logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej "ŚRÓDMIEŚCIE" w Opolu

 

 

45 - 047 OPOLE, WARYŃSKIEGO 30
Tel/fax – sekretariat  077  44-12-072, tel. 077  44-12-091
rejestracja ogólna – tel. 077 44-12-070, 077 44-12-071
 adres e-mail : elap-srodmiescie@tyija.pl
  
 
1. Status prawny lub forma prawna
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej „Śródmieście”  w Opolu, zwany dalej  „ZOZ-em”, jest  wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego zakładów opieki zdrowotnej pod numerem 0000021543 i rejestru zakładów opieki zdrowotnej Wojewody Opolskiego pod numerem 16-00301, prowadzącym działalność na podstawie:
 
1)   Uchwały Rady Miasta Nr XIV/199/99 z dnia 16 września 1999 r. w sprawie utworzenia Samodzielnego  Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej „Śródmieście” w Opolu,
2)   Ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (jednolity tekst z  2007 r.  
     (Dz. U.  Nr 14  poz. 89 z późn. zm.),
3)   Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych  ze środków publicznych   (Dz. U. Nr 210 poz. 2135 z późn. zm.),
4)   Statutu ZOZ-u,
5)   regulaminów wewnętrznych.
 
2. Organizacja
Siedzibą SP ZOZ "Śródmieście" w Opolu jest miasto Opole, ul. Waryńskiego 30.
 
3. Przedmiot działania i kompetencje
Przedmiotem działania SP ZOZ "Śródmieście" w Opolu jest udzielanie świadczeń zdrowotnych  w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej - badanie, leczenie i rehabilitacja chorych w ramach porad ambulatoryjnych i wizyt domowych (dzieci i dorośli) oraz ambulatoryjnej specjalistycznej opieki zdrowotnej w tym: kardiologii, diabetologii, laryngologii, neurologii, poradni okulistycznej, dermatologii,  poradni chorób naczyń, opieki nad kobietą ciężarną i jej płodem oraz nad noworodkiem, opieka nad zdrowym dzieckiem. Zadaniem SP ZOZ "Śródmieście" są również działania profilaktyczne, szczepienia ochronne, zapobiegające powstawaniu urazów i chorób.  W Przychodni działa także Medycyna Pracy, świadcząca badania wstępne, okresowe, kontrolne, profilaktyczne dla pracowników, badania dla  kierowców.
SP ZOZ "Śródmieście" działa na podstawie kontraktów z Opolskim Oddziałem Narodowego Funduszu Zdrowia. Prowadzi też działalność gospodarczą polegająca na:
 
 - wynajmowaniu wolnych powierzchni za zgodą organu założycielskiego (apteka, gabinet reumatologiczny, poradnia alergologiczna, gabinet rehabilitacyjny, gabinet masażu),
 - udzielaniu świadczeń zdrowotnych osobom nieuprawnionym,
 - wynajmowanie gabinetów ze sprzętem specjalistycznym i wyposażeniem za zgodą organu założycielskiego (gabinety stomatologiczne, ortodontyczne, protetyczne, chirurgii, chirurgii onkologicznej i chorób sutka, fizykoterapia).
 
4. Organy i osoby sprawujące w nich funkcje i kompetencje
Organami zakładu są:
  
1) Dyrektor - lek. med. Alicja Rutkowska - Paprotna, sprawująca tą funkcję od 1 stycznia 2000 r.  na podstawie umowy o pracę  z Prezydentem Miasta Opola,
2) Rada Społeczna - powołana 27.02.2003 r. w składzie:
 -  Przewodniczący: Arkadiusz Karbowiak,
 -  Członkowie: Jerzy Cmok, Renata Ćwiczeń, Lucjusz Bilik, Barbara Kimak, Grażyna Siwicka,  Adrian Wesołowski Dyrektor kieruje ZOZ-em, reprezentuje go na zewnątrz. Do składania oświadczeń woli w imieniu ZOZ-u upoważniony jest jednoosobowo dyrektor . Samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące działalności ZOZ "Śródmieście" w Opolu, jest pracodawcą wszystkich pracowników.  W przypadku nieobecności dyrektora zastępuje go zastępca w oparciu o pisemne upoważnienie.
 
Rada Społeczna jest organem inicjującym, opiniodawczym i doradczym w sprawach funkcjonowania zakładu.
W skład struktury organizacyjnej SP ZOZ "Śródmieście" w Opolu wchodzą:
 
1)     Poradnia Lekarza POZ z  Punktem Szczepień,
2)     Gabinet Pielęgniarki Środowiskowej-Rodzinnej,
3)     Gabinet Położnej Środowiskowej-Rodzinnej,
4)     Poradnie Specjalistyczne:
a)       Ginekologiczno-Położnicza,
b)      Diabetologiczna,
c)       Laryngologiczna,
d)      Okulistyczna,
e)       Neurologiczna,
f)       Kardiologiczna,
g)       Chorób Naczyń,
h)      Dermatologiczna,
i)        Medycyna Pracy,
5)     Pracownie:
a)       Diagnostyki Laboratoryjnej,
b)      EKG,
c)       USG,
6)   Gabinet Zabiegowy.
 
