nazwa szkoły: Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 8 im. Gustawa Morcinka
- adres: 45 – 705 Opole, ul. Bonczyka 13
- numer tel/fax: 077/ 4742887
- dyrektor: mgr Małgorzata Bagińska
- wicedyrektor: brak
- główny księgowy: mgr Katarzyna Lasończyk
- kierownik gospodarczy: mgr Teresa Szpulak
- podmiot udostępniający dane: Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 8 w Opolu
- odpowiedzialny za treść: mgr Małgorzata Bagińska
Majątek: na dzień 31.12.2010 r.
- Budynek i boisko 724 736,39 zł
- Ogrodzenie 20 118, 07 zł
- Wyposażenie 171 208, 85 zł
- Zbiór biblioteczny 48 330, 04
Plan wydatków budżetowych na rok 2011 :
dział 801 Rozdz. 80101
wydatki ogółem - 1 257 600 zł
w tym :
- wynagrodzenia i pochodne - 1 034 600 zł
- świadczenia na rzecz osób fizycznych - 2 000 zł
- wydatki związane z realizacją zadań statutowych - 221 000 zł
w tym m. in.
- zakup energii - 107 000 zł
- zakup usług remontowych - 11. 000 zł
- zakup usług pozostałych - 19 800 zł
- odpis na ZFŚS - 53 800 zł
dział 854 Rozdz. 85401 - świetlice szkolne
wydatki ogółem - 147 300 zł
w tym:
- wynagrodzenia i pochodne - 130 500 zł
- świadczenia na rzecz osób fizycznych - 400 zł
- wydatki związane z realizacją zadań statutowych - 16 400 zł
w tym m. in.:
- zakup energii - 5 000 zł
- zakup usług pozostałych - 1 100 zł
- odpis na ZFŚS - 7 400 zł
Plan finansowy wydzielonego rachunku dochodów na rok 2011 :
Dział 801 Rozdz. 80101
Przychody własne ogółem - 21 100 zł
w tym:
- wpływy z różnych opłat - 300 zł
- dochody najmu - 20 000 zł
- odsetki - 800 zł
Wykaz regulaminów:
· REGULAMIN PRACY PSP 8
· REGULAMIN KONTROLI ZARZĄDCZEJ
· REGULAMIN ORGANIZACYJNY
· REGULAMIN TWORZENIA I GOSPODAROWANIA ŚRODKAMI ZAKŁADOWEGO FUNDUSZU ŚWIADCZEŃ SOCJALNYCH
· REGULAMIN TWORZENIA I GOSPODAROWANIA ŚRODKAMI ZAKŁADOWEGO FUNDUSZU ZDROWOTNEGO
· REGULAMIN PRZYZNAWANIA NAGRODY DYREKTORA( dot. nauczycieli)
· REGULAMIN NAGRÓD PRACOWNIKÓW NIE BĘDĄCYCH NAUCZYCIELAMI
· REGULAMIN PREMIOWANIA PRACOWNIKÓW NIE BĘDĄCYCH NAUCZYCIELAMI ZATRUDNIONYMI W PSP 8
· REGULAMIN WYNAGRADZANIA PRACOWNIKÓW SAMORZĄDOWYCH ZATRUDNIONYCH W PSP NR 8
· REGULAMIN PRACY RADY PEDAGOGICZNEJ W PSP 8
· REGULAMIN NAUCZYCIELA DYŻURNEGO
· REGULAMIN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ W PSP 8
· REGULAMIN PRACY BIBLIOTEKI SZKOLNEJ W PSP 8
· REGULAMIN NADAWANIA UCZNIOM TYTUŁU OPOLSKIEGO ORŁA
· REGULAMIN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
· REGULAMIN RADY RODZICÓW W PSP 8
· REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZEDNICZE W PSP NR 8
· REGULAMIN DOKONYWANIA OCENY PRACOWNIKÓW SAMORZĄDOWYCH W PSP NR 8
· REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZEPROWADZAJĄCEJ POSTĘPOWANIE KWALIFIKACYJNE NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
· PROCEDURA DOKONYWANIA OCENY PRACY NAUCZYCIELA W PSP NR 8
