OŚR.6220.34.2020.MCH Opole, dnia 13 października 2021r.
ZAWIADOMIENIE
Działając zgodnie z art. 33 ust. 1, w związku z art. 79 ust. 1 oraz art. 36 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko [t.j. Dz.U. z 2021r. poz. 247 ze zm.],
Prezydent Miasta Opola
podaje do publicznej wiadomości i n f o r m a c j ę:
- iż w związku z wnioskiem złożonym pismem (bez numeru) z dnia 28.05.2020r., przez spółkę REMONDIS MEDISON Sp. z o.o., z siedzibą w Dąbrowie Górniczej (42-530) przy ul. Puszkina 41, o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na przebudowie ze zmianą sposobu użytkowania istniejących pomieszczeń magazynowo-warsztatowych na pomieszczenia magazynowania odpadów medycznych i weterynaryjnych na terenie miasta Opola, obręb Kolonia Gosławicka, dz. nr 35/4, 33/6 oraz przedłożeniem tut. Organowi przez Inwestora, opracowania Raport o oddziaływaniu na środowisko przedmiotowego przedsięwzięcia (Opole, listopad 2020; autor: ECOPLAN Ryszard Kowalczyk) wraz z uzupełnieniami oraz Aneks nr 1 (Opole, lipiec 2021, autor: ECOPLAN Ryszard Kowalczyk)
przystąpiono do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i ponownego rozpoczęcia procedury udziału społeczeństwa w ramach postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na podstawie przedłożonego opracowania.
Ponadto, Prezydent Miasta Opola informuje, iż w ramach prowadzonego postępowania, w związku z licznymi uwagami ze strony mieszkańców, dotyczącymi aktualnej i planowanej działalności spółki Remondis Medison Sp. z o.o. w Opolu przy ul. Górnej, w dniu 04 listopada 2021r. o godz. 1500 w sali nr 312 w budynku Ratusza (Rynek 1A) odbędzie się otwarta rozprawa administracyjna dla społeczeństwa w przedmiotowej sprawie.
W związku z powyższym, Prezydent Miasta Opola zaprasza wszystkie strony postępowania oraz inne osoby zainteresowane do udziału w przedmiotowej rozprawie. W związku ze stanem epidemii proszę, aby do dnia 03 listopada 2021 r. osoby chętne do wzięcia udziału w rozprawie administracyjnej zgłosiły się pod nr telefonu 77 45 11 876 lub drogą elektroniczną na adres: osr@um.opole.pl.
Planowane przedsięwzięcie zalicza się do grupy przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, tj. przedsięwzięć, dla których przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko może być wymagane, zgodnie z: § 3 ust. 1 pkt 83 lit. b) – punkty do zbierania, w tym przeładunku odpadów wymagających uzyskania zezwolenia na zbieranie odpadów z wyłączeniem odpadów obojętnych oraz punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U. z 2019r. poz. 1839).
Dla przedmiotowego przedsięwzięcia:
- Prezydent Miasta Opola jest organem właściwym rzeczowo i miejscowo do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (art.75 ust.1 pkt 4 ww. ustawy), również właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków składanych
w przedmiotowej sprawie;
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Opolu jest organem właściwym do dokonania uzgodnienia warunków realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia - w zakresie ochrony środowiska (art.77 ust.1 pkt 1 ww. ustawy);
- Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Opolu jest organem właściwym do wydania opinii - w zakresie wymagań higienicznych i zdrowotnych (art.64 ust.1 pkt 2 ww. ustawy);
- PGW Wody Polskie Zarząd Zlewni w Opolu jest organem właściwym do wydania opinii - w zakresie gospodarki wodno-ściekowej (art.64 ust.1 pkt 4 ww. ustawy).
Ponadto informuje się, że z dokumentacją sprawy można zapoznać się, jak również składać w przedmiotowej sprawie uwagi i wnioski, w siedzibie tut. Organu, tj. w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola, Pl. Wolności 7-8, pok.320, nr tel. 77 45 11 876, e-mail: osr@um.opole.pl, w terminie 30 dni od daty opublikowania niniejszego zawiadomienia, tj. do dnia 12 listopada 2021r. (włącznie). Uwagi i wnioski złożone po upływie ww. terminu pozostawiane będą bez rozpatrzenia.
Uwagi i wnioski mogą być wnoszone w formie pisemnej lub ustnie do protokołu, również za pomocą poczty elektronicznej na ww. adres e-mail wydziału, bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym oraz za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej, w tym platformy PeUP i ePUAP.
Z uwagi na wprowadzony stan epidemii i wynikające z tego stanu ograniczenia w organizacji pracy urzędów, w celu zapoznania się z zebranym materiałem dowodowym prosi się o wcześniejszy kontakt telefoniczny, mailowy lub za pośrednictwem platformy PeUP i ePUAP.
z up. Prezydenta Miasta
Monika Czech-Tańczuk
Naczelnik Wydziału
Ochrony Środowiska i Rolnictwa