logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Przedszkole Publiczne Nr 37 "Elemelek"

Przedszkole Publiczne Nr 37 "Elemelek" z siedzibą w Opolu ul. Jesionowa 8, jest jednostką budżetową działającą pod nadzorem Urzędu Miasta Opola od 01.09.2002 r. na podstawie Ustawy z dnia 07.09.1991 r. o systemie Oświaty, (Dz U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 z póź. zmianami) oraz aktu założycielskiego i statutu przedszkola.

Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział złożony z dzieci zgrupowanych według wieku od trzech do sześciu lat. W przedszkolu funkcjonują cztery oddziały (3; 4; 5 i 6- latki). Liczba miejsc w przedszkolu stanowi 100. Liczba dzieci w oddziale nie może przekraczać 25.

Przedszkole czynne jest od 6.00 do 16.30.

Placówka zatrudnia 19 osób w tym:

  • ośmiu pracowników pedagogicznych,
  • trzech pracowników administracji,
  • ośmiu pracowników obsługi.

Do realizacji celów statutowych przedszkole posiada:

  • cztery sale zajęć dla poszczególnych oddziałów,
  • salę rekreacyjną,
  • salę gimnastyczną,
  • szatnie dla dzieci i personelu,
  • kuchnie,
  • pomieszczenia administracyjno-gospodarcze.

Dzieci mają możliwość codziennego korzystania z ogrodu przedszkolnego, wyposażonego w urządzenia dostosowane do wieku dzieci.

Ramowy rozkład dnia ustalony jest przez dyrektora przedszkola na wniosek rady pedagogicznej na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji. Uwzględnia on wymagania zdrowotne, higieniczne i jest dostosowany do założeń programowych oraz oczekiwań rodziców.
Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciele, którym powierzono opiekę nad danym oddziałem, ustalają dla tego oddziału szczegółowy rozkład dnia, z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci.
Przedszkole przeprowadza rekrutację w oparciu o zasadę powszechnej dostępności.
Dyrektor dokonuje przyjęć dzieci na podstawie karty zgłoszenia dziecka do przedszkola, po konsultacji z dyrektorami przedszkoli sąsiednich w celu wyeliminowania kart zdublowanych.

Przedmiotem działania według powinności statutowej jest:

  • wykonywanie usług opiekuńczych, wychowawczych i edukacyjnych na rzecz dzieci przebywających w przedszkolu,
  • świadczenie usług w zakresie żywienia dzieci w przedszkolu,
  • prowadzenie pełnego rozliczenia finansowo-księgowego przedszkola w zakresie otrzymywanych dotacji z Urzędu Miasta Opola oraz dochodów własnych,
  • prowadzenie spraw kadrowych pracowników zatrudnionych w przedszkolu,
  • prowadzenie gospodarki eksploatacyjnej obiektu przedszkolnego, wykonywanie drobnych remontów bieżących, napraw i usuwanie awarii,
  • prowadzenie działalności socjalnej na rzecz pracowników przedszkola, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • prowadzenie spraw administracyjno-gospodarczych przedszkola,
  • prowadzenie spraw z zakresu BHP i ppoż.

Organami przedszkola są:

  • dyrektor - mgr Marlena Mackiewicz,
  • rada pedagogiczna - w skład rady pedagogicznej wchodzi przewodniczący Marlena Mackiewicz oraz siedmiu nauczycieli pracujących w placówce
  • rada rodziców - w skład rady rodziców wchodzi przewodniczący Pan Bogdan Perczak oraz trzech członków.

