Publiczne Gimnazjum Nr 3
im. Jana III Sobieskiego
w Opolu
Informacje o jednostce:
- nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum Nr 3 im. Jana III Sobieskiego
- adres: 45-856 Opole, ul. Lelewela 9
- nr telefonu: (077) 4744189
- fax: (077) 4744189
- e-mail: sekretariat@g3.opole.pl
- adres strony www. www.g3opole.pl
- dyrektor: mgr Małgorzata Ludwikowska
- główny księgowy: Irena Rutowicz
- inne stanowiska kierownicze wraz z nazwiskami osób zajmujących je :
kierownik administracyjno- gospodarczy Ewa Działo
- podmiot udostępniający dane: Publiczne Gimnazjum Nr 3
im.Jana III Sobieskiego w Opolu
- odpowiedzialny za treść : mgr Małgorzata Ludwikowska
Majątek:
Publiczne Gimnazjum Nr 3 w Opolu dysponuje :
majątkiem trwałym o wartości 1.844.814,45 zł, w którego skład wchodzą :
-
grunty
-
budynki
-
budowle
-
maszyny
majątkiem trwałym w użytkowaniu o wartości 269.932,72 zł
oprogramowaniem o wartości 13.603,72 zł
zbiory biblioteczne o wartości 39.180,94 zł
Budżet:
Budżet Publicznego Gimnazjum Nr 3 w Opolu wynosi :
w tym
Wykaz regulaminów:
L.p
|
Nazwa regulaminów , instrukcji
|
Miejsce ich udostępnienia
|
1.
|
Regulamin pracy
|
gabinet dyrektora szkoły, kadry, pokój nauczycielski ,
|
2.
|
Regulamin kontroli wewnętrznej
|
gabinet dyrektora szkoły, kadry,
|
3.
|
Regulamin Zakładowego Funduszu Socjalnego
|
gabinet dyrektora szkoły, kadry, pokój nauczycielski, biblioteka
|
4.
|
Regulamin szczegółowego sposobu obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i za godziny doraźnych zastępstw
|
gabinet dyrektora szkoły, kadry,
|
5.
|
Regulamin specjalnego funduszu nagród
|
gabinet dyrektora szkoły, kadry,
|
6.
|
Regulamin premiowania pracowników nie będących nauczycielami
|
gabinet dyrektora szkoły, kadry,
|
7.
|
Regulamin Zakładowego Funduszu Zdrowotnego
|
gabinet dyrektora szkoły, kadry,
|
8.
|
Regulaminy klas i pracowni
|
gabinet dyrektora szkoły, pracownie i klasy
|
9.
|
Regulamin sali gimnastycznej
|
gabinet dyrektora szkoły, sala gimnastyczna
|
10.
|
Regulamin szczegółowych warunków przyznawania dodatków za wysługę lat dla nauczycieli
|
gabinet dyrektora szkoły, kadry,
|
12.
|
Regulamin Rady Pedagogicznej
|
gabinet dyrektora szkoły, biblioteka
|
13.
|
Regulamin wycieczki
|
gabinet dyrektora szkoły, biblioteka
|
14.
|
Wewnątrzszkolny system oceniania
|
gabinet dyrektora szkoły, biblioteka
|
15.
|
Przedmiotowy system oceniania
|
gabinet dyrektora szkoły, biblioteka
|
16.
|
Instrukcja kancelaryjna
|
gabinet dyrektora szkoły, kadry, sekretariat
|
17.
|
Instrukcja organizacyjna
|
gabinet dyrektora szkoły, kadry, sekretariat
|
28.
|
Instrukcja obiegu dokumentów
|
gabinet dyrektora szkoły, kadry, sekretariat, księgowość
|
19.
|
Instrukcja wewnętrzna w sprawie zasad ewidencji i amortyzacji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia
|
gabinet dyrektora szkoły, kadry, księgowość
|
20.
|
Instrukcja inwentaryzacyjna
|
gabinet dyrektora szkoły, kadry, księgowość
|
21.
|
Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego
|
gabinet dyrektora szkoły, kadry, biblioteka, portiernia
|
22.
|
Instrukcja sporządzania obiegu i kontroli dokumentów
|
gabinet dyrektora szkoły, księgowość, kadry, portiernia, biblioteka
|
23.
