URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. gospodarki wodnej i rolnictwa
w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Kserokopia dowodu osobistego
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe preferowane techniczne o kierunku melioracje wodne, budownictwo wodne lub inżynieria sanitarna.
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
a) Studia podyplomowe o kierunku prawo ochrony środowiska, kursy i szkolenia specjalistyczne.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
b) Wskazany staż pracy na stanowiskach związanych z zagadnieniami gospodarki wodnej i rolnictwa. Wskazane doświadczenie zawodowe w administracji publicznej, szczególnie na stanowiskach związanych z zagadnieniami rolnictwa, ochrony zwierząt, melioracji wodnych.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
c) Dobra znajomość przepisów z zakresu gospodarki wodnej, ochrony wód, żeglugi śródlądowej, rolnictwa, łowiectwa, ochrony zwierząt, ochrony roślin oraz umiejętność właściwej ich interpretacji i stosowania.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
d) Dobra znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
e) Dobra znajomość topografii wszystkich osiedli miasta Opola, w tym uwarunkowań dotyczących gospodarki wodnej i rolnictwa.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
f) Umiejętność czytania dokumentacji technicznych, map geodezyjnych
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
g) Dobra znajomość obsługi komputera (środowisko Windows i programy typu ArcView itp.))
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
h) Wskazana znajomość sporządzania kosztorysów, szczególnie z zakresu melioracji wodnych.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
i) Obowiązkowość, odpowiedzialność za wykonywaną pracę, rzetelność, staranność, operatywność, terminowość, dyspozycyjność, umiejętność analizy i syntezy rozpatrywania dokumentów.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
j) Samodzielność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, odporność na stres, dobra pamięć.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
3.1 Zadania ogólne:
1) Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
2) Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
3) Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
4) Organizowanie wykonywania zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.
5) Przygotowywanie i realizacja przedsięwzięć i projektów związanych z pozyskiwaniem i wykorzystaniem środków pomocowych.
6) Przygotowywanie projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady i Komisji Rady oraz innych aktów prawnych z zakresu działania wydziału.
7) Załatwianie indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej.
8) Rozpatrywanie interwencji posłów i senatorów oraz interpelacji, wniosków i pytań radnych, opinii i wniosków komisji Rady, postulatów ludności oraz przygotowywanie propozycji ich załatwienia.
9) Rozpatrywanie skarg i wniosków mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów i udzielanie im wyjaśnień.
10) Współdziałanie z administracją rządową, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami oraz mieszkańcami w realizacji zadań wydziału.
11) Prowadzenie spraw obronności kraju, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, ochrony przeciwpożarowej i ochrony mienia w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami.
12) Opracowywanie uwag i wniosków oraz przygotowywanie dokumentów niezbędnych do opiniowania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (mpzp) i ich zmian w zakresie gospodarki wodnej i rolnictwa, w odpowiedzi na wniosek Prezydenta lub wydziału opracowującego projekt mpzp.
13) Opracowywanie opinii, wniosków i innych materiałów dotyczących inwestycji i remontów oraz zamówień publicznych i przetargów w zakresie właściwości rzeczowej wydziału dla potrzeb Wydziału Inwestycji Miejskich i Wydziału Administracyjno-Gospodarczego.
14) Planowanie, wydatkowanie i rozliczanie środków finansowych przydzielonych wydziałowi w budżecie miasta.
15) Przygotowywanie materiałów i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, zgodnie ze stosownym Zarządzeniem Prezydenta Miasta, z zakresu zadań wydziału.
16) Współdziałanie z innymi wydziałami Urzędu oraz z nadzorowaną jednostką organizacyjną.
17) Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów w Wydziale.
18) Aktualizacja dokumentów systemu zarządzania jakością i weryfikacja pod kątem przepisów prawnych.
19) Udzielanie informacji publicznej oraz wprowadzanie i aktualizacja informacji zamieszczanych w Biuletynie Informacji Publicznej.
2) Zadania szczegółowe:
1) Realizacja zadań związanych z utrzymywaniem urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, znajdujących się na gruntach komunalnych (przeglądy urządzeń, zlecanie, nadzorowanie i odbiory prac oraz ich rozliczanie).
2) Zatwierdzanie statutów spółek wodnych i nadzór nad nimi.
3) Rejestracja sprzętu pływającego służącego do amatorskiego połowu ryb.
4) Wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego, wydawanie kart społecznej straży rybackiej.
5) Realizacja zadań wynikających z ustawy o rodzinnych ogrodach działkowych.
6) Realizacja zadań z zakresu ochrony zwierząt, w tym: współpraca z samorządem lekarsko-weterynaryjnym, Państwową Inspekcją Weterynaryjną oraz innymi instytucjami i organizacjami społecznymi.
7) Prowadzenie postępowania w sprawie odebrania właścicielowi lub opiekunowi zwierząt niewłaściwie traktowanych i przekazywanie do schroniska lub pod opiekę innej osoby lub instytucji.
8) Prowadzenie spraw bezdomnych zwierząt oraz nadzór nad schroniskiem dla zwierząt.
9) Wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
10) Wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów ras uznanych za agresywne.
11) Koordynacja i nadzór nad kontrolą obowiązkowego ubezpieczenia rolników i budynków.
12) Orzekanie o przeniesieniu własności działki pod budynkami na rzecz właściciela tych budynków, z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego.
13) Sporządzanie umów przekazania gospodarstwa rolnego w formie dzierżawy dla celów uzyskania uprawnień emerytalnych i rentowych.
14) Ustalanie stażu pracy dla osób prowadzących gospodarstwo rolne lub pracy, w tym gospodarstwie przed dniem 01.07.1977 r.
15) Potwierdzanie okresów pracy w gospodarstwie rolnym przed 01.01.1983 r.
16) Przyjmowanie zawiadomień o podejrzeniu wystąpienia choroby zakaźnej zwierząt oraz niezwłoczne powiadamianie o tym organu Inspekcji Weterynaryjnej.
17) Wyznaczanie rzeczoznawców do szacowania wartości rynkowej zwierząt.
18) Polecenia dla organów Inspekcji Weterynaryjnej podjęcia działań zmierzających do usuwania zagrożeń bezpieczeństwa sanitarno-weterynaryjnego.
19) Współpraca z Inspekcją Ochrony Roślin i Nasiennictwa w zakresie zgłaszania pojawiania się chorób, szkodników chwastów w uprawach polowych i nasadzeniach.
20) Przygotowywanie poleceń wydawanych ww. Inspekcji podejmowania działań zmierzających do usuwania bezpośrednich zagrożeń fitosanitarnych.
21) Współdziałanie z administracją rządową w zakresie zwalczania chorób zakaźnych zwierząt.
22) Realizacja zadań związanych ze znakowaniem obszarów dotkniętych lub zagrożonych chorobą zakaźną zwierząt.
23) Współpraca ze służbami weterynaryjnymi w zakresie zwalczania chorób zwierzęcych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej.
24) Nadzór nad łowiectwem, w tym wydawanie zezwoleń i decyzji związanych z gospodarką łowiecką.
25) Wydawanie zezwoleń na posiadanie, hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych i ich mieszańców.
26) Opiniowanie rocznych planów łowieckich.
27) Współpraca z dzierżawcami i zarządcami obwodów łowieckich i nadleśniczymi Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe.
28) Przyjmowanie zawiadomień o dostrzeżonych objawach chorób zwierząt żyjących wolno.
29) Opinie w przedmiocie wydzierżawiania obwodów łowieckich, wydzierżawianie obwodów łowieckich polnych.
30) Wydawanie zgody na odstąpienie od zakazu chwytania i przetrzymywania zwierzyny.
31) Wydawanie decyzji o odłowie lub odstrzale redukcyjnym zwierzyny.
32) Zlecanie, nadzór, odbiory i rozliczanie prac realizowanych przez Wydział.
33) Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
4. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29
sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458).
c) list motywacyjny,
d) kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. gospodarki wodnej i rolnictwa w terminie do dnia 12.10.2011 r. decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.