|
Przedszkole Publiczne Nr 37 "Elemelek"
Przedszkole Publiczne Nr 37 "Elemelek" z siedzibą w Opolu ul. Jesionowa 8, jest jednostką budżetową działającą pod nadzorem Urzędu Miasta Opola od 01.09.2002 r. na podstawie Ustawy z dnia 07.09.1991 r. o systemie Oświaty, (Dz U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 z póź. zmianami) oraz aktu założycielskiego i statutu przedszkola.
Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział złożony z dzieci zgrupowanych według wieku od trzech do sześciu lat. W przedszkolu funkcjonują cztery oddziały (3; 4; 5 i 6- latki). Liczba miejsc w przedszkolu stanowi 100. Liczba dzieci w oddziale nie może przekraczać 25.
Przedszkole czynne jest od 6.00 do 16.30.
Placówka zatrudnia 19 osób w tym:
- ośmiu pracowników pedagogicznych,
- trzech pracowników administracji,
- ośmiu pracowników obsługi.
Do realizacji celów statutowych przedszkole posiada:
- cztery sale zajęć dla poszczególnych oddziałów,
- salę rekreacyjną,
- salę gimnastyczną,
- szatnie dla dzieci i personelu,
- kuchnie,
- pomieszczenia administracyjno-gospodarcze.
Dzieci mają możliwość codziennego korzystania z ogrodu przedszkolnego, wyposażonego w urządzenia dostosowane do wieku dzieci.
Ramowy rozkład dnia ustalony jest przez dyrektora przedszkola na wniosek rady pedagogicznej na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji. Uwzględnia on wymagania zdrowotne, higieniczne i jest dostosowany do założeń programowych oraz oczekiwań rodziców. Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciele, którym powierzono opiekę nad danym oddziałem, ustalają dla tego oddziału szczegółowy rozkład dnia, z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci. Przedszkole przeprowadza rekrutację w oparciu o zasadę powszechnej dostępności. Dyrektor dokonuje przyjęć dzieci na podstawie karty zgłoszenia dziecka do przedszkola, po konsultacji z dyrektorami przedszkoli sąsiednich w celu wyeliminowania kart zdublowanych.
Przedmiotem działania według powinności statutowej jest:
- wykonywanie usług opiekuńczych, wychowawczych i edukacyjnych na rzecz dzieci przebywających w przedszkolu,
- świadczenie usług w zakresie żywienia dzieci w przedszkolu,
- prowadzenie pełnego rozliczenia finansowo-księgowego przedszkola w zakresie otrzymywanych dotacji z Urzędu Miasta Opola oraz dochodów własnych,
- prowadzenie spraw kadrowych pracowników zatrudnionych w przedszkolu,
- prowadzenie gospodarki eksploatacyjnej obiektu przedszkolnego, wykonywanie drobnych remontów bieżących, napraw i usuwanie awarii,
- prowadzenie działalności socjalnej na rzecz pracowników przedszkola, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- prowadzenie spraw administracyjno-gospodarczych przedszkola,
- prowadzenie spraw z zakresu BHP i ppoż.
Organami przedszkola są:
- dyrektor - mgr Marlena Mackiewicz,
- rada pedagogiczna - w skład rady pedagogicznej wchodzi przewodniczący Marlena Mackiewicz oraz siedmiu nauczycieli pracujących w placówce
- rada rodziców - w skład rady rodziców wchodzi przewodniczący Pan Bogdan Perczak oraz trzech członków.
Kompetencje przedszkola są następujące:
- kierowanie bieżącą działalnością przedszkola i reprezentowanie go na zewnątrz,
- sprawowanie nadzoru pedagogicznego,
- koordynowanie opieki nad dziećmi zdrowymi i niepełnosprawnymi,
- opracowanie mierzenia jakości pracy przedszkola, z uwzględnieniem lokalnych potrzeb, ustalenie sposobu jego wykonywania dokumentowania oraz wykorzystania wyników,
- planowanie, organizowanie i przeprowadzenie mierzenia jakości pracy przedszkola,
- przekazywanie raportu o jakości pracy przedszkola radzie pedagogicznej i radzie rodziców,
- opracowanie programu rozwoju przedszkola wspólnie z radą pedagogiczną z wykorzystaniem wyników mierzenia jakości pracy przedszkola,
- gromadzenie informacji o pracy nauczycieli w celu dokonywania oceny ich pracy, według zasad określonych w odrębnych przepisach,
- przygotowanie arkusza organizacji przedszkola i przedstawienie go do zatwierdzenia organowi prowadzącemu,
- przewodniczenie radzie pedagogicznej i realizacja uchwał podjętych w ramach jej kompetencji stanowiących,
- wstrzymywanie uchwał rady pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa i powiadomienia o tym stosownych organów,
- dysponowanie środkami finansowymi przedszkola i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie,
- planowanie i odpowiedzialność za realizowanie planu finansowego przedszkola zgodnie z odpowiednimi przepisami,
- organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi przedszkola,
- współpraca z rodzicami, organem prowadzącym oraz instytucjami nadzorującymi i kontrolującymi,
- kierowanie polityką kadrową przedszkola, zatrudnianie i zwalnianie nauczycieli oraz innych pracowników przedszkola,
- przyznawanie nagród, udzielanie kar pracownikom zgodnie z wnioskiem zaopiniowanym przez radę pedagogiczną,
- podejmowanie decyzji o przyjęciu oraz skreśleniu dziecka z przedszkola w czasie roku szkolnego, po zaopiniowaniu przez radę pedagogiczną,
- zapewnienie pracownikom właściwych warunków pracy zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy, BHP i ppoż,
- stworzenie dzieciom optymalnych warunków rozwoju,
- koordynacja współdziałania organów przedszkola, zapewnienie im swobodnego działania zgodnie z prawem oraz wymiany informacji między nimi,
- współdziałanie z organizacjami związkowymi wskazanymi przez pracowników,
- prowadzenie dokumentacji kancelaryjno - archiwalnej i finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:
- przygotowanie projektu statutu przedszkola i jego zmiany,
- zatwierdzenie planów pracy przedszkola,
- podejmowanie uchwał w sprawie innowacji, eksperymentów i zajęć autorskich,
- uchwalenie regulaminu pracy rady pedagogicznej, regulaminu pracy przedszkola,
- podejmowanie uchwał w sprawie skreślenia z listy wychowanków,
- ustalenie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Do kompetencji rady rodziców należy:
- opiniowanie programu rozwoju przedszkola,
- wyrażanie opinii na temat funkcjonowania przedszkola,
- współdziałanie z przedszkolem w celu jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym, wychowawczym i dydaktycznym,
- uczestniczenie w życiu przedszkola przyczyniające się do ciągłego podnoszenia pracy placówki i zaspokajania potrzeb dzieci,
- wspieranie statutowej działalności przedszkola poprzez gromadzenie funduszy z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł.
- Przedszkole Publiczne Nr 37 "Elemelek" mieści się w budynku wolnostojącym, który jest własnością Agencji Mienia Wojskowego we Wrocławiu. Umowa użyczenia 75/2002 W r.
- Placówka nie ma w dyspozycji majątku trwałego, natomiast posiada mienie ruchome o wartości 48.213,00 zł.
Nazwa dokumentu: | Przedszkole Publiczne Nr 37 "Elemelek" | Osoba, która wprowadzała dane: | Grzegorz Mroczek | Data wytworzenia informacji: | 2003-06-30 14:38:49 | Data udostępnienia informacji: | 2003-06-30 14:38:49 | Data ostatniej aktualizacji: | 2003-06-30 14:57:10 |
Wersja do wydruku...
|