Zespół Szkół Mechanicznych w Opolu
Informacje o jednostce:
- nazwa szkoły - ZESPÓŁ SZKÓŁ MECHANICZNYCH
1. Publiczne Technikum nr 4
Zawód : technik mechanik
Specjalizacja: - obsługa i naprawa pojazdów samochodowych
- konstrukcja i eksploatacja maszyn i urządzeń przemysłowych
oraz ochrony środowiska
- konstrukcja i eksploatacja maszyn i urządzeń precyzyjnych
Zawód : technik mechatronik
2. Publiczne Liceum Profilowane nr V
Profil: - transportowo-spedycyjny
- mechatroniczny
- zarządzanie informacją
3. Publiczna Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 2
Zawód : - mechanik pojazdów samochodowych
- elektromechanik pojazdów samochodowych
- blacharz samochodowy
- ślusarz-spawacz
4. Technikum Zawodowe dla Dorosłych
Zawód : technik mechanik
Specjalizacja : obsługa i naprawa pojazdów samochodowych
5. Uzupełniające Technikum Mechaniczne dla Dorosłych
Zawód : technik mechanik
Specjalizacja : obsługa i naprawa pojazdów samochodowych
- adres - ul. E.Osmańczyka 22, 45-027 Opole
- kontakt - telefon - (077) 45 43 850, 45 44 134
- fax - (0 77) 45 43 850
- e-mail - sekretariat @ zsm.opole.pl
- strona www. - www.zsm.opole.pl
- dyrektor Zespołu: Bogusław Januszko
- wicedyrektorzy: Ewa Panas, Ewa Sosnowska, Urszula Kowalczyk
- główny księgowy: Helena Szczygielska
- inne stanowiska kierownicze: Bożena Włodarczyk -kierownik gospodarczy
Małgorzata Kostrzewa- kierownik internatu
- podmiot udostępniający dane: ZESPÓŁ SZKÓŁ MECHANICZNYCH OPOLE
- odpowiedzialny za treść: Bogusław Januszko
Majątek:
Najważniejsze składniki majątku i ich wartości wg zestawienia na dzień 31 grudnia 2004 r. (podano wartość brutto ) :
1) Budynki i obiekty - 1.378.312 zł
2) Środki trwałe – 189.338 zł
3) Środki o charakterze wyposażenia – 731.543 zł
4) Inne /w tym zbiory biblioteczne, wartości niematerialne i prawne / - 61.580 zł
Budżet:
Najważniejsze składniki i kwoty na rok bieżący, tj. 2005 (podano wartość brutto):
Wydatki ogółem: - 5.179.600
Wydatki bieżące /remont dachów/
Wykaz regulaminów :
W Zespole Szkół Mechanicznych obowiązują następujące regulaminy :
-
regulamin przyznawania nagród dyrektora pracownikom niepedagogicznym
-
regulamin Rady Pedagogicznej
-
regulamin Rady Rodziców
-
regulamin Rady Szkoły
-
regulamin doskonalenia zawodowego nauczycieli
-
regulamin Internatu
-
wewnątrz szkolny regulamin oceniania, klasyfikowania i promowania
-
regulamin egzaminu dojrzałości
-
regulamin gospodarowania środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
-
regulamin pracy
-
regulamin Szkolnego Schroniska Młodzieżowego
-
regulamin wynagradzania
-
regulamin tworzenia i gospodarowania środkami Zakładowego Funduszu Zdrowotnego
-
regulamin kontroli wewnętrznej
-
instrukcja kancelaryjna ZSM
-
instrukcja bezpieczeństwa pożarowego dla obiektów szkoły
-
regulamin w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego ZSM
-
instrukcja obiegu i kontroli dokumentów opracowana zgodnie
z Zarządzeniem nr 46 Ministra Finansów z dnia 01.08.1995 r.
-
instrukcja o inwentaryzacji
-
regulamin korzystania z pracowni przedmiotowych, komputerowych i sali gimnastycznej
-
regulamin zachowania się na wycieczkach szkolnych
-
regulamin korzystania z urządzeń stosowanych w szkole i internacie
-
regulamin postępowania w razie wypadku.
W/w regulaminy i instrukcje udostępnione są zainteresowanym podmiotom zewnętrznym przez Dyrektora jednostki.
Rejestry, ewidencje, archiwa:
W jednostce obowiązują następujące rejestry i ewidencje :
- rejestr zarządzeń dyrektora
-
rejestr wydanych legitymacji szkolnych
-
rejestr znaczków pocztowych
-
rejestr wydanych zaświadczeń
-
rejestr wydanych zaświadczeń wojskowych – reklamacji
-
szkolny rejestr rozrachunku świadectw
-
rejestr legitymacji ubezpieczeniowych dla pracowników
-
rejestr legitymacji ubezpieczeniowych dla członków rodzin
-
rejestr legitymacji służbowych dla nauczycieli na przejazdy ulgowe
-
rejestr wypadków uczniów w szkole i na zajęciach organizowanych przez szkołę
-
rejestr wypadków uczniów – poza szkołą
-
rejestr wypadków pracowników szkoły : w miejscu pracy, w drodze do pracy/ z pracy
-
rejestr badań pracowników : b.profilaktycznych, do pracow. Książeczki zdrowia, orzeczenia Sanepidu
- rejestr szkoleń bhp : stanowiskowych, podstawowych, okresowych, innych
- rejestr rozliczenia paliwa
- ewidencja pracowników
-
ewidencja obecności pracowników
-
ewidencja absencji
-
rejestr wyjść służbowych
-
rejestr uczniów
-
ewidencja składników majątkowych : środków trwałych, przedmiotów
w użytkowaniu
-
ewidencja sprzętu p.poż.
