu.seam?trejId=333
https://epuap.gov.pl/wps/myportal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/cv1wi4e15q
Adres skrytki EPUAP: /cv1wi4e15q/skrytka
(skrytka wymaga użycia podpisu elektronicznego w korespondencji z urzędem).
Wymogi dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu Miasta Opola:
- Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami możliwy do doręczenia za pomocą elektronicznych skrzynek podawczych nie może przekraczać 9 MB.
- Dokumenty elektroniczne wysyłane za pomocą skrzynek podawczych muszą być podpisane ważnym kwalifikowanym podpisem cyfrowym lub podpisem zaufanym (Profilem Zaufanym).
- Pisma wnoszone za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej sporządza się w formacie danych XML na podstawie wzorów dokumentów elektronicznych umieszczonych w centralnym repozytorium lub lokalnym repozytorium.
Do zapisywania załączników dodawanych do pism stosuje się formaty danych określone w załączniku do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U. Nr 206, poz. 1216 ze zmianami).
- Dokument w wersji elektronicznej może zostać doręczony do Urzędu Miasta Opola również na następujących informatycznych nośnikach danych:
- Płyta CD,
- Płyta DVD,
- Pamięć USB.
Uwaga: dokument elektroniczny doręczany na informatycznym nośniku danych jest przekazywany odbiorcy wraz z tym nośnikiem.
Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
- Potwierdzenie doręczenia dokumentu elektronicznego za pośrednictwem skrzynki podawczej Urzędu Miasta Opola jest wysyłane w formie urzędowego poświadczenia odbioru na adres skrzynki kontaktowej klienta urzędu.
- Dokument doręczony do Urzędu Miasta Opola na nośniku danych może zostać poświadczony poprzez zapisanie urzędowego poświadczenia odbioru na następujących nośnikach:
- Płyta CD-R,
- Płyta DVD-R,
- Pamięć USB.