logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
 
 
Pełnomocnik ds. zarządzania gospodarką odpadami komunalnymi
 (nazwa stanowiska pracy)
 
1.
 

 
Wymagania niezbędne
 
 
Wymagane dokumenty
a) obywatelstwo polskie
Kserokopia dowodu osobistego
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
Oświadczenie
c) brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne
Oświadczenie
d) nieposzlakowana opinia
Oświadczenie
e) wykształcenie wyższe
Kserokopia dyplomu lub świadectwa
Co najmniej 3 letni staż pracy lub wykonywanie przez co najmniej 3 lata działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku – zagadnienia gospodarki odpadami
Kserokopia świadectwa pracy i/lub zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy 

 
2.

 
Wymagania dodatkowe
 
 
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
a) Studia podyplomowe, kursy i szkolenia specjalistyczne z zakresu gospodarki odpadami, ochrony środowiska, ekonomii, zamówień publicznych, zarządzania
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
b) Wskazany staż pracy w  administracji publicznej na stanowiskach związanych z  zagadnieniami ochrony środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki odpadami.
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
c) Bardzo dobra znajomość przepisów z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi i Prawa zamówień publicznych oraz umiejętność właściwej ich interpretacji i  stosowania.  
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
d) Dobra znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
e) Dobra znajomość topografii wszystkich osiedli miasta Opola, w tym uwarunkowań dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
f) Umiejętność czytania dokumentacji technicznych, map geodezyjnych
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
g) Dobra znajomość obsługi komputera (środowisko Windows i programy typu ArcView itp.)
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
h) Wskazana znajomość zagadnień z zakresu ekonomii i zarządzania.
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
i) Obowiązkowość, odpowiedzialność za wykonywaną pracę, rzetelność, staranność, operatywność, terminowość, dyspozycyjność, umiejętność analizy i syntezy rozpatrywania dokumentów
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
j) Samodzielność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, odporność na stres, dobra pamięć.
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

 
3.       Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Opracowanie i przedstawienie koncepcji utworzenia i funkcjonowania komórki organizacyjnej lub jednostki miejskiej do zarządzania gospodarowaniem odpadami komunalnymi w mieście oraz przygotowanie zespołu pracowników (po naborach) i kierowanie nimi, w celu wdrażania systemu i realizowania zadań wymienionych poniżej.
3.1   Zadania ogólne:
 
1)      Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
2)      Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
3)      Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
4)      Organizowanie wykonywania zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.
5)      Przygotowywanie i realizacja przedsięwzięć i projektów związanych z pozyskiwaniem i wykorzystaniem środków pomocowych.
6)      Rozpatrywanie interwencji posłów i senatorów oraz interpelacji, wniosków i pytań radnych, opinii i wniosków komisji Rady, postulatów ludności oraz przygotowywanie propozycji ich załatwienia.
7)      Rozpatrywanie skarg i wniosków mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów i udzielanie im wyjaśnień.
8)      Współdziałanie z administracją rządową, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami oraz mieszkańcami w realizacji swoich zadań.
9)      Prowadzenie spraw obronności kraju, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, ochrony przeciwpożarowej i ochrony mienia w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami.
10) Opracowywanie uwag i wniosków oraz przygotowywanie dokumentów niezbędnych do opiniowania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (mpzp) i ich zmian w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi, w odpowiedzi na wniosek Prezydenta lub wydziału opracowującego projekt mpzp.
11) Planowanie, wydatkowanie i rozliczanie środków finansowych przydzielonych w budżecie miasta na gospodarkę odpadami komunalnymi.
12) Przygotowywanie materiałów i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, zgodnie ze stosownym Zarządzeniem Prezydenta Miasta, z zakresu swoich zadań.
13) Współdziałanie z innymi wydziałami i biurami Urzędu.
14) Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów.
15) Aktualizacja dokumentów systemu zarządzania jakością i weryfikacja pod kątem przepisów prawnych.
16) Udzielanie informacji publicznej oraz wprowadzanie i aktualizacja informacji zamieszczanych w Biuletynie Informacji Publicznej.
 