|
Ustalenia szczegółowe Zakładowego Planu Kont
|
gabinet dyrektora szkoły, księgowość
|
24.
|
Zasady prowadzenia ewidencji analitycznej i jej powiązanie z kontami syntetycznymi
|
gabinet dyrektora szkoły, księgowość
|
25.
|
Wykaz kont księgi głównej
|
gabinet dyrektora szkoły, księgowość
|
26. |
Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze |
kadry |
27. |
Regulamin przeprowadzania okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników PG-3 |
kadry |
Rejestry, ewidencje, archiwa:
W Publicznym Gimnazjum nr 3 obowiązują następujące rejestry i ewidencje:
-
księga uczniów
-
księga ewidencji dzieci
-
rejestr druków ścisłego zarachowania
-
rejestr zakupionych znaczków pocztowych
-
rejestr korespondencji
-
rejestr przesyłek specjalnego rodzaju ( telegramy , faksy, listy polecone )
-
rejestr protokołów z wypadków uczniów
-
rejestr wypadków pracowników
-
rejestr chorób zawodowych
-
ewidencja czeków
-
ewidencja środków czystości
-
rejestr wniosków dot. awansu zawodowego nauczycieli
-
ewidencja programów komputerowych
-
rejestr osób zatrudnionych
-
ewidencja zwolnień lekarskich
-
książka kontroli
-
rejestr wydanych legitymacji szkolnych
-
rejestr zarządzeń dyrektora
-
rejestr uchwał samorządu gminnego
W archiwum zakładowym przechowuje się :
-
akta osobowe pracowników zwolnionych
-
dokumentację pedagogiczną ( dzienniki lekcyjne , arkusze ocen, protokoły rad pedagogicznych)
-
bieżącą dokumentację wytworzoną w czasie działalności szkoły
-
dokumentację księgową
-
dokumentację techniczną budynku szkoły
Zamówienia publiczne i nabór na wolne miejsca pracy:
www.bip.um.opole.pl - Przetargi
www.bip.um.opole.pl - Ogłoszenia o wolnych etatach w UM i miejskich jednostkach organizacyjnych
Kontrole:
Termin kontroli
|
Instytucja kontrolująca
|
Cel kontroli
|
20.01.2005
|
Opolskie Kuratorium Oświaty
|
Badanie bieżące
-Wykorzystanie wyników egz. gimnazjalnego
-Nadzór pedagogiczny
|
03.03.2005
|
Urząd Miasta Opola
|
Kontrola obiektu
|
19.04.2005
|
Zakład Usług Technicznych ?TERMA?
|
Sprawdzenie szczelności instalacji gazowej
|
09.05.2005
|
Przedsiębiorstwo Handlowo-Techniczne sprzętu pożarniczego i Ochronnego ?SUPON?
|
Przegląd techniczny i remont sprzętu przeciwpożarowego.
Pomiar ciśnienia w hydrantach
|
11.10.2005
|
Państwowa Stacja Sanitarno- Epidemiologiczna w Opolu
|
Kontrola sanitarna obiektu
|
4.11.2005
|
Urząd Miasta Opola
|
Kontrola
-Zakładowego Planu Kont
-Instrukcji inwentaryzacyjnej
-Instrukcji obiegu i kontroli dowodów księgowych
- Realizacja zadań wynikających z rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24.06.2005
|
21.04.2006 |
Zakład Usług Technicznych "TERMA" |
Sprawdzenie szczelności instalacji gazowej |
09.06.2006 |
Jan Świerczyński Mistrz kominiarski |
Przegląd przewodów kominowych |
21.08.2006 |
Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego |
Kontrola utrzymania obiektu buudowlanego |
15.11.2006 |
ZUS Opole |
Kontrola zasadności wypłaty zasiłków |
27.11.2006 |
Państwowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna w Opolu |
Pomiar oświetlenia w klasach lekcyjnych oraz pomiar temperatury powietrza |
15.12.2006 |
Państwowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna w Opolu |
Kontrola sanitarna obiektu |
Wszystkie protokoły z przeprowadzonych kontroli dostępne są u kierownika administracyjno-ekonomicznego szkoły.