Kompetencje przedszkola są następujące:

  • kierowanie bieżącą działalnością przedszkola i reprezentowanie go na zewnątrz,
  • sprawowanie nadzoru pedagogicznego,
  • koordynowanie opieki nad dziećmi zdrowymi i niepełnosprawnymi,
  • opracowanie mierzenia jakości pracy przedszkola, z uwzględnieniem lokalnych potrzeb, ustalenie sposobu jego wykonywania dokumentowania oraz wykorzystania wyników,
  • planowanie, organizowanie i przeprowadzenie mierzenia jakości pracy przedszkola,
  • przekazywanie raportu o jakości pracy przedszkola radzie pedagogicznej  i radzie rodziców,
  • opracowanie programu rozwoju przedszkola wspólnie z radą pedagogiczną z wykorzystaniem wyników mierzenia jakości pracy przedszkola,
  • gromadzenie informacji o pracy nauczycieli w celu dokonywania oceny ich pracy, według zasad określonych w odrębnych przepisach,
  • przygotowanie arkusza organizacji przedszkola i przedstawienie go do zatwierdzenia organowi prowadzącemu,
  • przewodniczenie radzie pedagogicznej i realizacja uchwał podjętych w ramach jej kompetencji stanowiących,
  • wstrzymywanie uchwał rady pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa i powiadomienia o tym stosownych organów,
  • dysponowanie środkami finansowymi przedszkola i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie,
  • planowanie i odpowiedzialność za realizowanie planu finansowego przedszkola zgodnie z odpowiednimi przepisami,
  • organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi przedszkola,
  • współpraca z rodzicami, organem prowadzącym oraz instytucjami nadzorującymi i kontrolującymi,
  • kierowanie polityką kadrową przedszkola, zatrudnianie i zwalnianie nauczycieli oraz innych pracowników przedszkola,
  • przyznawanie nagród, udzielanie kar pracownikom zgodnie z wnioskiem zaopiniowanym przez radę pedagogiczną,
  • podejmowanie decyzji o przyjęciu oraz skreśleniu dziecka z przedszkola w czasie roku szkolnego, po zaopiniowaniu przez radę pedagogiczną,
  • zapewnienie pracownikom właściwych warunków pracy zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy, BHP i ppoż,
  • stworzenie dzieciom optymalnych warunków rozwoju,
  • koordynacja współdziałania organów przedszkola, zapewnienie im swobodnego działania zgodnie z prawem oraz wymiany informacji między nimi,
  • współdziałanie z organizacjami związkowymi wskazanymi przez pracowników,
  • prowadzenie dokumentacji kancelaryjno - archiwalnej i finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:

  • przygotowanie projektu statutu przedszkola i jego zmiany,
  • zatwierdzenie planów pracy przedszkola,
  • podejmowanie uchwał w sprawie innowacji, eksperymentów i zajęć autorskich,
  • uchwalenie regulaminu pracy rady pedagogicznej, regulaminu pracy przedszkola,
  • podejmowanie uchwał w sprawie skreślenia z listy wychowanków,
  • ustalenie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli.

Do kompetencji rady rodziców należy:

  • opiniowanie programu rozwoju przedszkola,
  • wyrażanie opinii na temat funkcjonowania przedszkola,
  • współdziałanie z przedszkolem w celu jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym, wychowawczym i dydaktycznym,
  • uczestniczenie w życiu przedszkola przyczyniające się do ciągłego podnoszenia pracy placówki i zaspokajania potrzeb dzieci,
  • wspieranie statutowej działalności przedszkola poprzez gromadzenie funduszy z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł.
  • Przedszkole Publiczne Nr 37 "Elemelek" mieści się w budynku wolnostojącym, który jest własnością Agencji Mienia Wojskowego we Wrocławiu. Umowa użyczenia 75/2002 W r.
  • Placówka nie ma w dyspozycji majątku trwałego, natomiast posiada mienie ruchome o wartości 48.213,00 zł.

Nazwa dokumentu: Przedszkole Publiczne Nr 37 "Elemelek"
Osoba, która wprowadzała dane: Grzegorz Mroczek
Data wytworzenia informacji: 2003-06-30 14:38:49
Data udostępnienia informacji: 2003-06-30 14:38:49
Data ostatniej aktualizacji: 2003-06-30 14:57:10

Wersja do wydruku...

corner   corner