· PROCEDURY PRZYZNAWANIA PRZEZ DYREKTORA DODATKU MOTYWACYJNEGO NAUCZYCIELOM W PSP NR 8
· PROCEDURY AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELI W PSP NR 8
· PROCEDURA DOPUSZCZANIA PROGRAMÓW NAUCZANIA DO UŻYTKU SZKOLNEGO W PSP NR 8
· PROCEDURA POSTĘPOWANIA W SYTUACJI ZAISTNIENIA WYPADKU UCZNIA W PSP NR 8
· ZASADY KORZYSTANIA Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH OBOWIĄZUJĄCYCH W PSP NR 8
· PROCEDURY WPROWADZANIA I PRZEKAZYWANIA DANYCH W SYSTEMIE INFORMACJI OŚWIATOWEJ
· PROCEDURA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
· KRYTERIA RUCHU KADROWEGO W PSP NR 8 ( dot. nauczycieli)
· INSTRUKCJA OBIEGU DOKUMENTÓW
· INSTRUKCJA W SPRAWIE ZASAD I TRYBU PRZEPROWADZANIA INWENTARYZACJI W JEDNOSTCE OŚWIATOWEJ OBJĘTEJ OBSŁUGĄ FINANSOWO KSIĘGOWĄ W PSP 8
· INSTRUKCJA PRZECIWPOŻAROWA
· INSTRUKCJA EWAUKACJI
· INSTRUKCJA W SPRAWIE OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
Wszystkie wymienione regulaminy są udostępniane w sekretariacie Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 8 w Opolu.
Rejestry, ewidencje, archiwa:
· rejestr wzorów pieczęci użytkowanych w szkole,
· rejestr pism przychodzących i wychodzących
· księga druków ścisłego zarachowania – rejestr wydanych świadectw szkolnych,
· księga druków ścisłego zarachowania – rejestr wydanych duplikatów świadectw,
· księga absolwenta – ewidencja wydanych zaświadczeń z OKE,
· rejestr wydanych legitymacji szkolnych, kart rowerowych, legitymacji PKS
i PKP dla nauczycieli,
· księga uczniów,
· księga ewidencji dzieci i młodzieży,
· arkusze ocen,
· dzienniki lekcyjne i pozalekcyjne,
· jednolity rzeczowy wykaz akt dla szkół i placówek zatwierdzony przez Archiwum Państwowe w Opolu, dn. 9.03.2001 r. , podległych Kuratorium Oświaty w Opolu,
· rejestr zatrudnionych (nauczycieli, administracji i obsługi),
· rejestr zwolnionych (nauczycieli, administracji i obsługi),
· rejestr udzielonych urlopów dla poratowania zdrowia (nauczyciele),
· rejestr osób przechodzących na emeryturę lub rentę,
· rejestr zatrudnionych emerytów i rencistów,
· rejestr aktów nadania stopnia awansu zawodowego nauczycieli,
· rejestr świadczeń przyznanych z Funduszu Socjalnego i Zdrowotnego,
· ewidencja wyjść w godzinach pracy (służbowo – nauczyciele i pozostali pracownicy),
· ewidencja wyjść w godzinach pracy (prywatnie - pracownicy niepedagogiczni),
· rejestr wydawanych delegacji służbowych,
· rejestr wydawanych biletów MPK pracownikom (wyjścia służbowe),
· ewidencja przyjmowanych telefonogramów,
· rejestr rozmów telefonicznych (służbowych i prywatnych),
· ewidencja przeprowadzanych kontroli wewnętrznych w placówce,
· księga (rejestr) kontroli zewnętrznych szkoły,
· rejestr czeków gotówkowych,
· rejestr obrotów i sald,
· rejestr umów zleceń,
· rejestr KW i KP,
· księga inwentarzowa środków trwałych,
· dziennik księgowań,
· rejestr wydawania zaświadczeń o zarobkach,
· książka kontroli sanitarnej,