-
ewidencja godzin ponadwymiarowych
-
rejestr delegacji służbowych
-
ewidencja księgozbiorów bibliotecznych
-
ewidencja księgowa, kartotekowo-przebitkowa, sukcesywnie wdrażana
w system informatyczny.
Składnica akt szkolnych Zespołu Szkół Mechanicznych – archiwum :
Dokumentacja przechowywana :
-
Organizacja i zarządzanie jednostki
-
Planowanie, sprawozdawczość, statystyka
-
Kroniki i monografie
-
Akta osobowe pracowników
-
Stan bezpieczeństwa i higieny pracy
-
Wypadki przy pracy
-
Dowody księgowe i kasowe
-
Listy płac i karty wynagrodzeń
-
Arkusze ocen; dokumentacja duplikatów świadectw
-
Protokoły egzaminacyjne
-
Praktyki zawodowe
-
Dokumentacja Komitetu Rodzicielskiego
-
Dzienniki lekcyjne
-
Protokóły rad pedagogicznych
-
W-ty szkolne – dokumentacja dotycząca działalności
Zamówienia publiczne :
Obecnie jednostka nie prowadzi postępowania o zamówienia publiczne.
Kontrole:
Termin kontroli |
Instytucja kontrolująca |
Cel kontroli |
09.05.2000
26.05.2000
20.06.2000
11.10.2000
23.05.2001
06.09.2001
22.10. – 30.11.2001
12.04.2002
09.05.2002
23.05.2002
29.05.2002
15.07.2002
21.10.2002
21.02.2003
17.09.2003
02.02.2004
26.08.2004 |
Kuratorium Oświaty
Kuratorium Oświaty
KM PSP
Kuratorium Oświaty
Kuratorium Oświaty
Kuratorium Oświaty
RIO Opole
Kuratorium Oświaty
Kuratorium Oświaty
Pow.St.Sanit.Epidem.Opole
Kuratorium Oświaty
PSSE
PSSE
Wydział Oświaty
PSSE
KM PSP
Wydział Kontroli Wewnętrznej i Audytu Urzędu Miasta Opola |
Obserwacja maturalnego egzaminu pisemnego
Obserwacja ustnej części egzaminu dojrzałości
Warunki ewakuacji, warunki instalacyjne - internat
Przegląd bieżący (notatka)
Obserwacja ustnej części egzaminu dojrzałości
Analiza stanu przygotowania szkoły do próbnego egzaminu maturalnego
Kontrola kompleksowa gospodarki finansowej
Konsult. w sprawie arkusza diagnostycznego dot. rekrutacji na r.szk. 2002/03
Obserw. pisemnego egzaminu dojrzałości w szkole młodzieżowej
Kontr.bież. stanu sanitarnego-internat
Obserw. ustnego egz.dojrz.
Kontr.sanit.-internat
Kontr.sanit.-internat
Przegląd bieżący-realizacja zajęć pozalekcyjnych
Kontr.bież.st.sanit.-klasyf.bloku żywieniowego-internat
Kontrola sprawdzająca-internat |
Przyjmowanie i załatwianie spraw :
-
kancelaria szkoły czyli sekretariat szkoły
-
referenci – specjaliści spraw w innych komórkach organizacyjnych
-
Korespondencję przeznaczoną dla szkoły odbiera z poczty wyznaczony do tego celu pracownik. Pisma wnoszone przez interesantów przyjmuje sekretariat lub bezpośrednio pracownicy załatwiający sprawę merytorycznie.
-
Kancelaria otwiera wszystkie przesyłki, z wyjątkiem:
- adresowanych imiennie, które przekazuje adresatom.
Dokumentację niejawną otwiera upoważniony do tego celu pracownik sekretariatu.
Przy załatwianiu spraw stosuje się najprostsze i najbardziej celowe formy załatwiania w zależności od rodzaju sprawy i obowiązujących przepisów. Formy załatwień mogą być ustne, odręczne lub pisemne.
- Przy załatwianiu spraw stosuje się najprostsze i najbardziej celowe formy załatwiania w zależności od rodzaju sprawy i obowiązujących przepisów.
Załatwienie sprawy pisemnej, np. w formie odręcznej (skróconej) polega na sporządzeniu przez referenta, po zarejestrowaniu sprawy- bezpośrednio na otrzymanym piśmie- zwięzłej odpowiedzi informującej o sposobie załatwienia sprawy.
- Sprawy załatwiane są według kolejności ich wpływu i stopnia pilności.
Sprawy pod względem kolejności załatwienia dzielą się na : pilne, terminowe, zwykłe.
Pilne powinny być załatwione niezwłocznie, terminowe powinny być załatwione
z takim wyliczeniem aby adresat otrzymał odpowiedź w ustalonym terminie, natomiast zwykłe powinny być załatwione najpóźniej w ciągu 14 dni licząc od dnia otrzymania sprawy do załatwienia.
Sprawy, które można załatwić od ręki załatwiane są w miarę możliwości w dniu otrzymania.