W SP ZOZ "Śródmieście" zatrudnionych jest 13 lekarzy medycyny, 15 pielęgniarek,  1 położna, 5 techników medycznych, 3 rejestratorki medyczne, 10 pracowników administracji, 1 -  inny wyższy personel i 3 pracowników obsługi.
Razem 51 osób.
 
5. Struktura własnościowa
SP ZOZ "Śródmieście" w Opolu udziela świadczeń medycznych w siedzibie przy ul. Waryńskiego 30 oraz  w pracowni protetyki stomatologicznej przy ul. Wróblewskiego 38 na podstawie umowy z Zarządem Miasta Opola. Gospodarka finansowa prowadzona jest  w formie samodzielnego publicznego zoz, pokrywającego  z posiadanych środków i uzyskiwanych przychodów koszty działalności oraz zobowiązania na zasadach określonych w ustawie o zakładach opieki zdrowotnej.
 
6. Majątek, którym dysponuje
SP ZOZ "Śródmieście" w Opolu dysponuje majątkiem przejętym w użytkowanie takim jak budynki przy ul. Waryńskiego 30 i ul. Wróblewskiego 38 oraz przejęte w użytkowanie i zakupione nowe środki trwałe:
Aparat USG, Autoklaw, Epoll 20, Bieżnia, Defibrylator, Aparat EKG, Analizator biochemiczny, Analizator hematologiczny, Holcard, Audiometr, Aparat ultrasonograficzny, Elektrokardiograf, Aparat spirometryczny, Wirówka stołowa z wirnikiem kątowym, System do badań wysiłkowych, Wirówka laboratoryjna, Koagulometr, Perymetr, Ultradźwiękowy detektor tętna płodu, Aparat do kriochirurgii, Aparat do elektrokoagulacji, Autoklaw, Dermatoskop, Destylarka, Spirometr, Sprzęt medyczny w poradni okulistycznej (wysokiej klasy wyroby oftalmologiczne i optyczne), sprzęt komputerowy.
 
7. STAN PRZYJMOWANIA SPRAW, KOLEJNOŚĆ ICH ZAŁATWIANIA LUB ROZSTRZYGANIA.
 
1. SP ZOZ Śródmieście w Opolu udziela bezpłatnych świadczeń zdrowotnych  przysługujących osobom ubezpieczonym, wymienionym w ustawie z dnia 27.08.2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. Nr 210 poz. 2135 z późn. zmianami).     
2. Pacjenci zgłaszający się do ZOZ-u  winni okazać  dokument potwierdzający posiadanie aktualnego ubezpieczenia.
3. W przypadku stanu nagłego, dokument może być przedstawiony nie później niż w terminie 30 dni, od dnia rozpoczęcia udzielania świadczenia, o ile pacjent  przebywa w szpitalu lub w terminie 7 dni od dnia zakończenia leczenia.
4. Pacjentom nie ubezpieczonym, świadczenia medyczne udzielane są odpłatnie wg cen zawartych  w „Cenniku usług medycznych  SP ZOZ „ŚRÓDMIEŚCIE” w Opolu”.
Personel poradni zobowiązany jest do przekazania informacji o rodzaju udzielonego świadczenia do  księgowości, celem wystawienia dokumentu do obciążenia.
Zgodnie z art. 121 ustawy o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym w NFZ - SP ZOZ Śródmieście nie może odmówić udzielania świadczenia zdrowotnego zgodnie z posiadanymi uprawnieniami, każdej osobie zgłaszającej się, gdy potrzebuje ona natychmiastowej pomocy  ze względu na stan zagrożenia życia bądź zdrowia.
Komórki organizacyjne, wykonujące świadczenia medyczne, działają zgodnie z harmonogramami pracy. Rozkład czasu pracy  znajduje się przy drzwiach wejściowych do każdej poradni, pracowni, gabinetu oraz na tablicy ogłoszeń w holu głównym ZOZ-u.
Szczegółowe informacje o godzinach pracy poradni, pracowni, gabinetów pacjent może uzyskać  w rejestracji telefonicznie, osobiście lub przez osoby trzecie.
ZOZ zapewnia rejestrację na podstawie zgłoszenia osobistego, telefonicznego lub  za pośrednictwem osoby trzeciej.
 
Zasady przyjmowania pacjentów w poradniach podstawowej opieki zdrowotnej
 
Poradnia ogólna i dla dzieci
Godziny pracy : od poniedziałku do piątku od 800 do 1800 - poradnia ogólna od poniedziałku do piątku od 800 do 1800 - poradnia dla dzieci z  Punktem Szczepień
Sposób rejestracji : telefonicznie i na miejscu – bezpośrednio w rejestracji
Zasady przyjmowania : bez skierowania, w dniu zgłoszenia wg. kolejności zgłoszenia się do lekarza lub na konkretną godzinę.
Wizyty domowe : zgłoszenia telefoniczne u osób obłożnie i przewlekle chorych zgłoszenia wizyt domowych można dokonać za pośrednictwem pielęgniarek środowiskowych.
Od godziny 1800 do 2000  przyjmowani są pacjenci w nagłych zachorowaniach. Po godzinie 2000 należy zgłaszać się w nagłych zachorowaniach do Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej „MEDICUS” w Opolu ul. Mickiewicza 1.
 
Laboratorium analityczne
Godziny pracy : od poniedziałku do piątku od 700 do 1435
Zasady przyjmowania : na podstawie skierowania   od 715 do 930
Uwaga : w laboratorium wykonywane są również badania podstawowe i biochemiczne na życzenie pacjenta (bez skierowania) i od lekarzy prywatnie praktykujących - odpłatnie zgodnie z obowiązującym w SP ZOZ Śródmieście w Opolu cennikiem.
Wydawanie wyników : wyniki badań pacjentów skierowanych dostarczane są do lekarzy  kierujących, natomiast wyniki pozostałych pacjentów wydawane są w rejestracji przychodni od 700 do 1800 .
 
Pracownia USG  (dot. POZ)
Godziny pracy :  rozkład czasu pracy znajduje się przy drzwiach wejściowych do pracowni
Sposób rejestracji : lekarz prowadzący wyznacza termin i datę
Zasady przyjmowania : skierowanie od lekarza p. o. z.
 
Pracownia USG  (dot. specjalistyki)
Godziny pracy : rozkład czasu pracy znajduje się przy drzwiach wejściowych do pracowni.
Sposób rejestracji : lekarz specjalista wyznacza termin i datę
Zasady przyjmowania : skierowanie od lekarza specjalisty
 
Pracownia EKG
Godziny pracy : od poniedziałku do piątku od 800 do 1800
Sposób rejestracji - bezpośrednio
Zasady przyjmowania : skierowanie od lekarza p.o.z. i kardiologa
Czas oczekiwania na wynik około 15 minut. Opis Ekg w dniu wizyty dla lekarza
 
Gabinet zabiegowy
Godziny pracy : od poniedziałku do piątku od 800 do 1800
Zasady przyjmowania ; zabiegi wykonywane są na zlecenie lekarzy p.o. z. i specjalistów zatrudnionych w tut. ZOZ-ie. Zabiegi wykonywane są na bieżąco i bezpłatnie na skierowania od lekarzy tut. Zakładu. Za zabiegi zlecone przez inne zakłady medyczne obciąża się zleceniodawcę /faktury VAT/.
 
Pielęgniarki środowiskowe
Godziny pracy :  rozkład czasu pracy znajduje się przy drzwiach wejściowych do gabinetu
Zasady realizacji świadczeń : na zlecenie lekarzy p.o.z. z własnej inicjatywy po leczeniu szpitalnym zgłoszonym przez rodzinę pacjenta.
 
 
Zasady przyjmowania w poradniach specjalistycznych
 
 
Poradnia Ginekologiczno - Położnicza
Godziny pracy : rozkład czasu pracy znajduje się przy drzwiach wejściowych do poradni
Zasady przyjmowania : bez skierowania , zapisy na konkretny dzień i godzinę,
Sposób rejestracji : osobiście u położnej bądź telefonicznie – termin przyjęcia ok.  3 tygodnie
 
Poradnia Laryngologiczna
Godziny pracy : rozkład czasu pracy znajduje się przy drzwiach wejściowych do poradni
Zasady przyjmowania: na podstawie skierowania od lekarza p.o.z rejestracja osobiście bądź telefonicznie - termin przyjęcia do tygodnia
 
Poradnia Neurologiczna
Godziny pracy :  rozkład czasu pracy znajduje się przy drzwiach wejściowych do poradni
Zasady przyjmowania ; na podstawie skierowania od lekarza p.o.z. rejestracja osobiście bądź telefonicznie - okres oczekiwania na wizytę u lekarza wynosi  ok. 2 tygodnie
 
Poradnia Kardiologiczna
Godziny pracy : rozkład czasu pracy znajduje się przy drzwiach wejściowych do poradni
Zasady przyjmowania ; na podstawie skierowania od lekarza p.o.z, rejestracja osobiście bądź telefonicznie – okres oczekiwania na wizytę – ok. 6 tygodni
 
Poradnia Diabetologiczna
Godziny pracy : rozkład czasu pracy znajduje się przy drzwiach wejściowych do poradni
Zasady przyjmowania ; na podstawie skierowania od lekarza p.o.z rejestracja osobiście bądź telefonicznie – okres oczekiwania na pierwszą wizytę - 1 tydzień, pacjenci już zarejestrowani przyjmowani są na bieżąco
 
Poradnia Dermatologiczna
Godziny pracy : rozkład czasu pracy znajduje się przy drzwiach wejściowych do poradni
Zasady przyjmowania :  bez skierowania według kolejności zgłoszenia się do lekarza, rejestracja osobiście bądź telefonicznie – okres oczekiwania  - pacjenci przyjmowani są na bieżąco .
 
Poradnia Chorób Naczyń
Godziny pracy : rozkład czasu pracy znajduje się przy drzwiach wejściowych do poradni
Zasady przyjmowania ; na podstawie skierowania od lekarza p.o.z  rejestracja osobiście bądź telefonicznie – okres oczekiwania na wizytę – ok. 3 tygodni
 
Poradnia Okulistyczna
Godziny pracy : rozkład czasu pracy znajduje się przy drzwiach wejściowych do poradni
Zasady przyjmowania :  bez skierowania według kolejności zgłoszenia się do lekarza,  rejestracja osobiście bądź telefonicznie – okres oczekiwania na wizytę ok. 5 tygodni  
 
Poradnia Medycyny Pracy
Godziny pracy : od poniedziałku do piątku od 800 do 1600
Zasady przyjmowania : rejestracja od 800 do 1545 przyjęcia w dniu zgłoszenia.
Świadczenia zdrowotne wykonywane są na bieżąco. W celu zapewnienia pełnej diagnostyki, leczenia pacjentów i ciągłości postępowania medycznego SP ZOZ Śródmieście w Opolu współdziała z innymi zakładami opieki zdrowotnej na zasadzie umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych. Umowy podpisane są w zakresie:
  • całodobowej opieki zdrowotnej poza godzinami pracy SP ZOZ Śródmieście w Opolu,
  • usług transportu sanitarnego,
  •  wykonywanie badań diagnostycznych : cytologii, oznaczenia grup krwi , Rtg, EEG, EMG
     
Zasady wykonywania świadczeń zdrowotnych określa Regulamin Porządkowy SP ZOZ Śródmieście w Opolu.
Skargi i wnioski dotyczące udzielania świadczeń zdrowotnych przyjmowane są przez Dyrektora Zakładu.
Ponadto w rejestracji ogólnej tut. Zakładu znajduje się książka skarg i wniosków, która udostępniana jest na życzenie pacjenta.
Pacjent ma również możliwość składania uwag, wniosków i zażaleń do Opolskiego Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia oraz do Organu Założycielskiego jakim jest Rada Miasta Opola.  
 
8. INFORMACJA O STANIE JEDNOSTKI ORGANIZACYJNEJ
 
SP ZOZ "Śródmieście" w Opolu - Państwowa Jednostka Organizacyjna Nr Krajowego Rejestru Sądowego 0000021543
 
Działa na podstawie :
 
1)   ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 roku o zakładach opieki zdrowotnej ( Dz .U. Nr 91 poz. 408 z póź. zmian. ),
2)   ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz. U. Nr 13  z 1996 r. poz. 74 z póź. zmian. )
3)   statutu SP ZOZ Śródmieście w Opolu zatwierdzony przez Radę Miasta Opola dnia 16.09.1999 r. uchwałą nr XIV/235/99
4)   Regulaminów wewnętrznych
  
Gospodarka finansowa SP ZOZ "Śródmieście" w Opolu prowadzona jest w formie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej pokrywającego z posiadanych środków i uzyskiwanych przychodów koszty działalności oraz zobowiązania na zasadach określonych w ustawie o zakładach opieki zdrowotnej.
 
 
 

 

  

 

Nazwa dokumentu: SP ZOZ "Śródmieście"
Osoba, która wytworzyła informację: Grażyna Uchmanowicz
Osoba, która odpowiada za treść: Mariola Przybyła
Osoba, która wprowadzała dane: Grażyna Uchmanowicz
Data wytworzenia informacji: 2003-06-26 13:45:29
Data udostępnienia informacji: 2003-06-26 13:45:29
Data ostatniej aktualizacji: 2008-12-08 14:19:35

Wersja do wydruku...

corner   corner