logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
minus Budżet
   minus Tryb prac nad projektem uchwały budżetowej
   plus 2003 rok
   plus 2004 rok
   plus 2005 rok
   plus 2006 rok
   plus 2007 rok
   plus 2008 rok
   plus 2009 rok
   plus 2010 rok
   plus 2011 rok
   plus 2012 rok
   plus 2013 rok
   plus 2014 rok
   plus 2015 rok
   plus 2016 rok
   plus 2017 rok
   plus 2018 rok
   plus 2019 rok
   plus 2020 rok
   plus 2021 rok
   plus 2022 rok
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


UCHWAŁA NR LXIX/710/10
Rady Miasta Opola
z dnia 24 czerwca 2010 r.
 
w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.
 
            Na podstawie art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
(Dz. U. Nr 157, poz. 1240, zm. z 2010 r. Nr 28, poz. 146) Rada Miasta Opolauchwala, co następuje:
 
§ 1
 
1.      Uwzględniając przyjęte przez Radę Miasta strategie rozwoju, programy i plany wieloletnie Prezydent Miasta określa w formie zarządzenia, w terminie do 10 lipca, założenia do budowy projektu uchwały budżetowej miasta na rok następny, obejmujące
w szczególności:
1)     planowane wskaźniki ekonomiczne,
2)     metodologię budowy projektów planów finansowych jednostek organizacyjnych miasta,
3)     sposób wyznaczania wielkości wydatków bieżących, w tym płacowych oraz wydatków majątkowych,
4)     założenia do uchwał w sprawach podatków i opłat lokalnych.
2.      W terminie do 15 lipca Prezydent Miasta wydaje, w formie decyzji, jednostkom organizacyjnym i wydziałom Urzędu Miasta wytyczne w sprawie opracowania materiałów planistycznych do projektu uchwały budżetowej miasta.
 
§ 2
 
1.      Wnioski o ujęcie zadań w budżecie składane mogą być w terminie do 15 sierpnia.
2.      Wnioski składać mogą kluby radnych, radni, komisje Rady Miasta, Rady jednostek pomocniczych, mieszkańcy Opola, organizacje pozarządowe i inne podmioty.
3.      Wnioski powinny zawierać nazwę zadania (czynności), jego krótką charakterystykę, szczegółowe uzasadnienie realizacji i w miarę możliwości wnioskodawcy szacunkowy koszt zadania.  
4.      Wszystkie złożone wnioski podlegają zaopiniowaniu przez merytoryczne wydziały Urzędu Miasta i miejskie jednostki organizacyjne, w szczególności w zakresie posiadanej aktualnej dokumentacji technicznej oraz wysokości kosztów realizacji wnioskowanego zadania.
 
§ 3
 
Prezydent Miasta przedkłada Radzie Miasta w terminie do 30 września zbiorczą analizę materiałów planistycznych, która powinna obejmować:
1)     prognozę dochodów budżetu miasta według ważniejszych źródeł, w porównaniu           z wykonaniem roku poprzedniego i aktualnym planem roku bieżącego,
2)     projekt planu wydatków bieżących budżetu miasta, w porównaniu z aktualnym planem roku bieżącego i propozycjami jednostek organizacyjnych lub wydziałów Urzędu Miasta,
3)     projekt planu wydatków majątkowych, w tym inwestycji wieloletnich,
4)     projekt planu przychodów i rozchodów budżetu,
5)     prognozę spłat kredytów i pożyczek,
6)     zestawienie wniosków uwzględnionych w całości lub w części w projekcie planu wydatków,
7)     zestawienie wniosków, które nie zostały uwzględnione w projekcie planu wydatków, wraz z uzasadnieniem nieprzyjęcia ich do budżetu,
8)     wykaz projektów możliwych do realizacji z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej
i innych funduszy,
9)     wykaz jednostek organizacyjnych miasta Opola oraz wielkość zatrudnienia w tych jednostkach wg stanu na pierwsze półrocze roku poprzedzającego rok budżetowy
i plan na rok budżetowy,
10)informację o realizowanych zadaniach i zamierzeniach inwestycyjnych spółek prawa handlowego z udziałem miasta Opola.
 
§ 4
 
1.      Rada Miasta odbywa dyskusję nad zbiorczą analizą materiałów planistycznych na sesji w październiku.
2.      Podczas dyskusji nad zbiorczą analizą materiałów planistycznych mogą być składane wnioski do projektu uchwały budżetowej. Zgłoszone wnioski powinny wskazywać źródła ich finansowania.
 
§ 5
 
1.      Prezydent Miasta po rozpatrzeniu wniosków, o których mowa w § 4 ust. 2, opracowuje projekt uchwały budżetowej, który powinien zawierać:
1)     planowane dochody budżetu miasta w układzie działów klasyfikacji budżetowej,
w podziale na dochody bieżące i majątkowe według ich źródeł, w tym
w szczególności z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych,
2)     planowane wydatki budżetu miasta w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej, w szczególności:
a)      wydatki bieżące, w tym na:
-    wydatki jednostek budżetowych, w tym na wynagrodzenia i składki od nich naliczane oraz wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań;
-    dotacje na zadania bieżące;
-    świadczenia na rzecz osób fizycznych;
-    wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych, w części związanej z realizacją zadań miasta;
-    wypłaty z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji, przypadające do spłaty
w danym roku budżetowym;
-    wydatki na obsługę długu;
-    remonty;
b)      wydatki majątkowe.
3)     kwotę planowanego deficytu albo planowanej nadwyżki budżetu miasta wraz ze źródłami pokrycia deficytu albo przeznaczenia nadwyżki budżetu miasta,
4)     planowane przychody budżetu miasta,
5)     planowane rozchody budżetu miasta,
6)     limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych, o których mowa w art. 89 ust. 1 i art. 90 ustawy o finansach publicznych,
7)     kwotę wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie
z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez jednostkę samorządu terytorialnego,
8)     szczególne zasady wykonywania budżetu miasta w roku budżetowym, wynikające
z odrębnych ustaw,
9)     uprawnienia jednostki pomocniczej do prowadzenia gospodarki finansowej w ramach budżetu miasta,
10)upoważnienie dla Prezydenta Miasta do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych, o których mowa w art. 89 ust. 1 i art. 90 ustawy o finansach publicznych,
11)upoważnienie dla Prezydenta Miasta do dokonywania zmian w budżecie, w zakresie określonym w art. 258 ustawy o finansach publicznych,
12)dochody i wydatki związane z realizacją zadań własnych, zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami oraz zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej,
13)dochody i wydatki na zadania realizowane na podstawie umów i porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,
14)plan dotacji udzielanych z budżetu miasta w podziale na dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych i dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych, z wyodrębnieniem dotacji przedmiotowych, podmiotowych i celowych związanych z realizacją zadań miasta,
15)plan dochodów rachunku dochodów jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1 ustawy o finansach publicznych oraz wydatków nimi finansowanymi,
16)rezerwa ogólna i rezerwy celowe;
2.      Dołączone do projektu uchwały budżetowej uzasadnienie powinno zawierać:
1)     zwięzły opis planowanych dochodów budżetu wraz ze sposobem ich kalkulacji oraz planowanych przychodów, wydatków i rozchodów budżetu miasta,
2)     informację o zgodności wartości przyjętych w projekcie uchwały budżetowej
z wartościami przyjętymi w wieloletniej prognozie finansowej miasta.
3.      Dołączone do projektu uchwały budżetowej materiały informacyjne powinny zawierać
w szczególności omówienie:
1)     poszczególnych źródeł dochodów,
2)     przychodów,
3)     wydatków,
4)     rozchodów,
5)     wydatków majątkowych (inwestycji miasta) oraz wydatków na remonty,
6)     stanu zobowiązań finansowych miasta,
7)     dochodów rachunku dochodów jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1 ustawy
o finansach publicznych oraz wydatków nimi finansowanymi;
4.      Materiały informacyjne, o których mowa w ust. 3 powinny zawierać stanowisko Prezydenta Miasta do wszystkich wniosków zgłoszonych podczas dyskusji nad zbiorczą analizą materiałów planistycznych.
5.      Projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem i materiałami informacyjnymiPrezydent Miasta przedstawia Radzie Miasta i Regionalnej Izbie Obrachunkowej najpóźniej do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.
 
§ 6
 
1.      Projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem i materiałami informacyjnymi podlega zaopiniowaniu przez wszystkie komisje Rady Miasta.
2.      Komisje Rady Miasta odbywają posiedzenia, na których formułują na piśmie swoje opinie o projekcie uchwały budżetowej w terminie do 30 listopada, a w przypadkach szczególnych nie później niż do 10 stycznia roku budżetowego.
3.      Komisja proponująca wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie uchwały budżetowej zobowiązana jest wskazać źródło finansowania.
4.      Zbiorczą opinię wydaje Komisja Budżetowa na posiedzeniu z udziałem przewodniczących pozostałych komisji.
5.      Prezydent Miasta po zapoznaniu się ze zbiorczą opinią Komisji Budżetowej i wnioskami pozostałych komisji przedkłada Radzie Miasta uwzględnione wnioski w formie autopoprawki do projektu uchwały budżetowej najpóźniej na 7 dni przed wyznaczoną datą sesji budżetowej. Nieuwzględnione w autopoprawce wnioski wymagają uzasadnienia Prezydenta Miasta.
 
§ 7
 
Traci moc uchwała Nr VI/45/07 Rady Miasta Opola z dnia 18 stycznia 2007 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu miasta Opola wraz z uchwałami zmieniającymi
Nr XIX/186/07 z dnia 25 października 2007 r. i Nr XXVIII/303/08 z dnia 17 kwietnia 2008 r.
 
§ 8
 
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Opola.
 
§ 9
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 

Nazwa dokumentu: Tryb prac nad projektem uchwały budżetowej
Skrócony opis: Uchwała nr LXIX/710/10 Rady Miasta Opola z dnia 24 czerwca 2010 r.w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.
Osoba, która wytworzyła informację: Michał Śliwa
Osoba, która odpowiada za treść: Michał Śliwa
Osoba, która wprowadzała dane: Michał Śliwa
Data wytworzenia informacji: 2005-01-03 14:51:57
Data udostępnienia informacji: 2005-01-03 14:51:57
Data ostatniej aktualizacji: 2010-09-08 10:49:31

Wersja do wydruku...

corner   corner