logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 24

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 24 w Opolu jest jednostką budżetową.

Podstawę organizacji pracy szkoły w danym roku szkolnym stanowią, ustalone przez dyrektora i zaopiniowane przez Radę Pedagogiczną

szkolny plan nauczania,
arkusz organizacji szkoły,
tygodniowy rozkład zajęć.

Podstawową formą organizacyjną szkoły jest oddział. Oddziały dzielone są na grupy zgodnie z przepisami w sprawie ramowych planów nauczania, w zależności od prowadzonych zajęć.

Ilość dzieci uczących się : 435

Liczba oddziałów : 19

Liczba pracowników zatrudnionych w szkole w etatach :

  1. nauczyciele : 42,61

  2. pracownicy administracji : 7

  3. pracownicy obsługi : 15,75

  4. Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie oraz przepisach wydanych na jej podstawie, koncentrując się na prowadzeniu działalności dydaktycznej oraz opiekuńczej.

Szkoła realizuje ustalone przez Ministra Edukacji i Sportu ramowe plany nauczania, podstawę programową zajęć edukacyjnych, zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów. Stwarza warunki do komplementarnego rozwoju uczniów, umożliwiając ich indywidualne zainteresowania i potrzeby, a także możliwości psychofizyczne. Umożliwia zdobywanie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły poprzez atrakcyjny i nowatorski proces nauczania i wychowania oraz udział w zajęciach pozalekcyjnych.

Szkoła sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz posiadanych przez szkołę możliwości. Umożliwia rozwijanie zainteresowań uczniów w wybranych dziedzinach. Prowadzi zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze, korekcyjno – kompensacyjne, gimnastyki korekcyjnej, pedagog, psycholog, doraŸna pomoc, rozwijanie zainteresowań, świetlica, stołówka.

  1. Organy szkoły :

  2. Dyrektor szkoły : Anna Prokopowicz - kompetencje w załączeniu

  3. Rada pedagogiczna ( organ kolegialny ) – kompetencje w załączeniu

  4. Rada Szkoły, przewodniczący : Radosław Skibiński – kompetencje w załączeniu

  5. Rada Rodziców, przewodniczący : Kinga Husak – kompetencje w załączeniu

  6. Samorząd Uczniowski, przewodnicząca : Sandra Heleniak - kompetencje w załączeniu


Dyrektor Szkoły

  1. Do zadań Dyrektora należy planowanie, organizowanie, kierowanie i nadzorowanie pracy Szkoły.

  2. Dyrektor w szczególności zabiega o stworzenie optymalnych warunków do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Szkoły.

Do właściwości Dyrektora należy w szczególności :

  1. w zakresie spraw bezpośrednio związanych z działalnością podstawową Szkoły :

  2. przedkładanie Radzie Pedagogicznej do zatwierdzenia wyników klasyfikacji i promocji uczniów,

  3. podejmowanie decyzji w sprawach przyjmowania uczniów do Szkoły, przenoszenia ich do innych klas lub oddziałów,

  4. występowanie do Kuratora z wnioskiem o przeniesienie ucznia do innej szkoły,

  5. sprawowanie nadzoru pedagogicznego na zasadach określonych w odrębnych przepisach,

  6. realizowanie zadań związanych z oceną pracy nauczycieli oraz opieką nad nauczycielami rozpoczynającymi pracę w zawodzie, określonych w odrębnych przepisach,

  7. organizowanie warunków dla prawidłowej realizacji Konwencji o Prawach Dziecka,

  8. w zakresie spraw organizacyjnych :

  9. przygotowywanie projektów planów pracy Szkoły,

  10. opracowanie arkusza organizacji Szkoły,

  11. ustalenie tygodniowego rozkładu zajęć edukacyjnych,

3) w zakresie spraw finansowych :

  1. opracowywanie planu finansowego Szkoły,

  2. przedstawienie projektu planu finansowego do zaopiniowania Radzie Szkoły,

  3. realizowanie planu finansowego, w szczególności poprzez dysponowanie określonymi w nim środkami, stosowanie do przepisów określających zasady gospodarki finansowej szkół,

Dyrektor jest Przewodniczącym Rady Pedagogicznej :

  1. Zadania związane z pełnieniem tej funkcji oraz tryb ich realizacji określają postanowienia Regulaminu działalności Rady Pedagogicznej.

  • W wykonywaniu swoich zadań Dyrektor współpracuje z Rada Szkoły, Radą pedagogiczną, rodzicami i organami Samorządu Uczniowskiego.

  • Dyrektor – poza przypadkami współdziałania w podejmowaniu czynności prawnych z podmiotami, o których mowa w ust. 1, w szczególności :

  1. przedstawia Radzie Pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności Szkoły,

  2. składa Radzie Pedagogicznej okresowe sprawozdania z realizacji planów pracy Szkoły,

  3. udziela Radzie Rodziców i Radzie Szkoły informacji o działalności edukacyjnej Szkoły.

Rada Pedagogiczna

  1. Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy :

  2. zatwierdzanie planów pracy Szkoły po zaopiniowaniu przez Radę Szkoły,

  3. uchwalanie programu wychowawczego Szkoły, po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego,

  4. zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,

  5. podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w Szkole po zaopiniowaniu ich projektów przez Radę Szkoły,

  6. ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli Szkoły,

  7. uchwalanie i nowelizowanie Regulaminu swojej działalności.

  8. Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności :

  9. powierzenie stanowiska Dyrektora kandydatowi ustalonemu przez organ prowadzący szkołę,

  10. przedłużenie powierzenia stanowiska dotychczasowemu Dyrektorowi,

  11. powierzenie innych stanowisk kierowniczych w Szkole oraz odwoływanie z tych stanowisk,

  12. organizację pracy Szkoły, zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,

  13. wnioski Dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień.

  14. Propozycje Dyrektora w sprawie przydziału nauczycielom prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,

  15. Podjęcie w Szkole działalności przez stowarzyszenia i organizacje, stosownie do art. 56 ustawy.

  16. Dyrektor może wystąpić do Rady Pedagogicznej z prośbą o wydanie opinii w innej sprawie.

  17. Rada Pedagogiczna ponadto :

  18. może wnioskować o odwołanie osób zajmujących stanowiska kierownicze w Szkole,

  19. deleguje swoich przedstawicieli do prac w innych grupach.

Rada Szkoły

  1. Rada Szkoły stanowi forum porozumienia społeczności szkolnej służące współpracy i rozwiązywaniu spraw wewnętrznych Szkoły.

  2. Do kompetencji Rady Szkoły należy w szczególności :

  3. uchwalenie i nowelizowanie :

  4. Statutu,

  5. Regulaminu działalności Rady Szkoły,

  6. odwoływanie się od decyzji Kuratora w sprawie uchylenia Statutu albo niektórych jego postanowień ( art. 60 ust. 3 ustawy ),

  7. wyrażanie opinii w sprawach :

  8. powierzenia stanowiska Dyrektora kandydatowi ustalonemu przez organ prowadzący Szkołę,

  9. przedłużenia powierzenia stanowiska dotychczasowemu Dyrektorowi,

  10. powierzenia innych stanowisk kierowniczych w Szkole oraz odwoływania z tych stanowisk,

  11. planu finansowego Szkoły,

  12. planu pracy Szkoły,

  13. projektów innowacji i eksperymentów pedagogicznych,

  14. związanych z przygotowywaniem oceny pracy Dyrektora,

  15. innych istotnych dla Szkoły,

  16. występowanie do :

  17. organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad Szkołą z wnioskiem o zbadanie i dokonanie oceny działalności Szkoły, Dyrektora lub innego nauczyciela zatrudnionego w Szkole; wnioski te mają dla organu charakter wiążący.

  18. Dyrektora, Rady Pedagogicznej, organu prowadzącego Szkołę oraz do wojewódzkiej rady oświatowej, w szczególności w sprawach organizacji zajęć pozalekcyjnych i przedmiotów nadobowiązkowych,

  19. Dyrektora o zorganizowanie posiedzenia Rady Pedagogicznej,

  20. Właściwego organu o dokonanie oceny pracy nauczyciela na zasadach określonych w Karcie Nauczyciela,

  21. Organu prowadzącego Szkołę z wnioskiem o nadanie lub zmianę imienia Szkoły,

  22. Kuratora z wnioskiem o utworzenie wojewódzkiej rady oświatowej,

  23. przedstawienie wniosków w sprawie rocznego planu finansowego środków specjalnych Szkoły,

  24. ocenianie z własnej inicjatywy sytuacji oraz stanu Szkoły.

  25. Rada Szkoły może ustanowić odznaki dla wyróżniających się uczniów i określić warunki ich uzyskania.

Rada Rodziców

  1. Rada Rodziców może występować do innych organów Szkoły z wnioskiem i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw Szkoły, a w szczególności w sprawie utworzenia Rady Szkoły.

  2. Rada Rodziców opiniuje program wychowawczy Szkoły.

Rada Rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców i innych źródeł, przeznaczone na wspieranie statutowej działalności Szkoły ( Fundusz Rady Rodziców ).

  1. Zasady wydatkowania środków Funduszu określa Regulamin działalności Rady Rodziców.

  2. W miarę możliwości Dyrektor udziela pomocy w obsłudze finansowej Funduszu.

Samorząd Uczniowski

  1. Samorząd Uczniowski może przedstawić Radzie Szkoły, Radzie Pedagogicznej i Dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach Szkoły, a w szczególności dotyczących takich podstawowych praw uczniów, jak :

  2. prawo do zapoznania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami,

  3. prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu,

  4. prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań,

  5. prawo do redagowania i wydawania gazety szkolnej,

  6. prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z Dyrektorem,

  7. prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna Samorządu Uczniowskiego.

  8. Samorząd Uczniowski ponadto :

  9. opiniuje program wychowawczy Szkoły,

  10. wyraża opinię w sprawie oceny pracy nauczyciela.

Nazwa dokumentu: Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 24
Osoba, która wprowadzała dane: Grzegorz Mroczek
Data wytworzenia informacji: 2003-06-27 12:03:27
Data udostępnienia informacji: 2003-06-27 12:03:27

Wersja do wydruku...

corner   corner