ZARZĄDZENIE Nr OR. I – 0152 – 520 / 09
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 22 października 2009 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Miasta Opola w 2009 roku.
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 1996r. nr 13, poz. 74 z późn. zm.) w związku z art. 26 i 27 ustawy z 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. nr 121, poz. 591 z późn. zm.) - zarządzam:
§ 1
Przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Miasta Opola w terminie od dnia 02-11-2009 do dnia 15-01-2010 wg harmonogramu inwentaryzacji, stanowiącego załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Nakazuję wstrzymanie zakupów inwentaryzowanych składników majątkowych na czas trwania spisu.
§ 3
Zobowiązuję Naczelników Wydziałów (równorzędnych komórek) w uzgodnieniu z Przewodniczącym Komisji Inwentaryzacyjnej do powołania Zespołów Spisowych oraz prawidłowego i terminowego przeprowadzenia spisów z natury i wyjaśnienia różnic inwentaryzacyjnych.
§ 4
Zobowiązuję Naczelnika Wydziału Budżetu oraz Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia instruktażu i szkolenia członków Komisji Inwentaryzacyjnej oraz Zespołów Spisowych.
§ 5
Zobowiązuję pracowników Wydziału Budżetu, Referatu Inwentaryzacji i Wydziału Finansowo -Księgowego do prawidłowego i terminowego dokonania wyceny inwentaryzowanych składników majątku oraz ustalenia różnic inwentaryzacyjnych.
§ 6
Zobowiązuję Naczelników Wydziałów (równorzędnych komórek) w uzgodnieniu z Przewodniczącym Komisji Inwentaryzacyjnej do podania składu osobowego Zespołów Spisowych oraz umożliwienia prawidłowego i terminowego przeprowadzenia spisów z natury i wyjaśnienia różnic inwentaryzacyjnych.
§ 7
Zobowiązuję pracowników Wydziału Budżetu, Referatu Inwentaryzacji i Wydziału Finansowo -Księgowego do prawidłowego i terminowego dokonania wyceny inwentaryzowanych składników majątku oraz ustalenia różnic inwentaryzacyjnych.
§ 8
Zobowiązuję Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych, sporządzenia protokołu w sprawie przyczyn powstania różnic inwentaryzacyjnych, przedstawienia wniosków dotyczących ich rozliczenia, a także sporządzenia sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji, uzyskanie akceptacji Skarbnika i przedstawienia ich do zatwierdzenia Prezydentowi w wyznaczonym terminie.
§ 9
Szczegółowe zasady, tryb przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji określa Instrukcja Wewnętrzna w sprawie inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Miasta Opola.
§ 10
Zobowiązuję Zastępcę Skarbnika do ujęcia różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych danego roku.
§ 11
Nadzór nad wykonaniem niniejszego zarządzenia powierzam Skarbnikowi.
§ 12
Wykonanie niniejszego zarządzenia powierzam Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej.
§ 13
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński