logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Zespół Szkół Mechanicznych
w Opolu


 

Informacje o jednostce:

-      nazwa szkoły -  ZESPÓŁ SZKÓŁ MECHANICZNYCH 

1.     Publiczne Technikum nr 4

Zawód : technik mechanik

Specjalizacja: - obsługa i naprawa pojazdów samochodowych

                       - konstrukcja i eksploatacja maszyn i urządzeń przemysłowych

                         oraz ochrony środowiska

                       - konstrukcja i eksploatacja maszyn i urządzeń precyzyjnych 

Zawód : technik mechatronik 

2.     Publiczne Liceum Profilowane nr V 

Profil:  -  transportowo-spedycyjny

            -  mechatroniczny

            -  zarządzanie informacją 

3.     Publiczna Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 2 

Zawód : - mechanik pojazdów samochodowych

               - elektromechanik pojazdów samochodowych

               - blacharz samochodowy

               - ślusarz-spawacz 

4.     Technikum Zawodowe dla Dorosłych 

Zawód : technik mechanik

Specjalizacja : obsługa i naprawa pojazdów samochodowych 

5.     Uzupełniające Technikum Mechaniczne dla Dorosłych 

Zawód : technik mechanik

Specjalizacja : obsługa i naprawa pojazdów samochodowych

 

-      adres                    -   ul. E.Osmańczyka 22, 45-027 Opole 

-      kontakt                 -   telefon  -  (077) 45 43 850, 45 44 134 

                                     -   fax        - (0 77) 45 43 850                         

                                     -  e-mail     - sekretariat@zsm.opole.pl

                                     -  strona www. - www.zsm.opole.pl 

-    dyrektor Zespołu:  mgr inż. Bogusław Januszko 

-    wicedyrektorzy:     mgr Ewa Panas, mgr Ewa Sosnowska,
                                   mgr Urszula Kowalczyk 

-    główny księgowy:  Helena Szczygielska 

-    inne stanowiska kierownicze:  mgr inż. Bożena Włodarczyk
                                                      -kierownik gospodarczy

    mgr Małgorzata Kostrzewa- kierownik internatu           

-    podmiot udostępniający dane: ZESPÓŁ SZKÓŁ MECHANICZNYCH OPOLE 

-    odpowiedzialny za treść: mgr inż. Bogusław Januszko


 

Majątek:

Najważniejsze składniki majątku i ich wartości : 

            1) Budynki i obiekty                -                         1.525.302 zł

            2) Środki trwałe                      -                            193.438 zł

            3) Środki o charakterze wyposażenia   -              731.543 zł

            4) Inne - ogółem                                     -              61.580 zł

               /w tym :   - zbiory biblioteczne,                -          54.587 zł
              -wartości niematerialne i prawne /       -                6.993  zł               

 

  

Budżet:

Najważniejsze składniki i kwoty: 

 

Wydatki ogółem:                                             -   5.416.700 zł

 

Wykaz regulaminów :

W Zespole Szkół Mechanicznych obowiązują następujące regulaminy :


  • regulamin przyznawania nagród dyrektora pracownikom niepedagogicznym

  • regulamin Rady Pedagogicznej

  • regulamin  Rady Rodziców

  • regulamin Rady Szkoły

  • regulamin doskonalenia zawodowego nauczycieli

  • regulamin Internatu

  • wewnątrz szkolny regulamin oceniania, klasyfikowania i promowania

  • regulamin egzaminu dojrzałości

  • regulamin gospodarowania środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych

  • regulamin pracy

  • regulamin Szkolnego Schroniska Młodzieżowego

  • regulamin wynagradzania

  • regulamin tworzenia i gospodarowania środkami Zakładowego Funduszu Zdrowotnego

  • regulamin kontroli wewnętrznej

  • instrukcja kancelaryjna ZSM

  • instrukcja bezpieczeństwa pożarowego dla obiektów szkoły

  • regulamin w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego ZSM

  • instrukcja obiegu i kontroli dokumentów opracowana zgodnie
    z Zarządzeniem nr 46 Ministra Finansów z dnia 01.08.1995 r.

  • Instrukcja – zasady prowadzenia rachunkowości ZSM prowadzi rachunkowość zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. Dz.U. nr 121 poz.591 oraz Zarz. Nr 46 Ministra Finansów z dnia 01.08.1995 r.

  • instrukcja o inwentaryzacji

  • regulamin korzystania z pracowni przedmiotowych, komputerowych i sali gimnastycznej

  • regulamin zachowania się na wycieczkach szkolnych

  • regulamin korzystania z urządzeń stosowanych w szkole i internacie

  • regulamin postępowania w razie wypadku.

W/w regulaminy i instrukcje udostępnione są zainteresowanym podmiotom zewnętrznym przez Dyrektora jednostki.


 

Rejestry, ewidencje, archiwa:


W jednostce obowiązują następujące rejestry i ewidencje :


- rejestr zarządzeń dyrektora

  • rejestr wydanych legitymacji szkolnych

  • rejestr znaczków pocztowych

  • rejestr wydanych zaświadczeń

  • rejestr wydanych zaświadczeń wojskowych – reklamacji

  • szkolny rejestr rozrachunku świadectw

  • rejestr legitymacji ubezpieczeniowych dla pracowników

  • rejestr legitymacji ubezpieczeniowych dla członków rodzin

  • rejestr legitymacji służbowych dla nauczycieli na przejazdy ulgowe

  • rejestr wypadków uczniów w szkole i na zajęciach organizowanych przez szkołę

  • rejestr wypadków uczniów – poza szkołą

  • rejestr wypadków pracowników szkoły : w miejscu pracy, w drodze do pracy/ z pracy

  • rejestr badań pracowników : b.profilaktycznych, do pracow. Książeczki zdrowia, orzeczenia Sanepidu

  • rejestr szkoleń bhp : stanowiskowych, podstawowych, okresowych, innych
  • rejestr rozliczenia paliwa
  • ewidencja pracowników
  • ewidencja obecności pracowników

  • ewidencja absencji

  • rejestr wyjść służbowych

  • rejestr uczniów

  • ewidencja składników majątkowych : środków trwałych, przedmiotów
    w użytkowaniu

  • ewidencja sprzętu p.poż.

  • ewidencja godzin ponadwymiarowych

  • rejestr delegacji służbowych

  • ewidencja księgozbiorów bibliotecznych

  • ewidencja księgowa, kartotekowo-przebitkowa, sukcesywnie wdrażana
    w system informatyczny.


Składnica akt szkolnych Zespołu Szkół Mechanicznych – archiwum :

Dokumentacja przechowywana :

  1. Organizacja i zarządzanie jednostki

  2. Planowanie, sprawozdawczość, statystyka

  3. Kroniki i monografie

  4. Akta osobowe pracowników

  5. Stan bezpieczeństwa i higieny pracy

  6. Wypadki przy pracy

  7. Dowody księgowe i kasowe

  8. Listy płac i karty wynagrodzeń

  9. Arkusze ocen; dokumentacja duplikatów świadectw

  10. Protokoły egzaminacyjne

  11. Praktyki zawodowe

  12. Dokumentacja Komitetu Rodzicielskiego

  13. Dzienniki lekcyjne

  14. Protokóły rad pedagogicznych

  15. W-ty szkolne – dokumentacja dotycząca działalności




Zamówienia publiczne :

Obecnie jednostka nie prowadzi postępowania o zamówienia publiczne.

 

Kontrole:

02.02.2004

26.08.2004

 

 


11-12.10.2005

 

 

 30.11.2005

 



13.12.2005

KM PSP

Wydział Kontroli Wewnętrznej i Audytu Urzędu Miasta Opola

 

 

ARR

 



Sanepid

 



R.K.F.E. i S

U.M. Opola

Kontrola sprawdzająca-internat

Gospodarka finansowa

 

 

Kontrola dot. realizacji mechanizmu WPR- Szklanka mleka

 

Kontrola bieżąca stanu sanitarnego

 

Kontrola poprawności sporządzenia polityki rachunkowości, instrukcji obiegu i kontroli dokumentów księgowych, instrukcji inwentaryzacyjnej.

 

 

Przyjmowanie i załatwianie spraw :

  • Interesantów przyjmuje dyrektor szkoły. Sprawy uczniowskie załatwia kancelaria szkoły,która udziela również informacji interesantom i kieruje ich do właściwych komórek organizacyjnych.


  • Interesantów przyjmuje się w dniach pracy szkoły, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach: 800 do 1500 .


  • Prace kancelaryjne w szkole wykonują :

  1. kancelaria szkoły czyli sekretariat szkoły

  2. referenci – specjaliści spraw w innych komórkach organizacyjnych

  3. Korespondencję przeznaczoną dla szkoły odbiera z poczty wyznaczony do tego celu pracownik. Pisma wnoszone przez interesantów przyjmuje sekretariat lub bezpośrednio pracownicy załatwiający sprawę merytorycznie.

  4. Kancelaria otwiera wszystkie przesyłki, z wyjątkiem:

- adresowanych imiennie, które przekazuje adresatom.

Dokumentację niejawną otwiera upoważniony do tego celu pracownik sekretariatu.

Przy załatwianiu spraw stosuje się najprostsze i najbardziej celowe formy załatwiania w zależności od rodzaju sprawy i obowiązujących przepisów. Formy załatwień mogą być ustne, odręczne lub pisemne.


  • W szkole obowiązuje system kancelaryjny oparty na jednolitym rzeczowym podziale akt. Osobno ewidencjonowana jest korespondencja niejawna. Dodatkowo rejestruje się pisma w dzienniku korespondencyjnym. Dziennik prowadzi sekretariat.


- Przy załatwianiu spraw stosuje się najprostsze i najbardziej celowe formy załatwiania w zależności od rodzaju sprawy i obowiązujących przepisów.

Załatwienie sprawy pisemnej, np. w formie odręcznej (skróconej) polega na sporządzeniu przez referenta, po zarejestrowaniu sprawy- bezpośrednio na otrzymanym piśmie- zwięzłej odpowiedzi informującej o sposobie załatwienia sprawy.

- Sprawy załatwiane są według kolejności ich wpływu i stopnia pilności.

Sprawy pod względem kolejności załatwienia dzielą się na : pilne, terminowe, zwykłe.

Pilne powinny być załatwione niezwłocznie, terminowe powinny być załatwione
z takim wyliczeniem aby adresat otrzymał odpowiedź w ustalonym terminie, natomiast zwykłe powinny być załatwione najpóźniej w ciągu 14 dni licząc od dnia otrzymania sprawy do załatwienia.

Sprawy, które można załatwić od ręki załatwiane są w miarę możliwości w dniu otrzymania.



Nazwa dokumentu: Zespół Szkół Mechanicznych w Opolu
Podmiot udostępniający: Zespół Szkół Mechanicznych w Opolu
Osoba, która wytworzyła informację: Dyrektor: mgr inż. Bogusław Januszko
Osoba, która odpowiada za treść: Dyrektor: mgr inż. Bogusław Januszko
Osoba, która wprowadzała dane: Alina Pawlicka-Mamczura
Data wytworzenia informacji: 2003-07-01 10:49:11
Data udostępnienia informacji: 2003-07-01 10:49:11
Data ostatniej aktualizacji: 2006-07-17 13:55:55

Wersja do wydruku...

corner   corner