URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Stanowisko: ds. ewidencji księgowej należności budżetowych (3)
Wydział Finansowo – Księgowy, Referat Księgowości Dochodów Budżetowych
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe ekonomiczne
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
f) staż pracy
|
Nie wymagany
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
c) znajomość Statutu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
d)znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
e)znajomość przepisów ustawy
o rachunkowości, ustawy
o finansach publicznych
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
f)umiejętność obsługi komputera oraz znajomość aplikacji biurowych ( Word, Exel)
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
g)dyspozycyjność, zdolność analitycznego myślenia, rzetelność, systematyczność, staranność, umiejętność pracy w zespole
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami, a w szczególności ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o samorządzie gminnym, itp.
- Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
- Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
- Obsługa dowodów księgowych;
a) ewidencjonowanie i dekretowanie dowodów księgowych tj. raportów kasowych, poleceń przelewu, wyciągów bankowych dotyczących dochodów budżetowych zgodnie
z obowiązującą klasyfikacją budżetową oraz przyjętym zakładowym planem kont dla należności z tytułu z tytułu najmu lokali użytkowych, opłat z tytułu dzierżawy kiosków, czynszu dzierżawnego, opłat geodezyjnych, opłat z tytułu wycinki drzew i krzewów, sprzedaż drzewa opałowego oraz odsetek za nieterminowe ich rozliczanie,
b) prawidłowe i terminowe przesyłanie dokumentów księgowych z modułu NZ (należności
i zobowiązania) do księgi głównej w celu prawidłowego i terminowego sporządzania sprawozdań finansowych,
c) bieżąca kontrola poprawności formalnej i kompletności ewidencjonowanych dokumentów księgowych.
- Terminowa i prawidłowa windykacja należności wymienionych w punkcie 4.
- Analiza i weryfikacja nadpłat w celu prawidłowego i terminowego ich zwrotu.
- Przeprowadzenie prawidłowej i terminowej inwentaryzacji w zakresie realizowanych zadań.
- Dokonywanie odpisów aktualizujących w zakresie ewidencjonowanych należności zgodnie
z obowiązującą w tym zakresie procedurą.
- Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie udzielania ulg w spłacie należności
z tytułów wymienionych w punkcie 4.
- Sporządzanie półrocznych i rocznych sprawozdań opisowych z wykonania dochodów, udzielonych ulg w spłacie należności, przeprowadzonej windykacji, zaległościach przedsiębiorców oraz sprawozdań cząstkowych Rb-N w zakresie księgowanych dochodów i ich ujęcia w układzie przedmiotowym.
- Prowadzenie ewidencji księgowej na koncie 976 w zakresie ewidencjonowanych należności.
- Monitorowanie i zgłaszanie wszelkich zmian w systemie księgowym programu KSAT niezbędnych w prawidłowym wykonywaniu zadań referatu.
- Znajomość przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
- Współpraca z wydziałami merytorycznymi Urzędu Miasta Opola w zakresie realizowanych zadań.
- Terminowe załatwianie spraw.
- Doskonalenie zawodowe, uczestnictwo w szkoleniach i kursach.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
- Dbałość o mienie znajdujące się na wyposażeniu, ład i estetykę miejsca pracy.
- Obsługa dokumentów w obiegu elektronicznym programu SOD.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola, PL. Wolności (obiekt z windą), pierwsze piętro, w pełnym wymiarze czasu pracy, poniedziałek - środa w godz. 7.30 – 15.30, czwartek w godz. 7.30-17.00, piątek w godz. 7.30-14.00. Praca siedząca z przewagą wysiłku umysłowego, z obsługą komputera i innych urządzeń biurowych.
5. W miesiącu sierpniu 2018 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 2,03 %.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej,
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą:
„Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Prezydenta Miasta Opola, w celu wzięcia udziału w ogłoszonym naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
Zostałem (łam) poinformowany (a) o możliwości wycofania zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody może nastąpić poprzez przesłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na adres mailowy: kadry@um.opole.pl. Mam świadomość, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem” i podpisem,
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola,
- dokument potwierdzający niepełnosprawność. *
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. ewidencji księgowej należności budżetowych nr 3 w terminie do dnia
1 października 2018 r., decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
* W przypadku osób niepełnosprawnych