· książka obiektu budowlanego,
· ewidencja szkoleń z zakresu BHP i higieny pracy,
· kartoteki/ewidencja wydawanej odzieży roboczej i ochronnej,
· rejestr wypadków pracowników w drodze do pracy lub z pracy,
· rejestr wypadków pracowników przy pracy,
· księgi protokołów z posiedzeń Rady Pedagogicznej,
· rejestr Uchwał Rady Pedagogicznej,
· księgi protokołów z posiedzeń Rady Rodziców,
· księgi protokołów z posiedzeń zespołów wychowawczych,
· ewidencja uczniów objętych dozorem kuratora sądowego,
· ewidencja dzieci korzystających pomocy materialnej,
· rejestr wypożyczeń książek,
· ewidencja zbiorów bibliotecznych,
· rejestr ubytków bibliotecznych,
· ewidencja kart zdrowia uczniów,
· książka zabiegów,
Dokumentacja przechowywana w archiwum zakładowym:
· księgi ewidencji dzieci (1944 /2005),
· księgi uczniów (1952/2008),
· arkusze ocen absolwentów (1971/2003),
· dzienniki lekcyjne i pozalekcyjne (1996/2009),
· księgi protokołów rad pedagogicznych (1952/1999),
· protokoły z posiedzeń Komisji Socjalnej (1998/2007)
· ewidencja osobowa pracowników zwolnionych z placówki: akta osobowe,
· protokoły kontroli zewnętrznej szkoły,
· księgi druków ścisłego zarachowania,
· plan kont (1994/2001),
· rachunkowość (1997/2000),
· listy płac i karty wynagrodzeń (1974/2001),
· dokumentacja inwentaryzacyjna (1996/1998)
Zamówienia publiczne:
Obecnie Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 w Opolu nie prowadzi postępowania o zamówienia publiczne.
Kontrole:
Termin kontroli
|
Instytucja kontrolująca
|
Cel kontroli
|
14.05. – 31.05.2007
|
Wydział Kontroli Wewnętrznej i Audytu Urzędu Miasta Opola
|
Kontrola w zakresie:
- gospodarki finansowej,
- ZFŚS,
- ksiąg rachunkowych,
- systemu kontroli finansowej.
|
12.06.2007 r.
|
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Opolu
|
Kontrola stanu technicznego obiektów budowlanych sportowych ( boiska ), ze szczególnym uwzględnieniem usytuowanych na nich instalacji i urządzeń technicznych.
|
29.08.2007 r.
|
Powiatowy Inspektorat Sanitarno - Epidemiologiczny
|
Kontrola sanitarna pod kątem przygotowania do nowego roku szkolnego.
|
15.11.2007 r.
|
Powiatowy Inspektorat Sanitarno - Epidemiologiczny
|
Kontrola wydawania posiłków dla uczniów.
|
13.05.2008 r.
|
Urząd Miasta Opola
|
Wdrożenie Regulaminu dodatków dla nauczycieli - wychowawstwo,
Wdrożenie Rozporządzenia MEN dot. minimalnych stawek zasadniczych dla nauczycieli od 01.01.2008.
|
09.10. – 23.10.2008 r.
|
Urząd Miasta Opola Wydział Budżetu Referat Sprawozdawczości Oświaty
|
1. Prawidłowości prowadzenia gospodarki finansowej:
- dokonywanie wydatków w sposób celowy, gospodarny i oszczędny,
- prawidłowość kwalifikowania wydatków wg kwalifikacji budżetowej,
- rzetelność dowodów księgowych dokumentujących wydatki,
- zgodność wydatków z zatwierdzonym planem finansowym,
- zgodność sprawozdań z zapisami operacji gospodarczych.