Przyjmowanie i załatwianie spraw:
Dyrektor Publicznego Gimnazjum nr 3 przyjmuje interesantów w swoim gabinecie w czwartek 1500 - 1630 i piątek 1200 -1400.
Korespondencję przyjmuje sekretarka szkoły, rejestrując ją ilościowo w dzienniku korespondencji . Przesyłki specjalnego rodzaju ( telegramy, farsy, pisma procesowe, paczki,listy polecone, ekspresowe, przesyłki wartościowe) wpisywane są do rejestru przesyłek specjalnego rodzaju.
Sekretarka szkoły otwiera wszystkie przesyłki z wyjątkiem:
-
adresowanych imiennie , które przekazuje adresatom
-
stanowiących tajemnicę służbową, które przekazuje dyrektorowi i adresatom
-
wartościowych , które przekazuje właściwej osobie za pokwitowaniem
Jeżeli po otwarciu koperty nie oznaczonej na zewnątrz napisem ?poufne? okaże się , że zawiera wiadomości stanowiące tajemnice służbową, bezzwłocznie przekazuje ją w zamkniętej kopercie właściwej do jej odbioru osobie- z adnotacją o przyczynie otwarcia koperty.
Po otwarciu koperty sprawdza czy nie zawiera ona pisma mylnie skierowanego oraz czy dołączone są wymienione w piśmie załączniki
Koperty z nienaruszonym znaczkiem pocztowym (stemplem pocztowym) dołącza tylko do pism:
-
poufnych, wartościowych, poleconych, ekspresowych , za dowodem doręczenia
-
dla których istotna jest data nadania np. skargi, odwołania itp.
-
w których brak nadawcy lub daty pisma
-
mylnie skierowanych
-
załączników skierowanych bez pisma przewodniego
-
w razie niezgodności zapisów na kopercie z ich zawartością
Potwierdzenie otrzymania pisma sekretariat wydaje na żądanie składającego pismo. Na każdej wpływającej korespondencji umieszcza się w górnym lewym rogu pierwszej strony (na korespondencji przekazywanej bez otwierania- na przedniej stronie koperty) pieczątkę wpływu określającą datę otrzymania.
Po wykonaniu w/w czynności sekretariat segreguje wpływającą korespondencję według jej treści i przekazuje dyrektorowi .
Korespondencję przejrzaną i zwróconą przez dyrektora , sekretarka dzieli zgodnie z dyspozycjami i przekazuje właściwym pracownikom.
W Publicznym Gimnazjum nr 3 obowiązuje bezdziennikowy system kancelaryjny oparty na jednolitym rzeczowym wykazie akt.
Wykaz akt stanowi jednolitą , rzeczową , niezależną od struktury organizacyjnej klasyfikację akt powstających w toku działalności szkoły oraz zawiera klasyfikację archiwalną.
Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego sprawy można załatwiać ustnie lub pisemnie. W przypadku załatwienia sprawy ustnie, treść i istotne motywy takiego załatwienia sprawy, są odnotowane w aktach i potwierdzone podpisem załatwiającego sprawę.
Przy pisemnym załatwieniu sprawy stosuje się następujące formy:
-
odręczną
-
korespondencyjną
Przy sporządzaniu kopii pisma lub dokumentu umieszcza się pod tekstem z lewej strony klauzulę – "Stwierdzam zgodność z oryginałem" , a także datę, podpis i stanowisko służbowe osoby stwierdzającej zgodność treści.
Pracownicy załatwiają sprawy według kolejności ich wpływu i stopnia pilności. Każdą sprawę załatwia się oddzielnym pismem bez łączenia jej z inną sprawą nie mającą z nią bezpośredniego związku. Pismo załatwiające sprawę zawiera:
-
nagłówek – druk lub podłużną pieczeń nagłówkową
-
znak sprawy
-
powołanie się na znak i datę pisma , którego odpowiedź dotyczy
-
datę podpisania pisma przez osobę upoważnioną
-
określenie odbiorcy
-
treść pisma
-
podpis ( imię nazwisko oraz stanowisko służbowe)
-
terminu i fakt ten odnotowuje w aktach sprawy
-
ewentualne wskazówki dla sekretariatu
Jeżeli załatwienie sprawy w określonym terminie nie jest możliwe odwołuje się do przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego.