logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


 

                                                                   URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
 
                      ds. nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów i ośrodkami szkolenia kierowców
.................................................................................................................................
(nazwa stanowiska pracy)
 
1.
 

 
Wymagania niezbędne
 
 
Wymagane dokumenty
a) obywatelstwo polskie
Kserokopia dowodu osobistego
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
Oświadczenie
c) brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne
Oświadczenie
d) nieposzlakowana opinia
Oświadczenie
e) wykształcenie średnie techniczne mechaniczne
Kserokopia dyplomu lub świadectwa
f) staż pracy min. 3 lata pracy jako instruktor nauki jazdy lub osoba prowadząca ośrodek szkolenia kierowców                    
Kserokopia świadectwa pracy i/lub zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy 

 
2.
 

 
Wymagania dodatkowe
 
 
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
a) wykształcenie wyższe techniczne/preferowane mechaniczne
Ksero dyplomu
b) znajomość zagadnień związanych z ośrodkami szkolenia kierowców i stacji kontroli pojazdów
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
c) znajomość zagadnień wynikających z ustaw:
- Prawo o ruchu drogowym
- o transporcie drogowym
- o swobodzie działalności gospodarczej
- kodeksu postępowania administracyjnego
 
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
d) dobra znajomość obsługi komputera
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
e) predyspozycje: rzetelność dokładność, systematyczność, sumienność, uczciwość, terminowość, bezkonfliktowość, komunikatywność
Zapis w liście motywacyjnym lub CV

 
3.       Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
 
1.       Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
2.       Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Miasta Opola oraz Kodeksu Etyki obowiązującego w Urzędzie.
3.       Znajomość i bieżące śledzenie wychodzących aktów prawnych, wytycznych, publikacji dotyczących pracy Referatu.
4.       Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
5.       Współpraca z MZK Sp. z o.o. Opole, w szczególności w zakresie weryfikacji dopłat Gminy do kapitału rezerwowego Spółki oraz projektu uchwał Rady Miasta Opola w sprawie ustalenia cen za usługi przewozowe środkami miejskiego transportu zbiorowego.
6.       Przygotowanie projektu uchwały Rady Miasta Opola w sprawie ustalenia liczby   nowych licencji na prowadzenie transportu drogowego taksówką osobową.
7.       Wydawanie: licencji, zezwoleń,  zaświadczeń oraz wypisów na prowadzenie krajowego transportu drogowego:
a.       przyjmowanie wniosku, weryfikacja oraz wydawanie decyzji w zakresie udzielenia, odmowy, zmiany lub cofnięcia licencji, stwierdzenia wygaśnięcia licencji, wydania wypisu z licencji, wydania wtórnika licencji, przeniesienia uprawnień wynikających  z licencji oraz wyrażania zgody na wykonywanie uprawnień wynikających z licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego, wyrażanie zgody w drodze decyzji na wykonywanie uprawnień wynikających z licencji przez okres nie dłuższy niż 18 miesięcy od daty śmierci posiadacza licencji na wniosek osoby, która złożyła wniosek o stwierdzenie nabycia spadku, 
b.       wydawanie lub odmowa wydania  zaświadczeń oraz wypisów z zaświadczenia o zgłoszeniu przez przedsiębiorcę działalności w zakresie przewozów na potrzeby własne,
c.        wydawanie zezwoleń, zmiany zezwoleń, odmowy wydania zezwoleń na wykonywanie przewozu regularnego, przewozu regularnego specjalnego, przewozu wahadłowego lub przewozu okazjonalnego osób w krajowym transporcie drogowym oraz opracowywanie analizy sytuacji rynkowej w zakresie regularnego przewozu osób po zasięgnięciu opinii organizacji konsumentów,
d.       przeprowadzanie kontroli przedsiębiorcy w zakresie zgodności wykonywania transportu drogowego lub przewozów na potrzeby własne, z przepisami ustawy o transporcie drogowym i warunkami udzielonej licencji lub zezwolenia albo zaświadczenia,
e.       wydawanie postanowień w sprawie uzgodnień przebiegu linii komunikacyjnych w granicach administracyjnych miasta Opola,
f.        prowadzenie ewidencji wydanych licencji, wypisów, zezwoleń i zaświadczeń na prowadzenie krajowego transportu drogowego oraz przedstawianie ministrowi ds. transportu informacji w tym zakresie .
8.       Nadzór i kontrola   przedsiębiorców prowadzących działalność regulowaną wymagającą wpisu do rejestru działalności regulowanej:
a.       Stacje Kontroli Pojazdów:
-       przyjmowanie wniosku przedsiębiorcy, weryfikacja oraz wydawanie decyzji w formie wpisu do rejestru działalności regulowanej lub decyzji o zakazie działalności - skreślając przedsiębiorcę   z tego rejestru,
-    kontrola SKP w zakresie zgodności stacji z wymaganiami ustawowymi, prawidłowości wykonywania badań technicznych pojazdów, prawidłowości prowadzenia wymaganej dokumentacji oraz wydawanie zaleceń pokontrolnych w tym zakresie,
-   wydawanie i cofanie uprawnień diagnosty do wykonywania badań technicznych oraz przyjmowanie zawiadomień o zmianie uprawnień do wykonywania badań technicznych.
b.       Ośrodki Szkolenia Kierowców:  
-        przyjmowanie wniosku przedsiębiorcy, weryfikacja oraz wydawanie decyzji w formie wpisu do rejestru działalności regulowanej na prowadzanie OSK lub decyzji o zakazie działalności - skreślając przedsiębiorcę   z tego rejestru, 
-     kontrola OSK w zakresie zgodności ośrodka z wymaganiami ustawowymi, w tym prawidłowości prowadzonej dokumentacji związanej ze szkoleniem, wymagań w stosunku do programu szkolenia oraz personelu, infrastruktury ośrodka, pojazdów do szkolenia i placu manewrowego, prawidłowości prowadzenia wymaganej dokumentacji oraz wydawanie zaleceń pokontrolnych w  zakresie prowadzonej działalności ośrodka,
-      prowadzenie ewidencji instruktorów,
-      dokonywanie wpisów oraz skreśleń instruktorów z ewidencji i powiadamianie Instytutu Transportu Samochodowego oraz WORD o nadanych uprawnieniach,
-      wydawanie legitymacji instruktora.
9.       Prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad szkoleniem instruktorów.
10.   Wydawanie na wniosek właściciela pojazdu decyzji o nadaniu cechy identyfikacyjnej i tabliczki znamionowej.
11.   Nadzór nad podmiotami gospodarczymi wskazanymi przez Prezydenta Miasta do usuwania pojazdów z drogi i przechowujących je na parkingach strzeżonych w zakresie wysokości opłat ustalonych przez Radę  Miasta Opola za te usługi.
12.   Przygotowanie projektu uchwały Rady Miasta Opola w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie   i parkowanie pojazdów.
13.   Opiniowanie wniosków o pojazdach przewożących elementy ponadgabarytowe.
14.   Przygotowywanie projektu odpowiedzi lub decyzji na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z zakresu działania Referatu.
15.   Dokonywanie opisu wpływających do referatu faktur.
16.   Przygotowywanie ministrowi do spraw transportu, co najmniej dwa razy w roku, w terminach do 15 stycznia oraz do 15 lipca, informacji dotyczących liczby i zakresu udzielonych licencji i zezwoleń.
17.   Poświadczanie zgodności dokumentów z oryginałem dla potrzeb Referatu.
18.   Prowadzenie innych postępowań administracyjnych oraz wydawanie merytorycznych rozstrzygnięć w zakresie spraw dotyczących Referatu.
19.   Prowadzenie ewidencji przychodów i rozchodów dokumentów ścisłego zarachowania.
20.   Przechowywanie zabezpieczonych druków ścisłego zarachowania, dokumentów, pieczęci i pieczątek pod zamknięciem i zabezpieczenie ich przed dostępem nieupoważnionych osób, a w przypadku zaginięcia lub kradzieży natychmiastowe informowanie przełożonego o tym fakcie.
21.   Udzielanie odpowiedzi na wpływającą do Referatu korespondencję.
22.   Wydawanie zaświadczeń z zakresu kompetencji Referatu.
23.   Udzielanie informacji uprawnionym organom i instytucjom w zakresie spraw prowadzonych przez Referat.
24.   Opracowywanie i aktualizacja dokumentów dotyczących zarządzanie systemem jakości w zakresie działania Referatu oraz ich weryfikacja, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi.   
25.   Opracowywanie treści informacji zamieszczanych na stronach internetowych Urzędu oraz na tablicy informacyjnej Wydziału
26.   Przygotowywanie dokumentów komunikacyjnych przeznaczonych do zniszczenia.
27.   Przygotowywanie materiałów dla potrzeb Rady Miasta Opola i Prezydenta oraz okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań z zakresu działania Referatu.
28.   Bieżące informowanie przełożonych o postępach prac, napotkanych trudnościach oraz podejmowanych środkach zabezpieczających wykonanie zadania.
29.   Wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie administracji publicznej zgodnie z udzielonym upoważnieniem.
30.   Prowadzenie niezbędnej dokumentacji z zakresu działanie Referatu.
31.   Udzielanie informacji na zapytania interesantów w zakresie zadań realizowanych przez Referat i Wydział.
32.   Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
 
4.        Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29
      sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458).
 
c)         list motywacyjny,
 
d)        kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola
 
 
 
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 64, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. nadzoru na stacjami kontroli pojazdów i ośrodkami szkolenia kierowców  w Referacie Nadzoru i Transportu w Wydziale Komunikacji terminie do dnia 11 grudnia 2009r.
           
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola.

 

 

Nazwa dokumentu: Wydział Komunikacji
Skrócony opis: ds. nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów i ośrodkami szkolenia kierowców
Osoba, która wytworzyła informację: Joanna Parobecka
Osoba, która odpowiada za treść: Joanna Parobecka
Osoba, która wprowadzała dane: Joanna Parobecka
Data wytworzenia informacji: 2009-11-27 13:37:59
Data udostępnienia informacji: 2009-11-27 13:37:59
Data ostatniej aktualizacji: 2009-11-27 13:51:24

Wersja do wydruku...

corner   corner