ZARZĄDZENIE Nr OR-I.0050.120.2015
Prezydenta Miasta Opola
z dnia 27 lutego 2015 r.
w sprawie tworzenia oraz szczegółowych zasad działania komisji bezpieczeństwa i porządku w mieście Opolu.
Na podstawie art. 38a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz.595 z póź.zm.) zarządzam co następuje:
§ 1
Powołuję komisję bezpieczeństwa i porządku w mieście Opolu w następującym składzie:
przewodniczący: Arkadiusz Wiśniewski - Prezydent Miasta Opola
członkowie: Janusz Kowalski - z-ca Prezydenta Miasta Opola
Krzysztof Drynda - radny
Sławomir Kruk - radny
podinspektor Piotr Królikowski - Komenda Miejska Policji
starszy aspirant Piotr Ludwiński - Komenda Miejska Policji
Agnieszka Maślak - naczelnik Wydziału Infrastruktury Technicznej
i Gospodarki Komunalnej UM Opola
Krystyna Dworecka - z-ca naczelnika Wydział Oświaty UM Opola
§ 2
W miarę potrzeby skład komisji może być rozszerzony poprzez udział w pracach komisji innych przedstawicieli miejskich służb, inspekcji i straży, a w szczególności:
- Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej
- Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej
- Powiatowego Inspektora Weterynarii
- Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg
- Prokuratora Rejonowego jako doradcę posiadającego wiedzę ekspercką.
§ 3
Do zadań komisji należy:
- Ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie miasta Opola.
- Opiniowanie pracy Policji i innych służb, inspekcji, straży a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie miasta zadań z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
- Przygotowanie projektu „Miejskiego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli”.
- Opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych miejskich służb, inspekcji, straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie miasta zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
- Opiniowanie projektu budżetu miasta w zakresie porządku publicznego
i bezpieczeństwa obywateli na terenie miasta Opola.
- Opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych z:
- porządkiem publicznym i bezpieczeństwem obywateli na terenie miasta Opola.
- pracą Policji i innych miejskich służb, inspekcji, straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie miasta zadań z zakresu porządku publicznego
i bezpieczeństwa obywateli
- programami współdziałania Policji i innych miejskich służb, inspekcji, straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie miasta zadań z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
7. Opiniowanie zleconych przez Prezydenta Miasta innych niż wymienione
w pkt 2 i pkt 4-6 zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
§ 4
Tryb pracy komisji określa regulamin komisji bezpieczeństwa i porządku w mieście Opolu zatwierdzony przez Prezydenta Miasta Opola.
§ 5
Tracą moc Zarządzenia Nr OR.I-152-18/11 Prezydenta Miasta Opola z dnia 4 stycznia 2011 r. w sprawie tworzenia oraz szczegółowych zasad działania komisji bezpieczeństwa i porządku oraz Nr OR.I.120.1.54.2012 Prezydenta Miasta Opola z dnia 28 marca 2012 r. zmieniające zarządzenie w sprawie tworzenia oraz szczegółowych zasad działania komisji bezpieczeństwa i porządku.
§ 6
Wykonanie Zarządzenia powierzam Naczelnikowi Wydziału Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta Opola.
§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Prezydent Miasta
Arkadiusz Wiśniewski