logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


                  PLAN AUDYTU WEWNĘTRZNEGO NA ROK 2005

1.  Informacje o Urzędzie Miasta Opola istotne dla przeprowadzenia audytu wewnętrznego:

1.1 Akty prawne regulujące prawne aspekty działania Urzędu Miasta

Opola:

o        ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.01.142.1591)

o        ustawa z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz.U.03.15.148)

o        ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U.98.21.94)

o        ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U.02.76.964)

o        ustawa z dnia14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.00.98.1071)

o        ustawa z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U.03.203.1966)

o        Statut Miasta Opola

o        Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Opola

 1.2 Budżet Miasta Opola

o        W roku 2003 dochody budżetu miasta wyniosły 288.819.398 PLN.

o        W roku 2004 dochody budżetu miasta zaplanowano w wysokości 308.044.312 PLN.

o        W roku 2005 prognoza dochodów budżetu miasta wynosi 430.121.750 PLN (prognoza dochodów i przychodów łącznie: 542.362.786 PLN)

 1.3 Jednostki organizacyjne

Zadania miasta Opola realizowane były – wg stanu na 15.10.2002 r. przez 113 jednostek organizacyjnych gminy, z tego: 98 jednostek budżetowych - w tym Urząd Miasta Opola - 5 instytucji kultury (w tym Estrada Opolska w likwidacji), 1 zakład budżetowy, 1 gospodarstwo pomocnicze, 3 zakłady opieki zdrowotnej i 6 spółek prawa handlowego, których większościowym udziałowcem bądź akcjonariuszem jest Gmina Opole.

 1.4 Zatrudnienie

Na dzień 15 października 2004 roku w UM Opola zatrudnionych było 433 osoby (427 etatów).

 2.  Analiza ryzyka

 2.1. Charakterystyka obszaru poddawanego audytowi wewnętrznemu:

 Miasto Opole obejmuje obszar 96 km i realizuje prawa i obowiązki miasta na prawach powiatu. Według stanu na 31.12.2001 r. Miasto Opole zamieszkiwało 128.574 mieszkańców, z czego 60.468 (47%) to mężczyźni, a 68.123 (53%) to kobiety. Blisko 67% mieszkańców miasta to osoby w wieku produkcyjnym.

Audytowi wewnętrznemu poddany jest cały obszar działania gminy Opole. W szczególności audytowi wewnętrznemu podlegają, w zakresie powiązanym z gminą Opole, obszary: rolnictwo i łowiectwo, leśnictwo, transport i łączność, gospodarka mieszkaniowa, działalność usługowa, administracja publiczna, dotacje urzędów naczelnych organów władzy państwowej, bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, udziały w podatkach dochodowych od osób fizycznych i prawnych, oświata i wychowanie, ochrona zdrowia, opieka społeczna, edukacyjna opieka wychowawcza, gospodarka komunalna i ochrona środowiska, kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, ogrody zoologiczne oraz naturalne obszary i obiekty chronionej przyrody, kultura fizyczna i sport.

Z punktu widzenia ryzyka powyższe obszary charakteryzują się wysokim stopniem kompleksowości (organizacja UM, systemy zarządzania, nadzór nad mieniem komunalnym, kontrola finansowa, kontrola wewnętrzna, budżet), różnym poziomem stabilności związanym między innymi z podejmowaniem działań nowatorskich i reorganizacyjnych (systemy zarządzania i kontroli, zamówienia publiczne, absorpcja środków unijnych), dużą wrażliwością na

kwestie polityczno-społeczne (organizacja UM, budżet, systemy kontroli i zarządzania, pomoc społeczna, inwestycje), stosunkowo niskim poziomem funkcjonalnej kontroli wewnętrznej oraz dużą istotnością finansową.

 2.2.  Metody analizy ryzyka

 2.2.1 Analizę ryzyka przeprowadzono w oparciu o metodę matematyczną.

Obszary ryzyka wyodrębniono metodą tradycyjną, polegającą na zdefiniowaniu najważniejszych systemów organizacji w oparciu o jej regulamin oraz profesjonalną wiedzę audytora.

 2.2.2 Dla priorytetu kierownictwa użyto następujących wag:

         Bardzo wysoki – 0,40

         Wysoki – 0,30

         Średni – 0,15

         Niski – 0,0

 2.2.3 Ustalono następujące wagi dla kryteriów ryzyka:

Materialność, kontrola wewnętrzna – 0,20

Wrażliwość, poziom delegowania, stabilność, kompleksowość – 0,15

 2.2.4 Przyznanie punktów dla przyjętych w tym modelu kategorii odbywa się na podstawie profesjonalnego osądu audytorów.   

Algorytm obliczeń:

-

Osoba, która wytworzyła informację: Piotr Wąsaty
Osoba, która odpowiada za treść: Piotr Wąsaty
Osoba, która wprowadzała dane: Agnieszka Lisiecka
Data wytworzenia informacji: 2004-11-29 11:35:18
Data udostępnienia informacji: 2004-11-29 11:35:18
Data ostatniej aktualizacji: 2004-11-29 13:28:29

Wersja do wydruku...

corner   corner