PREZYDENT MIASTA OPOLA
ogłasza I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż lokalu mieszkalnego (wymagającego przeprowadzenia remontu) składającego się z 4 pokoi, kuchni, przedpokoju, pom. gospodarczego i łazienki o łącznej pow. 112,52m2 zlokalizowanego na II piętrze w budynku położonym w Opolu przy ul. Reymonta 5/3 wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste ułamkowej części gruntu obejmującego dz. nr 26/3 z km 48 o pow. 0,0161ha, obręb Opole, KW OP1O/00066466/9 niezbędnego do racjonalnego korzystania z lokalu.
Budynek, w którym zlokalizowany jest lokal wyposażony jest w instalacje: en.elektr., wodną, kanalizacyjną, gaz. W ww. lokalu mieszkalnym ogrzewanie piecowe.
Przedmiotowa nieruchomość nie jest obciążona ograniczonymi prawami rzeczowymi i nie ma przeszkód prawnych w rozporządzaniu nią.
Teren, na którym zlokalizowana jest ww. nieruchomość objęty jest miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „ Śródmieście III” zatwierdzonym Uchwałą Nr LXII/641/10 RMO z dnia 28.01.2010r. i oznaczony jest na rysunku mapy jako teren zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej wraz z usługami.
Cena wywoławcza nieruchomości wynosi: 210.000,00 zł; w tym cena lokalu: 200.445,00 zł., cena gruntu w udziale procentowym ( 21,11%): 9.555,00 zł.
Ww. lokal zostanie udostępniony do oglądania, po uprzednim uzgodnieniu terminu z: Wydziałem Zarządzania Zasobem Komunalnym UM Opola, ul. Ozimska 19, VIIIp., pok. 830, tel.77/4461161-166 ( inf. w sprawach technicznych) lub pok. 833 i 832, tel. 77/4461177-79 ( inf. w sprawie klucza).
Przetarg odbędzie się w dniu 19 grudnia 2012 r. o godz. 9.00 w Urzędzie Miasta Opola – sala konferencyjna, III p. 2 klatka schodowa, Pl. Wolności 7/8.
Przystępujący do przetargu zobowiązani są do:
1. Złożenia do dnia 14 grudnia 2012 r. – Urząd Miasta Opola, Wydział Gospodarki Nieruchomościami, pok. 115 pisemnego oświadczenia o zapoznaniu się z warunkami i przepisami prawnymi dotyczącymi przetargu ( formularz oświadczenia, przepisy prawne w tut. Wydziale ).
2. Dokonania w ww. terminie wniesienia wadium w kwocie 20.000,00 zł. na konto bankowe Urzędu Miasta Opola Bank Millenium S.A. Nr 47116022020000000215153330 i przedłożenie potwierdzenia jego wpłaty w ww. terminie i miejscu.
Za zachowanie terminu wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków pieniężnych na ww. rachunek bankowy.
Wpłacone wadium ulega przepadkowi wyłącznie w razie uchylenia się uczestnika, który przetarg wygra, od zawarcia umowy notarialnej. Wadium wpłacone przez pozostałych uczestników przetargu podlega zwrotowi.
UWAGA: Wygrywający przetarg zobowiązany jest do dokonania wpłaty wylicytowanej ceny lokalu i I opłaty z tytułu użytkowania wieczystego w wysokości 15 % oraz wszelkich innych opłat i podatków związanych z nabyciem ww. nieruchomości przed zawarciem umowy notarialnej, której termin ustalony zostanie w ciągu 21 dni licząc od dnia przetargu. Natomiast następne opłaty roczne w wysokości 1% wartości w gruncie płatne są w terminie do 31 marca każdego roku z góry za cały rok. Wysokość opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej może być aktualizowana, nie częściej niż raz na 3 lata, jeżeli wartość nieruchomości ulegnie zmianie.
INFORMACJE DODATKOWE: Urząd Miasta Opola ( Pl. Wolności 7-8 ), Wydział Gospodarki Nieruchomościami, pok. 115, tel. 77/45-11– 841 lub kom. 785001861 w dniach pracy Urzędu w godz. 7.30-15.30.
PREZYDENT MIASTA OPOLA zastrzega sobie prawo odwołania przetargu z uzasadnionej przyczyny.