3.2 Zadania szczegółowe:
 
1)   Realizacja zadań określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, z wyłączeniem zagadnień dotyczących postępowania ze zwierzętami.
2)   Analiza systemu gospodarki odpadam komunalnymi na terenie miasta Opola.
3)   Opracowanie koncepcji budowy nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, przygotowanie podstaw zarządzania jego funkcjonowaniem przy współpracy z wydziałami/biurami oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi.
4)   Opracowanie wytycznych programu szerokiej działalności informacyjnej mieszkańców w tym zakresie i rozpoczęcie jego wdrażania.
5)   Opracowanie projektów materiałów przetargowych i projektów umów na odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów (podział gminy na sektory, obliczenie ilości odpadów, ustalenie sposobu monitorowania, wymagań dla przedsiębiorców, wielkości, ilości śmieciarek itp.).
6)   Analiza i przedstawienie propozycji sposobu naliczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi wraz z analizą konsekwencji wyboru określonej metody.
7)   Wstępne oszacowanie kosztów funkcjonowania nowego systemu (odbiór odpadów, transport, zbieranie, odzysk, unieszkodliwianie, eksploatacja i administrowanie) oraz przedłożenie propozycji cennika opłat pobieranych od mieszkańców wraz z uzasadnieniem.
8)   Opracowywanie projektów uchwał Rady wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminach.
9)   Opracowanie planu organizacji systemu rozliczania i egzekucji opłat oraz monitorowania systemu.
10)    Nakładanie kar na przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne, w przypadku naruszenie przepisów ww. ustawy.
11)    Przyjmowanie i weryfikacja sprawozdań od przedsiębiorców z realizacji powierzonych zadań.
12)    Sporządzanie rocznych sprawozdań z realizacji przez miasto zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi i przekazywanie do Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska oraz Urzędu Marszałkowskiego.
13)    Kontrola stosowania i przestrzegania przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
14)    Prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych: dokonywanie wpisu, zmiany wpisu i wykreślenia.
15)    Opiniowanie projektów Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi.
16)    Opracowanie wzoru oraz przyjmowanie i weryfikacja deklaracji składanych przez mieszkańców miasta; określanie w drodze decyzji wysokości opłat w przypadku wątpliwości dot. tych deklaracji.
17)    Proponowanie założeń do rocznych planów budżetowych dotyczących realizacji zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz przyjętych programach działania i koncepcjach.
18)    Opracowywanie i opiniowanie projektów aktów normatywnych stanowionych przez organy Miasta, dotyczących problematyki odpadów komunalnych.
19)    Inicjowanie i koordynowanie działań zmierzających do utworzenia sytemu zintegrowanej gospodarki odpadami komunalnymi na terenie miasta.
20)    Przedstawianie Prezydentowi Miasta propozycji szczegółowych rozwiązań problemów związanych z odpadami komunalnymi.
21)    Monitorowanie procesów przygotowawczych do budowy nowego systemu.
22)    Inspirowanie tworzenia i wykorzystania baz danych dotyczących ewidencji odpadów komunalnych i zarządzania nimi.
23)    Analiza i przedstawienie propozycji budowy i wdrażania systemu informatycznego (sprzęt i oprogramowanie) do prowadzenia bazy danych i obsługi systemu.
24)    Współpraca z innymi Wydziałami w organizacji systemu rozliczania opłat i windykacji zaległości z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
25)    Współpraca z Radami i Zarządami Dzielnic w zakresie realizacji powierzonych zadań.
26)    Zamieszczanie informacji w BIP-ie dotyczących budowy i zarządzania systemem oraz wdrożenie i aktualizacja serwisu internetowego w tym zakresie.
27)    Opracowywanie zarządzeń Prezydenta Miasta w sprawie powoływania, zwoływanie posiedzeń i przewodniczenie zespołom zadaniowym opracowującym dokumenty o charakterze programowym lub opiniującym, przed przedstawieniem ich do zatwierdzenia Prezydentowi.
28)    Współdziałanie z innymi gminami i Regionami Gospodarki Odpadami oraz wykonywanie analiz porównawczych funkcjonowania systemów w różnych gminach.
29)    Opracowanie systemu i nadzór nad zlecaniem, odbiorami i rozliczaniem prac związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi.
30)    Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
 
 
 
4. Warunki pracy na stanowisku:
Stanowisko administracyjno-biurowe z obsługą komputera, wymagające dobrej ostrości wzroku(obsługa monitorów ekranowych), w pełnym wymiarze czasu pracy. Praca odbywać się będzie wewnątrz pomieszczenia w budynku Urzędu Miasta Opola przy Placu                 Wolności 7(winda). Praca samodzielna, przeważnie siedząca, wymagająca wyjazdów           w teren.
 
 
 
5. W miesiącu listopadzie 2011r. wskaźnik zatrudnienia  osób niepełnosprawnych,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi 1,9 %.
 
6.        Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29
      sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458).
 
c)         list motywacyjny,
 
d)        kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola,
 
e)      dokument potwierdzający niepełnosprawność *
 
 
 
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko Pełnomocnika ds. zarządzania gospodarką odpadami komunalnymi w terminie do dnia 19 grudnia 2011r.  decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
           
           
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
           

Nazwa dokumentu: Pełnomocnik ds. zarządzania gospodarką odpadami komunalnymi
Skrócony opis: Pełnomocnik ds. zarządzania gospodarką odpadami komunalnymi
Osoba, która wytworzyła informację: Joanna Parobecka
Osoba, która odpowiada za treść: Małgorzata Rabiega
Osoba, która wprowadzała dane: Joanna Parobecka
Data wytworzenia informacji: 2011-12-09 14:32:24
Data udostępnienia informacji: 2011-12-09 14:32:24
Data ostatniej aktualizacji: 2011-12-09 14:36:57

Wersja do wydruku...

corner   corner