Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 10
im. Henryka Sienkiewicza
w Opolu
Informacja o jednostce:
– nazwa szkoły: Publiczna Szkoła Podstawowa nr 10
im. Henryka Sienkiewicza
– adres: ul. Walerego Wróblewskiego 7 45-760 Opole
– nr telefonu: /077/ 4744080
– fax: /077 / 4744080
– e-mail: psp10@poczta.onet.pl
– adres strony: www.psp10.opole.pl
– dyrektor: mgr Robert Nawrocki
– główny księgowy: mgr inż. Elena Gigiel
– inne stanowiska kierownicze wraz z nazwiskami osób zajmujących je:
a) kierownik gospodarczy: Teresa Baran
b) sekretarz szkoły: Beata Simińska
– podmiot udostępniający dane; Publiczna Szkoła Podstawowa nr 10
im. Henryka Sienkiewicza w Opolu
– odpowiedzialny za treść: nazwisko dyrektora jednostki: mgr Robert Nawrocki
Majątek:
Lp.
|
Nazwa
|
Grupa
|
Wartość brutto
|
1.
|
Budynek szkolny
Budynek szkolny
Sala gimnastyczna
Ogrodzenie
|
Grupa 1
|
639.328,00 zł
37.537,00 zł
187.534,00 zł
28.722,00 zł
|
2.
|
Środki trwałe - Maszyny i urządzenia
|
Grupa4
|
19.682,00 zł
|
3.
|
Wartości niematerialne i prawne - programy komputerowe
|
Konto 020
|
12.900,81 zł
|
Razem wartość brutto: 925.708,06 zł
Wartość netto majątku trwałego wynosi 18.504,83 zł
Umorzenie środków trwałych ogółem wynosi 907.203,23 zł
Przedmioty o charakterze wyposażeniowym 171.692,86 zł
oraz zbiory biblioteczne 16.181,11 zł
Zamówienia publiczne i nabór na wolne miejsca pracy:
Przyjmowanie i załatwianie spraw:
– dyrektor w sprawie skarg i wniosków: poniedziałki w godz. 14.00 - 16.00
- miejsce przyjmowania interesantów: sekretariat szkoły
– jakich dniach i godzinach: od poniedziałku do piątku 8.00 -15.00
- pedagog: poniedziałki, środy i piątki w godz. 8.30 - 12.45,
wtorki w godz. 12.30 - 16.00
czwartki w godz. 10.00 - 14.00;
- logopeda: poniedziałek - piatek w godz. 10.00 15.00;
- biblioteka: poniedziałki, piątki w godz. 8.00 - 14.00
środy w godz. 12.00 - 14.30;
- świetlica: poniedziałek - piątek w godz. 7.00 - 16.00;
– w jaki sposób odbywa się przyjmowanie i załatwianie spraw
Sekretariat przyjmuje korespondencję, umieszcza pieczątkę wpływu i rejestruje w księdze korespondencji.
Sekretarz szkoły przekazuje dyrektorowi do wglądu całą otrzymaną korespondencję.
Dyrektor obok pieczątki wpływu umieszcza dyspozycję co do osoby, terminu i sposobu załatwienia sprawy.
Sprawy mogą być załatwione w formie ustnej lub pisemnej.
– jaki system kancelaryjny obowiązuje w jednostce
- W Publicznej Szkole Podstawowej Nr 10 w Opolu obowiązuje system kancelaryjny. Wszystkie pisma wpływające rejestrowane są z lewej strony, a pisma wysyłane z prawej dziennika korespondencyjnego.
- W systemie kancelaryjnym dokonuje się tylko jeden raz rejestracji spraw
w spisach dołączonych do teczek aktowych na podstawie pierwszego otrzymanego pisma lub sporządzonego w komórce organizacyjnej. Każde kolejne pismo w sprawie raz zarejestrowane otrzymuje ten sam znak sprawy.
- Jednolity wykaz akt jest to rzeczowy podział akt powstający w toku działalności, zawierający archiwalną klasyfikację akt.
- Jednolity wykaz akt jest oparty na systemie kwalifikacji dziesiętnej.
Z każdym symbolem klasyfikacyjnym związany jest zwięzły opis klasyfikacyjny /hasło/. Symbole klasyfikacyjne podzielone na IV rzędy ważności uzależnione, podporządkowane są hierarchicznie według zasady, symbol klasyfikacyjny /hasło/. Klasy końcowe odpowiadają rzeczowym teczkom aktowym.
- Budowa wykazu akt jest niezależna od struktury organizacyjnej, wskutek tego akta jednorodne tematycznie pochodzące z różnych komórek organizacyjnych, będą posiadały to samo hasło kwalifikacyjne i symbol liczbowy hasła.
- Akta wytworzone i gromadzone w komórkach organizacyjnych ze względu na wartość archiwalną dzielą się na dwie kategorie :
1. materiały archiwalne,
2. dokumentacje niearchiwalną.
– w jaki sposób są załatwiane sprawy pisemne np. w formie odręcznej (skrócona), korespondencyjnej,
1. Zgodnie z K.p.a sprawy można załatwiać ustnie lub pisemnie. W przypadku załatwienia sprawy ustnie, treść i istotne motywy takiego załatwienia sprawy, powinny być odnotowane w aktach i potwierdzone podpisem załatwiającego sprawę.
2. Przy pisemnym załatwieniu sprawy stosuje się następujące formy:
a) odręczną
b) korespondencyjną
c) inną ( np. przy użyciu pieczęci z odpowiednim tekstem, na formularzu itd.)
Przy pisemnym załatwianiu sprawy przestrzegane są następujące zasady:
- każdą sprawę załatwia się odrębnym pismem,
- w odpowiedziach podaje się datę i znak sprawy, której odpowiedź dotyczy,
- adresy należy pisać w pierwszym przypadku,
- tytuł służbowy oraz imię i nazwisko podpisującego się umieszczamy z prawej strony pod treścią pisma.
W zależności od potrzeb pismo może zawierać dodatkowe elementy:
- pod treścią z lewej strony – liczbę przesyłanych załączników,
- gdy treść pisma ma być podana do wiadomości innym zainteresowanym umieszcza się z lewej strony pod treścią zwrot: ?do wiadomości? lub ?otrzymują? i wymienia adresató,.
- przy sporządzaniu kopii pisma lub dokumentu należy umieścić pod tekstem z lewej strony klauzulę – ? Stwierdzam zgodność z oryginałem? , a także datę, podpis i stanowisko służbowe osoby stwierdzającej zgodność treści.
– w jakiej kolejności załatwiane są sprawy:
1. Pracownicy załatwiają sprawy według kolejności ich wpływu i stopnia pilności. Każdą sprawę załatwia się oddzielnym pismem bez łączenia jej z inną sprawą nie mającą z nią bezpośredniego związku.
2. Pismo załatwiające sprawę powinno być pod względem formy zewnętrznej dostosowane do blankietów korespondencyjnych formatu A-4 lub A-5 w układzie pionowym lub poziomym i zawierać:
a) nagłówek – druk lub podłużną pieczeń nagłówkową
b) znak sprawy
c) powołanie się na znak i datę pisma , którego odpowiedź dotyczy
d) datę podpisania pisma przez osobę upoważnioną
e) określenie odbiorcy
f) treść pisma
g) podpis ( imię nazwisko oraz stanowisko służbowe)
3. Kopia pisma załatwiającego powinna zawierać:
a) parafkę osoby i datę sporządzenia pisma
b) termin wznowienia sprawy lub oznaczenie dołączenia jej do akt
4. W razie potrzeby pismo i jego kopia powinny zawierać następujące określenia:
a) pod adresem z prawej strony – wskazówki dotyczące sposobu wysyłania
czystopisu: ?polecony?, ?ekspres?,? za zwrotnym dowodem doręczenia?,?pilne?,
? poufne? itp.
b) pod treścią załatwienia z lewej strony arkusza – liczbę przesyłanych załączników
(zał.....) lub wymienia się je z podaniem liczb porządkowych ;albo na załączniku wpisuje się w prawym górnym rogu kolejny numer załącznika ( zał. nr ... do pisma znak.....)
c) adresy tych instytucji lub osób umieszczone pod treścią pisma z lewej strony pod klauzulą: ? otrzymują do wiadomości?- jeżeli treść pisma ma być poza adresatem podania do wiadomości innym instytucjom lub osobom, przez przesłanie kopii pisma
d) pod treścią pisma z lewej strony – termin wyznaczony do załatwienia sprawy ( termin do dnia ....), określenia tego używa się wyłącznie do jednostek podległych: dla uniknięcia zbędnych ponagleń należy wyznaczyć termin, w którym możliwe jest załatwienie sprawy ; po upływie terminu wyznaczonego do załatwienia sprawy pracownik decyduje o wysłaniu ponaglenia lub przesunięciu terminu i fakt ten odnotowuje w aktach sprawy
e) ewentualne wskazówki dla sekretariatu
5. Przy załatwieniu sprawy należy wykorzystać formularz i druki przewidziane przepisami szczególnymi.
6.Jeżeli załatwienie sprawy w określonym terminie nie jest możliwe:
a) należy postąpić ze sprawą zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi terminów załatwienia , ze szczególnym uwzględnieniem przepisów K.p.a
b) gdy w konkretnej sprawie nie stosuje się przepisów wymienionych w pkt. 1, a sprawa dotyczy organu nadrzędnego , należy zwrócić się do tego organu z wnioskiem o przesunięcie terminu, podając przyczyny uniemożliwiające załatwienie sprawy w wyznaczonym terminie lub zaproponować nowy termin jej załatwienia.
www.bip.um.opole.pl - Przetargi
www.bip.um.opole.pl - Ogłoszenia o wolnych etatach w UM i miejskich jednostkach organizacyjnych