2. Przestrzegania zasad prowadzenia rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami.
|
21.11.2008r.
|
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
w Opolu
|
Kontrola bieżąca stanu sanitarno – higienicznego pomieszczeń przeznaczonych dla uczniów.
|
03.02.2009 r.
|
Kuratorium Oświaty
w Opolu
|
Skuteczność realizacji podstaw programowych w zakresie zagadnień związanych z nauczaniem i wychowaniem w kontekście praw człowieka.
|
12.03.2009r.
|
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
w Opolu
|
Urzędowa kontrola żywności, ocena stanu sanitarnego szkoły.
|
12.05.2009 r.
|
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
w Opolu
|
Kontrola stanu sanitarno – higienicznego pomieszczeń sanitarnych dla uczniów.
|
03.08.2009 r.
|
Urząd Miasta Opola
|
Wdrożenie Regulaminu wynagradzania pracowników niepedagogicznych.
|
21.05.2010 r.
|
Kuratorium Oświaty
w Opolu
|
Prawidłowość nadzorowania przez dyrektora PSP 8 spełniania przez dzieci sześcioletnie obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego.
|
05.10.2010 r.
|
Kuratorium Oświaty
w Opolu
|
Ocena pracy dyrektora. Przykłady działań.
|
06.12.2010 r.
|
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
w Opolu
|
Ocena stanu sanitarnego szkoły, ocena warunków zdrowotnych w pracowniach komputerowych.
|
Protokoły z przeprowadzonych kontroli są dostępne w sekretariacie szkoły.
Przyjmowanie i załatwianie spraw:
Miejsce przyjmowania interesantów
|
dni
|
godziny
|
1. Sekretariat szkolny
|
od poniedziałku
do piątku
( w dni robocze)
|
7.30 – 15.00
|
2. Gabinet dyrektora
|
a) od poniedziałku do piątku oraz
b) w dni spotkań nauczycieli z rodzicami (wywiadówki, zebrania, konsultacje)
|
8.00 – 16.00
16.00 – 20.00
|
3. Księgowość
|
od poniedziałku
do piątku
|
8.00 – 14.00
|
4. Pokój nauczycielski, sale lekcyjne:
- pedagog szkolny,
- nauczyciele
|
poniedziałek wtorek środa czwartek piątek w dni wywiadówek, spotkań konsultacji
ustalone terminy wywiadówek, zebrań, konsultacji
|
12.00 - 16,00 8.00 – 11.00 11,00 – 13.00 9.00 - 11.00 9.00 - 11.00
16.00 - 20.00
16.00 – 20.00
|
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw:
W placówce obowiązuje Instrukcja kancelaryjna obiegu dokumentów.
Sprawy zgłaszane ustnie odnotowuje się w formie notatki służbowej lub stosuje się właściwą adnotację w protokołach zespołów, dziennikach , teczkach aktowych i jeśli nie wymagają konsultacji z osobami z zewnątrz lub z instytucjami – są załatwiane bezzwłocznie tj. tego samego dnia lub następnego, najdalej do 7 dni.
Sprawy zgłaszane na piśmie podlegają rejestracji w dzienniku korespondencji oraz stawia się na nich datę wpływu do placówki. Dyrektor umieszcza na piśmie adnotację, z której wynika kto ma sprawę załatwić, w jakim terminie, z kim skonsultować, podaje również własną propozycję załatwienia sprawy. Następnie pismom nadaje się numery z jednolitego rzeczowego wykazu akt i przekazuje za pokwitowaniem, według kompetencji, pracownikom do załatwienia.
Odpowiedź, udzielana na piśmie, podpisana przez dyrektora, przechodzi przez dziennik korespondencji wychodzącej, zawiera podstawę prawną i sposób odwołania się. Ważne sprawy są wysyłane listami poleconymi lub jeśli interesant odbiera osobiście – to kwituje odbiór.
Sprawy zgłaszane na piśmie są załatwiane w terminie od 7 do 14 dni, natomiast jeżeli wymagają postępowania wyjaśniającego: czasu, konsultacji z innymi instytucjami lub osobami np. Wydział Oświaty UM, Kuratorium, MOPR, Kurator Sądowy, Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna, Radca Prawny..., są załatwiane w terminie od 7 dni do 2 miesięcy. O wydłużeniu terminu udzielenia odpowiedzi, zainteresowany jest każdorazowo powiadamiany.
Wszystkie sprawy są załatwiane według kolejności ich wpływu i stopnia pilności.
|